Skocz do zawartości

Usztywnienie tylnego zawieszenia w holowniku


Aśka

Rekomendowane odpowiedzi

Można zastosować zamiast amortyzatorów cięgło ściskające gumowe odboje ,rozwiązanie było stosowane w NRD w ich przyczepkach samochodowych ,proste skuteczne łatwe w regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moze i tak :blagac: , w kazdym bądż razie odwrotnie jak w motocyklu, przynajmniej moja delta tak ma i myslę,ze inne osie alko też.

Generalnie sporo rzeżby, aby coś zmieścić w zawiasie cepki. Dużo nad tym myślałem boteż mnie to interesuje i jedyne co mi przyszło do głowy to siłowniki hydropneumatyczne z tylnego zawieszenia citroena i jakaś ręczna pompa hydrauliczna np z lewarka.

Z hydropneumatyką więcej zabawy. Myślałem już nad tym. Najprościej pneumatyczne wsparcie i ewentualne podnoszenie zwykłym kompresorkiem lub nawet pompką ręczną. Problem tylko w zaparciu miecha (miechów) na ramie i na wahaczach. Nie chciałem "wyważać otwartych drzwi" mając nadzieję, że Ktoś już to przerabiał. Zastanawiałem się też nad amorkami z regulowanymi sprężynami ale z motocykli, jak Kolega gdzieś powyżej proponuje to na mój rozum trochę mało. Motorek bez obrazy waży max. 200 parę a cepka 1000+. Trochę małe to wsparcie i regulacja. Wszystkie uwagi i przemyślenia są pomocne i cenne.  :thank:

Można zastosować zamiast amortyzatorów cięgło ściskające gumowe odboje ,rozwiązanie było stosowane w NRD w ich przyczepkach samochodowych ,proste skuteczne łatwe w regulacji

A tego to nie znam. Coś więcej?

Z amorami z motoru zrobiliśmy parę sportowych autek ,trochę zabawy i chodzi na ściskanie . tu masz fotkę 1524999_577697555632031_1433636277_n.jpg

Pomyślicie nad wsparciem cepki? Jestem zainteresowany.Coś przemyślanego. Niewiele macie do wykorzystania: krótki wleczony wahacz czyli standaartowa oś AL-KO bez amorków. Propozycje? Cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najprościej i najtaniej to rozwiązanie z NRD ,jak znajdę czas zrobię fotki , ogarniesz to sam .

Dzięki!!!  :thank:  :thank:  Czekam cierpliwie.  :slina: Może cóś mi się rozjaśni i wykluje w durnej mózgownicy. Najsprostsze rozwiązania są najczęściej najlepsze. No i niebagatela najtańsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki w przyczepie pracują na rozciąganie

 

Nie ma znaczenia jak pracuje oryginalny amortyzator. W samochodach też przez lata stosowało się amortyzatory jednostronne, które pracowały na rozciąganie, a potem opracowano amortyzatory dwustronnego działania i można je bez problemu wstawiać w miejsce poprzednich (a jeszcze potem dwustronne ze wstępnym sprężeniem gazu i też pasują). Ważne jest, aby je zamontować tak, by podnosiły budę, a to nie jest kłopot, o ile istnieją mocowania przy kołach. Mocowanie górne przy ramie się ewentualnie dorobi gdyby nie pasował oryginał.

 

Co do nośności spręży motocyklowych to ich nie doceniacie. Motocykl wazy zwykle 200-250 kg (nie mówię o Gold Wing'u bo to bliżej pół tony). Do tego mamy 2 pasażerów. Czyli DMC motocykla to typowo około 400-450 kg, a często więcej. Dlatego uważam, że jako wspomaganie oryginalnych wałków na osi przyczepy, to sprężyny motocyklowe wystarczą w zupełności. Przyczepa ma około 1000 kg wiec te motocyklowe mogą przejąć z 40% masy (część masy w motocyklu idzie na przód, ale mniej niż na tył). Jeśli komuś mało to zamiast 2 sprężyn klasycznych z motocykla może zastosować 2 sprężyny centralne. Ma wówczas do dyspozycji dodatkowe 80% nośności przyczepy. Nie wiem po co tak dużo, ale jeśli ponosi fantazja to można.

Całość nie jest droga ani bardzo skomplikowana, o ile przy kole jest mocowanie do amortyzatora. Resztę się dorobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda rozwiązanie z NRD


Myślę że zamiast amortyzatora dając cięgno można zrobić każdy rodzaj resorowania  ,taki mały szkic .oczywiście mowa o przyczepie bo tu jest mowa o holowniku

post-21631-0-73431400-1514971772_thumb.jpg

post-21631-0-93074700-1514971850_thumb.jpg

post-21631-0-73901100-1514972200_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o holownik , omega A kombi miała z tyłu amortyzatory z michami ,w pierwszej wersji był wentyl w bagażniku do pompowania ,potem dodano kompresor pod maską uruchamiany automatycznie po zapłonie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda rozwiązanie z NRD

Myślę że zamiast amortyzatora dając cięgno można zrobić każdy rodzaj resorowania  ,taki mały szkic .oczywiście mowa o przyczepie bo tu jest mowa o holowniku

Wielkie dzięki :ok::dzieki:. No to zanim się ociepli i zacznę "cóś" działać mam trochę do przemyślenia bo pomimo wątpliwości nie odrzucam żadnego rozwiązania. Muszę też co nieco pomierzyć i sfotografować. Jeszcze raz :dzieki:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kłania się rozwiązanie z 2CV  :skromny:

2CV zawieszenie projektu polskiego inżyniera Stefana Pragłowskiego  zaprojektowane dla samochodu Galkar w 1931 roku ,niema nic wspólnego z tym z przyczepki ,tam jedna os powoduje usztywnienie drugiej ,połączone są parami po tej samej stronie .Fitting%20Instruction%20Record.JPG

Edytowane przez adaml61 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki budżet - bo widzę , że w tych propozycjach budżet zaczyna rosnąć i wykonanie będzie wymagało sporo czasu do realizacji ?

 

100/130 Euro + dwa klucze i 3 godziny własnej pracy wystarczy ? Za mało , za dużo ?

Ta informacja zawęzi nieco fantazje albo rozszerzy ?  :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.