Skocz do zawartości

Dodge Caravan 2,4 do ciągania przyczepy


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

czesc koledzy ,mam pytanie, czy ktos z kolegow ciaga swoaj przyczepke jakims amerykancem o podobnej pojemnosci, powiekszyal mi sie rodzinak i mam tym czasowo dodga carawana 2,4 benzyna z gazem w automacie, czy ktos ciaga takim wlasnie autem bardzo bym prosi o opinie na tema tego auto, bo nie wiem czy mam go sprzedac i szukac czegos innego, czy owe auto poradzi sobie z chorwackim pagorkami, mi to auto bardzo przypasowalo ze wzgledu na przestrzen ladunkowa bardzo prosze o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta prawda z tym dmc, ja u siebie przekraczam 3500kg mam dmc auta 2555kg i wilczka 1300kg i 23 kwietnia mam egzamin na b+e :piwko:

Autko fajne ale jak dla mnie troszkę mały motor masz,ale do ciągania spokojnego napewno wystarczy w końcu 2400cm3 ,możesz mieć jedynie troszke problem podczas wyprzedzania(ale to przecież żadkość w trakcie ciągania ogonka :piwko:

 

ale auto amerykańskie to jest to, jest coś o tym wiem :ok::(:(

 

jak chcesz zmieniac autko to zmieniaj ale na to samo ale z motorkiem 3,3 ,albo 3,8.

 

co do skrzyni jak nie masz hłodnicy skrzyni to dokup u mnie wyszło 400zł z montażem, a głowa spokojna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do skrzyni jak nie masz hłodnicy skrzyni to dokup u mnie wyszło 400zł z montażem, a głowa spokojna

 

Dokładnie, warto w to zainwestować jak nie ma. Na górkach automat może się za mocno pocić bez dodatkowej chłodniczki.

 

Silnik pociągnie :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Dodge caravan 2,5 4R automat i Hobby 495 1300kg. Do urlopowej jazdy wystarcza bez problemu. Górki również pokonuje. Cierpliwy żółwik do roboty. Zgadzam się również w sprawie dodatkowej hłodniczki. Moje autko jest starsze od tego w temacie ale ciągle jest to wygodny amerykański tapczan dający pełen komfort. Jest jeszcze jedna sugestia dotycząca holowania tak ciężkiej przyczepy automatem. Mianowicie w cyklu miejskim lub w trudniejszym terenie (pagórki) stosować należy wymuszenie niższego biegu. Moja skrzynia jest 3-biegowa z nadbiegiem więc w trasie używam D tylko jak już się rozbujam i nie obiążam skrzyni rozpędzaniem. W trakcie ruszania i takie tam, kiedy trzeba całość z miejsca szarpnąć zrzucam na 2. Zapewnia to mniejsze zużycie skrzyni. Nie jest to mój wymysł ale się sprawdza. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie przekraczam 3500kg mam dmc auta 2555kg i wilczka 1300kg i 23 kwietnia mam egzamin na b+e :piwko:

 

Na czym polega kurs i egzamin b+e też muszę to zrobić bo mój holownik przekracza o 5 kg (2105)DMC a przyczepa 1400 DMC i niestety czeka mnie to samo, miałem nadzieję odchudzić przyczepę ale niestety w moim wydziale komunikacji okazało się to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co to jest ale ze skrzyni biegow ida dwa przewody do chlodnicy wody mysle ze to jest jakies chlodzenie skrzyni ale nie jestem pewien
Tak to jest chłodzenie oleju z automatu. W chłodnicy silnika masz dodatkowy obwód na olej ze skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dopieli dodatkową chłodniczke bo z tego wspólnego chłodzenia to troszke za mało gdy jedziemy z budką,podpieli ją do chłodnicy wody z przodu co by chłodnego powietrza w czasie jazdy jej nie brakowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do skrzyni jak nie masz hłodnicy skrzyni to dokup u mnie wyszło 400zł z montażem, a głowa spokojna

 

Dokładnie, warto w to zainwestować jak nie ma. Na górkach automat może się za mocno pocić bez dodatkowej chłodniczki.

 

Silnik pociągnie :lol:

 

Amerykańskie "kanapy" jeżeli się "pocą", to znaczy, że występuje tarcie na ślizgających się sprzęgłach, a dalej to już tylko pan Wojtek z serwisu amerykańskich skrzyń biegów i nasza praca na pana Wojtka + pożyczka od znajomych. Pan Wojtek zawsze ma nas w garści, bo z oszczędności zlecamy montaż części regenerowanych, tak więc mając "kanapę" spędzamy wakacje na kanapie przed telewizorkiem.

Napisałem na podstawie doświadczeń z 3 Fordami automatami : Aerostar, Granada 2,8 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja bym na Twoim miejscu zmienił jednak auto. Nie natychmiast, ale zaplanuj tą zmianę na taki sam ale koniecznie z silnikiem V6. Naprawdę lepiej będzie sobie radził. Jestem użytkownikiem i polecam również Tobie kopalnię wiedzy o naszych samochodach www.tajemnicevoyagerow.inten.pl Forum płatne 10zł/rok ale nie żałuj.

Sorry dla posiadaczy, ale 2,4 jest zbyt słabym silnikiem nawet dla samego tego auta. Nie chodzi mi tu o osiągi, to po prostu konfiguracyjna pomyłka. To że to auto wogóle na tym silniku jeździ, nie oznacza że jest super i ze sobie świetnie radzi.

Pragnę dodac, że ja jeżdżę bardzo spokojnie, nigdy nikomu nic na drodze nie muszę udowadniac, ale zapewniam ze nie jestem zawalidrogą. Masz więc punkt odniesienia mojego stylu w stosunku do możliwości auta.

Miałem kiedyś 170 konnego Caravana 3.0 V6 z silniczkiem Mitsubishi + LPG i jeździło to przyzwoicie ale wówczas nie miałem jeszcze przyczepy.

Obecnie mam nowszego z tej samej stajni 245 koników z silnika 3,8 bez inst. LPG z przekazem na 4 łapki i jak narazie jedną podróż z przyczepą, około 250km.

Co stwierdziłem:

Spalił mi z tą przyczepą poniżej 15l/100km . Przyczepę czułem najbardziej podczas ruszania z miejsca - wiadomo. W czasie jazdy (a ja nigdy kucy nie gonię) przy 70km/h mój automat zapinał ostatni bieg utrzymując go na 1300RPM na prostej drodze. Pod górki wiadomo, musiał redukowac i tak sobie spokojnie z ogonkiem jechałem.

Sądzę, ze przy tak małym silniku jakim jest 2,4 automacik rzadko będzie ci zapinał ostatni bieg i spinał reduktor obrotów, on po prostu będzie bardzej wysilany więc i skrzynka z każdym najmniejszym wzrostem obciążenia czy próbą przyśpieszenia będzie ci redukowała w dół. Stąd też uzasadnione zalecenia kolegów do założenia chłodnicy, ale jak doczytałem, takową masz fabrycznie. I dobrze, bo to już masz z głowy. Dodatkowa nie będzie potrzebna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.