Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

naprawa lub odbudowa dachu przyczepy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
205 odpowiedzi w tym temacie

#1 Skorzak

Skorzak

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 173 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Cosalt Abbey GT 415
  • Holownik:Chrysler Voyager 3.3 V6

Napisano 22 maj 2009 - 10:21

Witam,

No i kupiłem sobie wreszcie przyczepę. Spędziłem wspaniały urlop w zeszłym roku i odstawiłem skorupkę na zimę. Niestety poprzedni właściciel uderzył w coś dachem i wgniótł go. Po zimie okazało się, że mam w środku wodę i "piwniczny" zapach. Konieczna będzie zmiana poszycia dachu i wymiana namoczonego ocieplenia. Czy ktoś z was robił juz taką naprawę? Jak do tego się zabrać? Gdzie kupić materiały?
Dach jest fabrycznie zrobiony z dwóch płatów blachy aluminiowej łączonej na środku listwą. rozważam wymianę tej blachy na tworzywo, ale gdzie i jakie tworzywo kupić? Słyszałem coś o płytach Lumix, ale nie wiem kto to sprzedaje. Może ktoś z was ma doświadczenie w takich pracach? Chętnie posłucham bardziej doświadczonej osoby.

Pozdrawiam

Skórzak
Pozdrawiam,
Andrzej
Dołączona grafika

#2 Tomi215

Tomi215

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 258 postów
  • Telefon:669 86 86 86
  • SkądŚroda Wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner City 4351 TK
  • Holownik:Fiat Bravo II 1,4, 90KM

Napisano 22 maj 2009 - 13:18

Przed zmianą całej blachy z dachu proponuje zrobić fotki i napewno coś koledzę doradzimy!
Niżej masz link z relacji remontu mojej skorupy, choć nie było widać wody i zapachu piwnicznego, wyglądała fatalnie. Może coś z tego Ci się przyda. Powodzenia i wytrwałości a w razie problemów pytaj

http://www.forum.kar...er=asc&start=15

P.S. Proponuje uzupełnić profil, może któryś z forumowiczów jest z twoich okolic i bedzię mógł podskoczyć i spojrzeć fachowym okiem
Pozdrowiam Tomek
Dołączona grafika

#3 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6878 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 22 maj 2009 - 13:40

Skorzak rozbierz najpierw wszystko tzn cały sufit i ocieplenie wtedy zobaczysz czy konstrukcja też ucierpiała czy nie Co do wymiany poszycia to bym się tak nie rzucał szybko bo to trudny temat Postarał bym się zalutować dziurke i wyprostować dach wtedy sprawdzić czy nie leci i potem juz ocieplenie wykończenie itd jak nie będziesz musiał to nie ruszaj łączeń blach!!! ani na dachu ani dachu z bokami Postaraj się załatwić tylko sprawe dziurki a nie wymieniać połowy budy

PS.i zapodaj kilka dobrych zdjęć bo tak to jest filozofowanie w ciemnio :bukiet:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#4 Skorzak

Skorzak

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 173 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Cosalt Abbey GT 415
  • Holownik:Chrysler Voyager 3.3 V6

Napisano 22 maj 2009 - 13:53

Dzięki Tomi za link. Widzę, że przeżyłeś poważny remont. Chylę czoła.
Ja swojej przyczepy jeszcze nie rozebrałem. Stoi, póki co, u rodziców w ogrodzie (czyli w bezpiecznym miejscu). Fotki zrobię jak najszybciej.
Nie chcę zabierać się za remont, którego nie będę w stanie skończyć. Na razie odchyliłem kawałek płyty sufitowej (chyba HDF), nad którą leży pięknie namoczona i śmierdząca wełna mineralna. Dach składa się z dwóch połówek (wzdłuż), które na środku łączą się w jedną całość za pomocą listwy uszczelnionej silikonem. Myślałem, że może powinienem to wszystko wymienić, ale po obejrzeniu Twoich fotek stwierdziłem, że może da się to wszystko ponaprawiać od środka. Zobaczę. Dam znać jak postępują prace.
Pozdrawiam,
Andrzej
Dołączona grafika

