Skocz do zawartości

Pytania dotyczące zakupu


Bodek1968

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryte

Witam.

Od kilku dni czytam informacje na tym forum i w końcu postanowiłem wyjść z "podziemia".Aktualnie jestem na etapie poszukiwania przyczepy i w związku z tym mam parę pytań do Was.

1.Jak wygląda procedura zakupu przyczepy sprowadzonej tzn.jaką dokumentację powinienem otrzymać od sprzedawcy,żeby można było ją spokojnie zarejestrować.

2.Jakie koszty poniosę przy rejestracji?

3.Czy muszę tak jak w przypadku auta jechać z nią na przegląd,czy mogę to zlecić sprzedającemu?

4.Czy lepiej kupić już zarejestrowaną w Polsce?

5.Jak wygląda sprawa ciągnięcia takiej przyczepy do miejsca zamieszkania-tablice itp sprawy.

Pytania może wydają się banalne,ale ja naprawdę nie znam się na tych sprawach ,a nie chciał bym sobie napytać biedy.

Przeglądam mnóstwo ogłoszeń,ale z autopsji wiem,że często opis nie zgadza się ze stanem faktycznym-to taka loteria.Albo sprzedawca jest rzetelny albo zwyczajnie chce naciągnąć ewentualnego klienta i wypisuje bzdury w ogłoszeniu.Budżet mam bardzo ograniczony na ten cel więc nie mogę raczej zaszaleć.

"Czaiłem" się na 126 Predom,ale obawiam się o stan ocieplenia-u mnie caravaning trwa cały rok,poza tym w planach mam wyjazd do Nordkap.

Jeśli ktoś z szanownych caravaningowców ma lub miał jakieś doświadczenia z tego typu przyczepą to bardzo proszę o opinie na jej temat.

Mam nadzieję być tutaj dłużej bo już teraz dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy.

Pozdrawiam wszystkich

Bodek1968

Odnośnik do komentarza
Ukryte

Witaj!

1. Dowód rejestracyjny + papier potwierdzający wyrejestrowanie przyczepy za granicą

2. Orientacyjne ceny :] Tłumaczenie papierów: 170zł, przegląd 150 zł, rejestracja 80 zł, ubezpieczenie 50 zł (zakładam, że kupujesz przyczepe na fakture vat)

3. To jest troche źle zadane pytanie - przed rejestracją jedzie się na przegląd - jednak nie wiem czy przyczepa o DMC mniejszym niż 750 kg wymaga przegladu w Polsce. Do tego czesto jest, że tłumaczenie i przegląd załatwia już komis.

4. W takim wypadku wydział komunikacji też musisz odwiedzić :]

5. Przyczepa powinna mieć tablice na których przyjechała - no i ubezpieczenie by się przydało :]

 

Jeśli cały rok to N-126 odpada - tam praktycznie wcale nie ma izolacji :] - poza tym niewiadóki drogie teraz są (chyba rynek napędzają tak te wszystkie agencje ochrony, które kupują je jako stróżówki).

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Ukryte

Dzięki.Faktycznie trochę się "zapętliłem" z tymi pytaniami i wyszło nie pokolei,ale już jestem "oświecony".Mam na oku fajny model trochę przekraczający przewidziany budżet,ale może się skuszę.Jak będzie stała pod domem to się pochwalę :) Wcześniej czy później coś kupię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.