Skocz do zawartości

Elektrownie wiatrowe


EwaMarek

Rekomendowane odpowiedzi

na alegro są ciekawe elektrownie wiatrowe

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=551207474

 

nawet w trakcie jazdy ładowałby akumulator

 

waga 2,5kg ;-)

 

co prawda 10 w ale jesli bedzie wiatr to ładuje 24h na dobe

a z tym słońcem to kiepsko - a ja knie ma słońca to samo światło dzienne jedynie podtrzymuje akumulator a nie ładuje - mam baterie 20w i aku 100 - efekty mizerne bez słońca.

w kamperze sobie odpuściłem ale do przyczepy planuje założyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary i waga tej elektrowni są do przyjęcia , nie wiem dlaczego myślałem, że to urządzenie musi być dużo większe , przy okazji podjadę do Strzelina zobaczyć to urządzenie mam zaledwie 28 km .

I można by zamontować wiatrową , solar mam jak wieje nie ma za dużo słońca wiatrowa ładuje, a gdy nie ma wiatru solar uhm warto się zastanowić .

Czy ktoś już coś takiego ma ??

EwaMarek, jak to zamontujesz daj znać jak się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 m/s to 72 km/godz. W czasie jazdy raczej nie da się używać, bo się zniszczy wirnik. Jachtowe elektrownie są zbyt duże. Można je , co prawda, montować na solidnym maszcie, ale to duży klamot.

Na jachcie zawsze byl zamocowany na stałe, stąd umyka problem rozmontowania, składania, przechowania itd.

Ale dawał większy prąd i pracował na większym zakresie prędkości wiatru.

Odnoszę też wrażenie, że taki wiatrak słychać.

Pozdrawiam AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Admin: :look:

prosimy o wydzielenie Elektrowni wiatrowych z solarów bo coś w kościach czuje że temat chwycił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.gtb-solaris.pl

Znajdziecie tu naprawdę dużo o wiatrakach i solarach.

Kupiłem u właściciela przetwornicę i jestem b. zadowolony.

Odniosłem wrażenie, że facet wie co mówi.

AdamH :look::bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta instrukcja z chińskimi znakami nie powoduje u mnie pozytywnego odczucia a cena tym bardziej tak naprawdę ile trzeba zapłacić za prąd na polu by to toś zamortyzować i czerpać korzyści ? :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamontujesz to na maszcie typu przyczepa(kamper) +2m wysokości to sporadycznie(w lato praktycznie nigdy), szczególnie w osłoniętym terenie-> nie będzie Ci sie taki wiatraczek kręcił....

10w to śmieszna moc a cena ogromna.

To jest raczej chińska zabawka a nie urządzenie.

I kolejny problem jaki napotka się podczas montażu i użytkowania to:

Jak zamontować maszt?

Do czego go dokręcić?.

Jak wystawić wiatrak nad przeszkody stałe (8m) zazwyczaj.

Dodatkowo drgania jakie będzie przenosił maszt są bardzo duże a raczej w czasie odpoczynku trzeba sobie cenić spokój;)

Wydaje mi się , że najprostszym rozwiązaniem w przypadku kamperów jest dodatkowy akumulator .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem sprzedawcy przedmiotu ELEKTROWNIA WIATROWA O OSI PIONOWEJ (Allegro, aukcja numer: 551207474) następujące pytanie:

 

Jestem zainteresowany i mam pytanie: czy ta turbina nadaje się na dach samochodu kempingowego - kampera (jeździ z prędkością średnią 90km/h = 25m/s) i czy ma zabezpieczenie przed zbyt silnym wiatrem?

 

Otrzymałem odpowiedź (cyt.): "... teoretycznie nadaje sie

posiada zabezpieczenia ale silne wiatry o takiej mocy sa tylko w porywach, a nie ciaglych

obawiam sie, ze system zabezpieczenia moze nie wytrzymac takiej predkosci przez kilka godzin".