#5 Tomi215

Tomi215

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 258 postów
  • Telefon:669 86 86 86
  • SkądŚroda Wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner City 4351 TK
  • Holownik:Fiat Bravo II 1,4, 90KM

Napisano 22 maj 2009 - 14:33

Andrzeju, najważniejsze to się nie załamywać, jeśli woda zniszczyła Ci tylko dach to dziękuj Bogu!!! najważniejsze aby nie zdązyło dojść do podłogi bo wtedy zaczynają się schody i czeka Cię to samo co mnie! W pierwszej kolejności musisz rozbebeszyć aby ocenić stan faktyczny, Później napewno Ci doradzimy, więc głowa do góry :bukiet:

P.S. staraj się wszystko wykonywać od wewnątrz, i w pierwszej kolejności musisz mieć 100% pewności że już nie ma nigdzie przecieku ( ja u siebie zalałem cały dach żywicą i jest ok)
Pozdrowiam Tomek
Dołączona grafika

#6 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6878 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 22 maj 2009 - 15:05

to czekamy na fotki :bukiet: w miare rozbierania napisz co i jak a może coś podpowiemy i doradzimy :bukiet:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#7 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4101 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 22 maj 2009 - 23:31

Ja remontowałem swojego Abbeya 212 to starszy model.
Powiem w prost (DRUGI RAZ TEGO BYM NIE ROBIŁ)
Tylko dzięki ojcu stolarzu i mojej upartości udało się ,ale to nie jest takie proste jak wygląda.
Nawet nie próbuj ściągać zewnętrznych blach , wszystkie blachy i listwy są mocowane za pomocą zszywek (przynajmniej mój model).
Tylko od środka i pamiętaj ,że szafki są od góry listwy mocowane są wkrętami.
Aby je ściągnąć musisz przeciąć brzeszczotem śruby ,miedzy góra szafki a listwą dachową.
Na zachętę dam parę fotek z remontu , tylko się nie wystrasz.

 Początki są trudne.
Obraz 2967.jpg

Dokładnie widać zgniłe i nowe listwy.
Obraz 3019.jpg

U góry widać dziury po zszywkach.
Obraz 3022.jpg

Widać pozytywne efekty.
Obraz 3011.jpg

Niestety fabrycznego ocieplenia było za mało .
Obraz 3080.jpg

Oczywiście mały Karolek też dużo pomagał.
q1m 020.jpg

#8 Mrsulki

Mrsulki

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1576 postów
  • Telefon:600 094 102
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ducato 2,8TD HymerCamp 594

Napisano 23 maj 2009 - 07:20

ojcu stolarzu

to prawie jak ojcu dyrektoru :ok: :bukiet: myślę że ojcu stolarzowi bardziej by się Miodkowi podobało. :bukiet:
Pozdrawiam Radek!!!

#9 balthur

balthur

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1098 postów
  • Telefon:609 562 165
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 430 TM Quartz,
  • Holownik:Opel Monterey 3.1 TDI

Napisano 24 maj 2009 - 18:54

No i mojemu uporowi w miejsce upartości, ale co my se bedziemy jaja robić!
Podziwiam ogrom prac włożonych w REMONT. To poważna sprawa :bukiet:

#10 Skorzak

Skorzak

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 173 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Cosalt Abbey GT 415
  • Holownik:Chrysler Voyager 3.3 V6

Napisano 26 maj 2009 - 14:23

Trafko - dzięki za odpowiedź.
Abbey 212 nie jest starszy. Jest tylko ciut mniejszy. Twoja przyczepa wygląda bardzo podobnie do mojej. 212 oznacza 2 osobową przyczepę, 12 stóp długości. 415 to 4 osoby i 15 stóp.

Bardzo cenne są dla mnie Twoje uwagi o zszywkach i śrubach od szafek w suficie. Sam bym na to nie wpadł. Dzięki Tobie zaoszczędzę czas. Powiedz - jeśli można - co było najtrudniejsze w remoncie. Ja muszę teraz podjąć decyzję czy naprawiam przyczepę czy nie. Najpierw i tak muszę znaleźć miejsce. Naprawa przyczepy pod blokiem odpada - a u rodziców w ogrodzie tylko zimuje. Na lato planuję ją przyciągnąć do siebie i gdzieś u życzliwego kolegi na podwórzu dobrać się do niej.

