Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

naprawa ramy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 Tomii

Tomii

  • Administracja
  • 7823 postów
  • Skądpowiat wołomin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 380 TQ
  • Holownik:Opel Astra G

Napisano 19 grudzień 2016 - 09:28

Ja po obejrzeniu zdjęć zdania nie zmieniam.

Najlepiej było by gdyby ktoś znający się na materiałoznawstwie się wypowiedział. Dla mnie takie elementy cynkuje się zanurzeniowo (ogniowo). Każdy kto był w takim warsztacie widział schnące elementy na wieszakach. Idealne miejsce żeby podwiesić sobie taką ramę  :yes:

 

008.jpg



#17 Pierzasty

Pierzasty

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2499 postów
  • SkądOstrówek/ k Wołomina
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 461 UB
  • Holownik:Mitasubiszi Grandis

Napisano 19 grudzień 2016 - 11:00

Ja widziałem w Metal Techu w Ciechanowie...i faktycznie jest jak mówisz. Tak sobie myślę że w miejscu gdzie jest trochę rdzy po prostu ukruszył się kawałek nadmiaru ocynku i niczym nie zabezpieczona rama w tym miejscu pokryła się nalotem rdzy...

#18 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8455 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 19 grudzień 2016 - 13:27

Z pewnością nie będę się upierał. Jak pisałem, ocena jedynie na podstawie zdjęć jest niemożliwa.
Również widziałem część procesu na dużych elementach, do tego widuję z bliska, kilka razy w roku, wielkie ramy całych przyczep i lawet wracających z cynkowania (znam producenta takich przyczep). Nigdy nie zauważyłem śladów, o których piszecie.
Ramy w każdym miejscu mają spójną warstwę, bez najmniejszych nawet braków.. Z drugiej strony, nigdy się też nie przyglądałem badawczo centymetr po centymetrze.
Wydaje mi się jednak niedopuszczalną sytuacja, w której na ramie mogłoby brakować ocynku przez zastosowanie wadliwej technologii.
To nie jest chałupnicza produkcja lub manufaktura. Nawet ramy naszych Niewiadówek nie miały takich braków.
Jeśli już, to prędzej skłaniam się do teorii uszkodzenia (dosyć mocnego) warstwy zabezpieczającej w tym miejscu, a reszty dokonuje postępująca korozja.
Gdybym miał coś takiego w swojej przyczepie. to dokładnie bym to oczyścił i zamalował z kilkucentymetrowym naddatkiem z każdej strony, np. Hammerite'm (można kupić w małych puszeczkach i w różnych kolorach). Sposób sprawdzony osobiście na ocynkowanej ramie Niewiadówki. Musiałem kiedyś odciąć przyspawane fabrycznie do ramy mocowanie koła podporowego, które było ocynkowane wraz z ramą. W miejscu odcięcia pozostał ślad (wielkością może podobny do tego uszkodzenia na fotkach). Pomalowałem to (dwie warstwy) z dziesięć lat temu i do dzisiaj nie ma najmniejszego śladu jakiejkolwiek rdzy, a przyczepka garażuje cały czas pod chmurką, wiec prosty sposób się sprawdził.
Jeśli tak zrobisz i nic się w tym miejscu nie będzie działo, tzn., że blacha jest cała (nie pracuje), czyli nie ma pęknięcia. Inaczej się tego nie sprawdzi, chyba, że prześwietlenie.
IMHO


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#19 Talapik

Talapik

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 127 postów
  • SkądCz-wa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Buerstner City
  • Holownik:Dacia Sandero 1,6

Napisano 20 grudzień 2016 - 21:25

Witam.

Może coś pomogę.Pracowałem w ocynkowni ogniowej przez 5 lat i z tego co widać na zdjęciach (jeżeli rama nie jest pęknięta),to w tym miejscu rama jest źle ocynkowana (sprawdź czy tylko w tym miejscu ocynk odchodzi). Mogą być różne przyczyny złej powłoki cynkowej np.twardy cynk,pozostałości popiołu,ślady topników,pękanie powłoki cynkowej od powierzchni stali,wady spowodowane gromadzeniem się powietrza w przestrzeniach konstrukcji.

Do napraw powierzchni stosuje się farbę wysokocynkową zawierającą ponad 90% metalicznego pyłu cynkowego w pigmencie.Farba wykazuje dobrą odporność na korozję atmosferyczną.


Pozdrawiam Was Darek
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych