Skocz do zawartości

Czujniki cofania a przyczepa na haku


dragstar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mój holownik wyposażony został w czujniki cofania. Niestety całkiem autoryzowany serwis :piwko: montujący hak stwierdził, że nie znają sposobu na "odcięcie" tego czujnika po podpięciu przyczepy. Z pozoru wydawałoby się prosta sprawa - ot zwykły przekaźnik odcinający czujnik wysterowany sygnałem ze złącza haka - ale w moim aucie cała elektryka oparta jest na "szynie canbus" (mogłem coś to przeinaczyć - dla mnie to jakaś magia).

I tu zrodziły się pytania do zaawansowanych znawców:

1. Czy znacie jakąś sprawdzoną metodę "odcięcia" czujnika w takiej sytuacji?

2. A może po prostu zamontować zwykły przekaźnik? Tylko czy elektronika i komputery samochodu nie będą wykazywały jakichś błędów gdy nie wykryją prawidłowo funkcjonującego czujnika cofania?

3. A może trzeba taki sam czujnik zamontować w przyczepie i po podpięciu jej do gniazda haka następowałoby automatyczne przełączenie na czujniki przyczepy?

 

Aha, dodam, że hak jest produkcji Brink'a a złącze oryginalne Fordowskie 13-to pinowe.

 

Tymczasem pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dragstar, nie wiem czy Ci pomoge ale może to byłoby jakieś rozwiązanie.W moim samochodzie nie mam czujników cofania.Mam gniazdko przy haku 13-pinowe a tak naprawde posiada 14 pinów .Ten 14 służy do odłączenia świateł p-mgielnych w samochodzie w chwili włożenia wtyczki przyczepy do tego gniazdka.(Po właczeniu św. p-mgielnych palą sie tylko w przyczepie) Może takim właśnie gniazdkiem uda się elektrykowi odciąć czujniki cofania o ile jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w polonezie mam coś takiego że po podłączeniu przyczepy świeci się kontrolka chyba żebym nie zapomniał że ją mam. Dokładając do tego przekażnik masz odcięcie zasilania na czujnik cofania , każdy średnio dobry elektryk samochodowy ci to zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest zrobione ale światła przeciwmgielne pracują całkiem poprawnie tj. po podłączeniu przyczepy tylko tam się zapalają. Do końca nie pamiętam jak działa lampion wsteczny ale zdaje się, że ten gamoń świeci niezależnie od przyczepy... (po włączeniu wstecznego oczywiście) Nie mam jak tego sprawdzić w tej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dragstar, tu znalazłem firme co mają w ofercie elektronike do samochodów i moduły oświetlenia przyczepy ,poczytaj .Mają też mapke Polski z instalatorami elektroniki , może zadzwoń i spytaj .

http://quasarelectronics.pl/?co=about

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym sęk dlaczego p. elektryk odmówił wykonania takowego :ok: Zasłonił się "szyną canbus" ale co to znaczy :piwko: I na 99% sygnał sterujący nie pochodzi z odpowiedniego pinu w złączu, gdyż oryginalnie przyczepa przystosowana była do gniazda 7-mio pinowego i dopiero niedawno uzupełniłem brakujący kabelek (podałbym szczegóły ale obecnie znajduje się ze 400 km od chaty i nie mam przy sobie rysunków złącza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż przełącznik świateł steruje siedmioma różnymi funkcjami, dochodzą do niego tylko trzy przewody: plus, masa i sygnał danych. Takim kablem połączone są wszystkie urządzenia wykonawcze. Dzięki technice CAN-bus jednym przewodem mogą być przenoszone jednocześnie w obu kierunkach dwa sygnały lub więcej. Na tym polega mniej wiecej że dane idą jednym kablem.

Odcięcie musi być zrobione nie przez serwis tylko "chałupniczo" przez elektryka np. odcięcie zasilania czujników a sygnał pochodzi jednak z wtyczki na zasadzie prawdopodobnie zwiększonej oporności- więcej odbiorników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem hak we wrześniu ubiegłego roku w Warszawie z tym, że mój hak to automat firmy westfalia. Zaznaczam, że ja mam samochód po gwarancji więc nie bawiłem się w autoryzowany serwis, gdzie proponuja własnie brinka. Hak zakładałem w firmie HDS Hakpol Jarosław Wysocki, ul. Marsa 44 tel. 022 812 53 07.

Moja instalacja czujników cofania (fabryczne) wyłącza się po wrzuceniu biegu wstecznego.

Porozmawiaj z Panem Jarkiem to pewnie coś doradzi.

Jednym słowem - polecam :piwko: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta szna to rodzaj takiego ustrojstwa, które zauważy dołączoną cewkę przekaźnika w dowolny obwód oświetlenia! i na testerze pokaże błędy wiec odłączenie całkowite czujników to na 1000% będzie zapamiętane. Co prawda raczej dodatkowa lampka na desce nie zapali Ci się ale błąd będzie w pamięci.

Trenowałem coś takiego w Golf V TDI z 2007r próbując zrobić odcięcie przeciw kradzieżowe na przekaźniku i wiem jedno-> nie ma w tym aucie "kabelka" który można odłączyć za pomocą przekaźnika z podtrzymaniem i nie spowodować pojawienia się błędów na kompie;O.(już nie robią teraz dobrych samochodów)

Da się to zrobić ale po podłączeniu testera błąd będzie mimo , że Ty nie będziesz tego świadomy i żadna lampka na szczęście na desce Cię nie będzie o tym informowała :piwko: .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety całkiem autoryzowany serwis montujący hak stwierdził, że nie znają sposobu na "odcięcie" tego czujnika po podpięciu przyczepy.

 

Układ sterowania czujnikami cofania zazwyczaj uruchamiany jest przez włączające sie światła cofania.

Odszukaj ich bezpiecznik i odłącz je, wtedy sprawdź czy napewno nie załączają się po włożeniu wstecznego i czy czujniki cofania jeszcze będą działać.

Przy podpiętej przyczepie światła cofania bardziej przeszkadzają niż pomagają, więc możesz spokojnie jeździć bez nich.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ sterowania czujnikami cofania zazwyczaj uruchamiany jest przez włączające sie światła cofania.

Odszukaj ich bezpiecznik i odłącz je, wtedy sprawdź czy napewno nie załączają się po włożeniu wstecznego i czy czujniki cofania jeszcze będą działać.

Przy podpiętej przyczepie światła cofania bardziej przeszkadzają niż pomagają, więc możesz spokojnie jeździć bez nich.

Pozdrawiam

jeżeli tak się okaże to wystarczy dołączyć na kablu dodatkowy wyłącznik i nietrzeba będzie bezpiecznika wyciągać tylko pstryk przęłącznikem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większośc oryginalnych instalacji haków holowniczych do nowszych pojazdów odłącza system

czujników cofania w spób bezobsługowy.Ponadto stosuje się już od dawna inteligiętne systemy

park-tronic które same zapamiętują stałą przeszkodę np.kula haka holowniczego lub przyczepa.We wszystkich starych rozwiązaniach czujników parkowania istnieje możliwość zastosowania gniazda haka holowniczego z mikrowyłącznikiem. Podłączenie przyczepy odłączy obód zasilania czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.