Pytanie pomocnicze: wełna czy styropian? Co lepiej użyć? W oryginale jest wełna. Widziałem na zdjęciach innych kolegów, że stosowali styropian...

No i pytanie najważniejsze. Czy można naprawić przyczepę tak, żeby nie przeciekała? Czy raczej ten remont będzie dopiero początkiem większej całości?
Pozdrawiam,
Andrzej
Dołączona grafika

#11 klon

klon

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 228 postów
  • SkądJarocin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY 420
  • Holownik:enterprise Espace 3,0 v6

Napisano 27 maj 2009 - 17:25

najważniejsze to decyzja robić czy nie robić mnie pomógł TOMI215 i kilka dni pracy i zrobione tylko tak się rozpędziłem, że zawsze nie miałem aparatu przy sobie by robić zdjęcia z postępu prac

Załączone miniatury

  • rol.jpg

KLON
Dołączona grafika

#12 archisan

archisan

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 650 postów
  • Telefon:604 385 869
  • SkądGłodowo k/Miastka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Stern 450F
  • Holownik:MB 220C

Napisano 28 maj 2009 - 12:03

Trafko, toż Ty gigant jesteś, taaaki remont, niewielu z czymś takim poradziłoby sobie. Grzegorz

#13 Tomi215

Tomi215

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 258 postów
  • Telefon:669 86 86 86
  • SkądŚroda Wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner City 4351 TK
  • Holownik:Fiat Bravo II 1,4, 90KM

Napisano 28 maj 2009 - 15:56

Powiedz - jeśli można - co było najtrudniejsze w remoncie

Cały zabieg nie jest prosty, jeśli masz troche zdolności to powinieneś sobie poradzić, choć nie znamy faktycznego stanu twojej budki wiec to troche wróżenie z kart.....

Pytanie pomocnicze: wełna czy styropian? Co lepiej użyć? W oryginale jest wełna. Widziałem na zdjęciach innych kolegów, że stosowali styropian...

Według mnie nie ma to znaczenia, u mnie był styropian i tego się trzymałem (uważam że jest lżejszy)

No i pytanie najważniejsze. Czy można naprawić przyczepę tak, żeby nie przeciekała?

Bez urazy :hop1: ale chyba po to ją naprawiasz aby nie przeciekała! zanim jednak zaczniesz remont wykonaj wszelkie zabiegi uszczelniające bo inaczej twój remont mija się z celem !!! :-]
Pozdrowiam Tomek
Dołączona grafika

#14 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4101 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 28 maj 2009 - 17:28

po to ją naprawiasz aby nie przeciekała!


To jest prawda ,ja po rozebraniu swojej i uszczelnieniu czekałem prawie trzy tygodnie na duży deszcz aby sprawdzić od środka czy nie przecieka.
Można też polewać wężem ogrodowym ,ale to nie to samo co trzy godziny deszczu i wiatru.

#15 Tomi215

Tomi215

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 258 postów
  • Telefon:669 86 86 86
  • SkądŚroda Wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner City 4351 TK
  • Holownik:Fiat Bravo II 1,4, 90KM

Napisano 28 maj 2009 - 19:00

po to ją naprawiasz aby nie przeciekała!


To jest prawda ,ja po rozebraniu swojej i uszczelnieniu czekałem prawie trzy tygodnie na duży deszcz aby sprawdzić od środka czy nie przecieka.
Można też polewać wężem ogrodowym ,ale to nie to samo co trzy godziny deszczu i wiatru.

Ja skorzystałem z drugiej momżliwości opisanej przez Ciebie, tzn po odbudowie całego szkieletu i wszelkich uszczelnieniach (jeszcze bez styropianu, podbitki i wykończeń) puściłem na pół dnia wode z węża i tym sposobem sprawdziłem jej szczelność :hop1: teraz po roku od remontu w środku suchu i przyjemnie
Pozdrowiam Tomek
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych