Skocz do zawartości

Oś pojedyncza czy podwójna?


mymlon

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkałem kiedyś takiego "potwora" w Łodzi

 

Może to ten sam potwór co stoi teraz w Jaromierzu. Ten co spotkałeś ma chyba tablice celne.

 

Effendi To jest domek do ciągania, a jakie wzbudza zaintersowanie swoją innością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !

 

Ja to mam jeszcze takie pytanie. Czy manewrując przyczepą 2 osiową do tyłu robimy to na półsprzęgle, czy też zasprzęglamy całkowicie ? Do przodu jest dla mnie wszystko jasne, ale mam dalej problem z technika cofania (albo, już sam nie wiem :hop1: ). Po zmianie holownika myślałem, że efekt palenia sprzęgła nie wystapi, a ja mam coraz to większe obawy. Wiąże się to albo z moją nie umiejętnością jeżdżenia samochodem do tylku, albo juz sam nie wiem. Ostatnio cofałem po śniegu na półsprzęgle i po dłuzszym manewrowaniu poczułem smród sprzęgła, zaznaczam, że auto bez przyczepy. Patrząc na oferty przyczep to jest sporo ofert niedrogich z przyczepami 2 osiowymi. Bardzo podoba mi sie także, to że jest bardziej stabilna, a wcale nie musi być dłuższa od 1 osiowej. DMC także mieści się w ramach możliwości holownika. Napiszcie, tak od serca jak to z tym cofaniem jest. Aha, no niby do przodu to jest ta krótka jedynka, z reduktorem, ale do tyłu... jest inne przełożenie i już ? To może tak ma być i nie ma co sie martwić, a może auto ma większą wytrzymałość sprzęgła i będzie tak śmierdzieć, bo tak ma być ? Jakby co, holownik jest z gatunku tych terenówek bulwarowych :ok:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku! Twoje auto ma rzeczywiscie inne przełożenie do tyłu niż do przodu. Tak jest w autach z poprzecznym ustawieniem zespołu napędowego. Trzeba większej wprawy, tym autem niedawno jeżdzisz a do tyłu jeszcze rzadziej. Ja manewrując poprzednim holownikiem smród sprzęgła czułem często. Twój holownik chyba nie ma reduktora - a on załatwia bezproblemową manewrówkę - więc przełożenia ma takie jak osobówka.Reduktor jest za skrzynią, więc wsteczny bedzie też zredukowany. Jedyną radą jest zmniejszenie kół - o ile jest to możliwe. Np. z 16 na 15 cali i zmniejszenie wysokości gumy. Prześwit pod autem masz duży, a ubędzie nie więcej jak 2 - 3 cm. W czasie holowania to nie przeszkadza, a wręcz pomaga, bo jedziesz na wyższym biegu, a i predkości rozwijane sa mniejsze. Po powrocie zmienisz kola na normalne.

Pozdrawiam serdecznie AdamH :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Adamie po włączeniu napędu na 4x4, załącza się także reduktor, tak to ja przynajmniej rozumiem. Myślę, że on taki trochę inaczej zbudowany niż auta mające tzw biegi terenowe, ale w opisie auta takie coś jest opisane. Koła są 16 cali, opona 215/70/16. Może jednak trzeba poćwiczyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku!!Obawiam się, że masz skrzynkę rozdzielczą ( dołączany tył ), a nie reduktor. Reduktor ma co najmniej dwa przełożenia, 1 do 1 , a drugie zwykle trochę ponad 2 do 1. To mają auta terenowe a Twoja - bulwarówka, jak ją nazwałeś - ma dołączany napęd na tył. Jeżeli jednak po włączeniu napędu 4x4 zmniejsza Ci się przełożenie to masz reduktor - i jesteś w domu :hop1: choć sprawdż, czy masz centralny mechanizm różnicowy, bo bez niego jazda po asfalcie z napędem 4x4 jest wykluczona. No i kłopot z manewrowaniem na twardym. A opony zmień na np. 215/55/16 lub lepiej na 215/60/15, czy 215/55/15. Zmiany z oponami przerabiałem - warto bylo. Napisz mi na priv co to za model.

Pozdrawiam AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jako, że wątek jest już na wyczerpaniu :ok: proponuję zacząć dyskusję o przyczepach 3 osiowych :ok:

mymlon masz jakieś dane tego potwora, tak z czystej ciekawości (DMC, wymiary, wyposażenie). Bardzo mnie to ciekawi, ale ciągnąć to tylko traktorem (mam 2) :ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.