 

Pytanie moje było podyktowane tym, że w praktyce podczas jazdy kamperem lub przyczepą pęd powietrza może wzmacniać - w skrajnych warunkach nawet do nieprzewidywalnych wielkości siłę wiatru "naturalnego" (sumowanie w czasie jazdy "pod wiatr"), albo osłabiać działanie turbiny wiatrowej (jazda "z wiatrem") :look: . Natomiast na postoju - to tak jak z pogodą: wieje albo ... nie wieje i i pozostaje wtedy :bzik: żeby powiało :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja nie bardzo wiem dlaczego tak się uczepiliście ładowania wiatrakiem podczas jazdy. Nie łatwiej i taniej jest przeciągnąć kabelek od alternatora? Taki wiatrak da większy opór dla silnika niż alternator. W dodatku nigdy nie widziałem na drogach żeby ktoś miał turbinę na przyczepie. Podejrzewam, że zwykłe przykręcenie do dachu będzie zbyt słabym mocowaniem, zwyczajnie nam taki wiatrak z kawałkiem sufitu odfrunie. Na postoju to co innego, kwestia dyskusji, ale w czasie jazdy to nawet nie brałbym takiej ewentualności pod uwagę.

 

W kwestii ekonomii:

10W daje nam w.w. elektrownia (niech będzie 12W dla łatwości liczenia), jest to 1A prądu ładowania.

Taki 1A jest dla naszego alternatora obciążeniem 10 razy mniejszym niż jazda z włączonymi światłami mijania (samego samochodu). Jak wszedł w życie przepis o jeździe na światłach od razu znaleźli się tacy co przeliczyli, że zużycie paliwa wzrasta wtedy o średnio 1l na 1000 km. Przekładając to na nasz temat jest to 1l na 10000 km!

Wystarczy wystawić rękę za okno przy prędkości 80 km/h żeby się przekonać jaki robi ona opór. Taki wiatrak będzie dla naszego auta dużo większym obciążeniem niż alternator. W dodatku to kolejne 10 kg.

Alternator samochodowy (ja mam 70A) jest w stanie obsłużyć:

- cały samochód, to oczywiste,

- światła zewnętrzne przyczepy,

- lodówkę (8 ~ 10A),

- dodatkowy akumulator w przyczepie (75Ah).

Nigdy nie miałem żadnych problemów, grzania przewodów, niewydolności alternatora.

W dodatku prądnica wiatrowa nie naładuje nam strat tak szybko jak zrobi to alternator. Ale o alternatorach i instalacji podłączeniowej pod dodatkowy akumulator w przyczepie jest gdzie indziej. Tutaj tak przytoczyłem, bo sam tak mam i u mnie się sprawdza do tego przetwornica 1000W i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju to jest tak: szukamy zacienionego miejsca najlepiej pod drzewem, więc solary na dachu odpadają. Zostaje nam jeszcze wyjście z osobnym stojakiem wystawionym na ekspozycję na słońce. To samo dotyczy ewentualnego wiatraka. Jeśli ma zdać egzamin to oprócz tego że musi wiać to jeszcze trzeba go ustawić najlepiej na jak najwyższym maszcie. Przynajmniej powyżej linii dachów campingów, czy jakiś zabudowań, niech to będzie 3,5m (jak mówię to minimum). Do tego musi być stabilizacja: obciążenie :ok: , albo odciągi do ziemi (przynajmniej trzy i to dość mocne). Mnie by się nie chciało tego wszystkiego ze sobą wozić i instalować. Jeśli komuś udało się zdobyć fajne miejsce, gdzie ma dogodne warunki na rozłożenie masztu, a przy tym zostaje w jednym miejscu dłuższy czas to ok. W dodatku kwestia mocy. Dla mnie 10W to mało, tym bardziej że to maks wydajności, rzadko osiągalna.

 

wir57 jestes pierwszym od którego :ok: dostałem, tak że być może do zobaczenia :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chałek, na swojej budce mam solar 38 W , co do wiatrowych nie jestem przekonany - raz trzeba to mocować, dwa pewnie nieźle huczą te wiatraki , trzy nawet jeśli by zamontować to na dachu , trzeba by było demontować do jazdy i tylko 10 W .

 

p.s. Jak lubisz :ok: to jeszcze jedno :ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.