Skocz do zawartości

downsizign a karawaning ?


ARCZ

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie!

 

mam pytanko odnośnie nowej mody (głównie pewnie z przyczyn ekonomicznych) downsizingu czyli zmniejszania pojemnosci aut przy jednakowym wzroście mocy.

 

i tak VW Golf VI ma 1.4 TSI + kompresor + turbinę + inne cuda wianki, które dają mu

 

160 KM

240 Nm !

 

W dowodzie w rubryczce odnośnie masy przyczepy hamowanej ma 1700kg.

no i moje pytanko, jak sobie poradzi (bądź co bądź) silnik 1.4 z tak ciężką przyczepą?

 

a skoro nie tak wielką to chociaż może z taką 1000-1200 kg?

 

ma ktoś jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawko kat B i tak nie możesz pociągnąć 1700kg przyczepy, bo taki golf to waży 1260 kg (masa własna) i 1860 (DMC) Ale z tymi masami przyczep to polecieli w kosmos

Dopuszczalna masa holowanej przyczepy:

z hamulcem, przy wzniesieniu 12% / 8% 1400 / 1700

:krzykacz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe co z tego downsizingu wyjdzie :) Jak sobie te wyżyłowane silniczki dadzą rade z próbą czasu :krzykacz: a jako holowniki to już totalnie nie wiadomo jak się spiszą :) Czas pokaże ... :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe co z tego downsizingu wyjdzie :) Jak sobie te wyżyłowane silniczki dadzą rade z próbą czasu :krzykacz: a jako holowniki to już totalnie nie wiadomo jak się spiszą :) Czas pokaże ... :ok:

Też tak myśle Stare diesle milion bez remontu nowe turbo diesle 500tyś? brachol ma chryslera cordobe z 76r 5,7l i tylko 160 koników ale przebieg 1100000 i gada jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie wstępne domysły co do takich motorków. Wydaje mi sie, że silniki powinny ciągnąc dość dobrze od dołu obrotów (nisko położony moment obrotowy, niemal jak w dieslu).

 

Przyśpieszanie powinno iść dość dobrze.

 

Jednak rokuję, że silnik strasznie będzie słabł przy prędkościach powyżej 80km/h. Wydaje mi się, że okaże wtedy słabość do przyczepy.

 

No i chyba sprzęgło też nie wytrzyma za wiele... nawet nie eksploatując auta z przyczepą.

 

To jest moja interpretaca i domysły. Jak jest w rzeczywistości? Nie wiem :krzykacz:

 

A co Wy myślicie? :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się obawiam że przy większych przebiegach mogą być awaryjne :) obym się mylił oczywiście Konstrukcja musi być naprawde mocna żeby dać rade obciążeniom które będą duże przy kompresorze i turbinie łacznie :krzykacz: i musiałoby być spore i mocne sprzęgło i przeniesienie napędu wręcz nieproporcjonalne do silnika np 1.4 coś wielkości odpowiadającym teraźniejszym 2.5L A jako holownik to już wogóle niewiem co myśleć, bo silnik i tak już jest mocno obciążony i wyżyłowany a dołożyć mu jeszcze budke :) Może sie tez okazać że konstruktorzy przewidzieli wszystko i tak je dopracowali technicznie że będą mało awaryjne i oszczędne a użyte materiały są takiej jakości że silniki tego rodzaju będą mocne i trwałe Ale to wszystko to tylko moje gdybanie :) a jak będzie to sie okaże

 

Mojego szwagra znajomy (pracujący zreszta w VW Poznań) ma właśnie takie cudo więc zapytam przy okazji jak to się sprawuje :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jest jak z Ruskimi telewizorami.

Ogromne i żarłoczne. :krzykacz:

1,4 silnik to prawie jak 1,6.

160 KM to trochę przesada.( nie daje dużej żywotności silnika) ok 300 tys km na Polskim paliwie.

Co do przyczepy to koniki sobie poradzą ,ale półosie ,skrzynia i jeszcze nie dej boże 17 letni kierowca to :ok: dla autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że moment obrotowy to moment obrotowy i jeśli jakiś tam nowy motor 1.3 ma taki sam moment jak stary 1.9 albo i 2.5 oraz oczywiście w tym nowym małym motorku zastosuje się sprzęgło tak samo wytrzymałe jak w 2.5 (w końcu musi być przystosowane do tak samo dużej mocy i momentu) to powinno być ok... Największym problemem wydaje mi się być po prostu żywotność takich jednostek i czasy długowiecznych samochodów minęły, teraz trzeba nakręcać serwis i sprzedaż części zamiennych oraz dążyć do tego aby klient w niedługim czasie kupił kolejny nowy samochód... :krzykacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego szwagra znajomy (pracujący zreszta w VW Poznań) ma właśnie takie cudo więc zapytam przy okazji jak to się sprawuje :bukiet:

 

to pytaj :bukiet:

 

u mnie na osiedlu sąsiad kupił Scirocco. też ma TSI ale nie wiem jaką pojemność. muszę powiedzieć że odgłos silnika conajmniej jakby jakieś V tam pracowało :PP

 

no i przyspieszeniem też zrobił wrażenie.

jak będę go widział to zapytam :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak VW Golf VI ma 1.4 TSI + kompresor + turbinę + inne cuda wianki, które dają mu

 

160 KM

240 Nm !

 

dla porównania diesel ma 2.0 pojemnosci, 140KM i 320Nm :bukiet:

więc ten to się powinien nadać do targania przyczep.

a i masę DMC też 1700kg :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar ciągnąć MB W211 1.8 benzyna,kompresor 163 KM, automat ma przebig około 240 tys serwisowany właśnie zamontowałem hak i na długi weekend go przetestuje jako holownika także dopier będę mógł coś powiedzieć. Ciekawi mnie tylko spalanie z przyczepą, normalnie pali mi średnio do 10 benzynki a z ogonem może być pewnie koło 15 albo i więcej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar ciągnąć MB W211 1.8 benzyna,kompresor 163 KM, automat ma przebig około 240 tys serwisowany właśnie zamontowałem hak i na długi weekend go przetestuje jako holownika także dopier będę mógł coś powiedzieć. Ciekawi mnie tylko spalanie z przyczepą, normalnie pali mi średnio do 10 benzynki a z ogonem może być pewnie koło 15 albo i więcej ???

Spali wiecej, a o ile to wszystko w Twojej nodze. Stawiam na 20 max 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.