Skocz do zawartości

Reduktory do butli z gazem.


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyłącze się do dyskusji.

Mianowicie : uczulam, że połączenia w waszych pojazdach powinny być gwintowane !!!! Wiadomo, że w trakcie jazdy cała zabudowa mocno pracuje w różne strony. Przy połączeniu na opaskę istnieje mozliwość zsunięcia węża z króćca !!!! Niemieckie normy w tej chwili nie dopuszczają połaćzeń na wcisk. Niestety w Polsce nie ma co do tego przepisów. Natomiast na zdrowy rozsądek połączenie na gwint jest o wiele bezpieczniejsze.

 

Co do butli kompozytowych: Oryginalne reduktory do tych butli mają połącenie na wcisk i mają ciśnienie robocze 36 mbar. Nijak się to ma standardów karawaningowych. Dlatego w tym roku wyszła przejściówka do butli kompozytowcch, która pozwala na podłącnie reduktora 30 lub 50 mbar. Dzięki temu podajemy ciśnienie takie jakie wymaga urządzenie oraz połączenie węża z reduktorem jest połączeniem gwintowanym.

Pamiętam, że była długa dyskusja na ten temat w trakcie spotkań np. w Trumie. okazuje się że ciśnienie 36 mbar nie jest odpowiednim dla urządzeń o ciśnieneiu 30 lub 50 mbar. Dlatego powstała przejściówka o której wspomniałem. Pod wpływem nie właściwego podawane ciśnienia, urządzenie mają gorszą sprawność, zużywają więcej gazu lub w najgorszym przypadku przepalają palniki, dysze itp. Może to także powodować tzw. "kopcenie" z powodu złej mieszanki gazu z tlenem.

 

Najlepiej sprawdzić na tabliczkach znamionowych robocze ciśnienie urządzeń i użyć właściwego reduktora.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WojtekELCAMP: mam pytanie, bo właśnie zakupiłem sobie kompozytową butlę. natomiast z racji tego, że przyczepa 'ziuje' na słowacji muszę mieć awaryjna butlę stalową z racji braku stacji BP u naszych wschodnich sąsiadów. Gdzie taką przejściówkę można zakupić aby nie bawić się z przeróbkami? czy macie w ofercie jakiś trójnik, który umozliwi podłączenie 2 butli równolegle do instalacji w przyczepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak.

Kupując adapter na butlę BP używamy tylko jednego reduktora.

Wkręcamy go albo na zwykłą butlę albo, poprzed adaper, do butli kompozytowej.

U nas adaper dostepny od ręki.

Na PW wyślę cenę, bo nie chciałbym aby moje posty naruszały regulamin.

 

Co do reduktora, który umożliwi podpięcie dwóch butli równolegle:

Istanieje tylko jedno takie urzadzenie : Duocomfort.

FQ057_SecuMotionDuoComfort.jpg

Przełącza butle automatycznie, gdy skończy się gaz w jednej z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlaśnie nie pamiętam na jakie ciśnienie był ten regulator. A może ktoś ma taką przyczepe lub podobną i podpowie.

NEC T9 465 rocznik 85 albo 86

lodówka Elektrolux, piecyk Thruma a palniki 2szt nie pamiętam

może ktoś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w tym roku wyszła przejściówka do butli kompozytowcch, która pozwala na podłącnie reduktora 30 lub 50 mbar. Dzięki temu podajemy ciśnienie takie jakie wymaga urządzenie oraz połączenie węża z reduktorem jest połączeniem gwintowanym.

Pamiętam, że była długa dyskusja na ten temat w trakcie spotkań np. w Trumie. okazuje się że ciśnienie 36 mbar nie jest odpowiednim dla urządzeń o ciśnieneiu 30 lub 50 mbar.

 

No dobra, ale w przyczepie są razem urządzenia, które mają zarówno 30, czy 37mbar, jak i 50mbar. Nie da się rozdzielić ciśnienia, żeby inne było na piecu, a inne na lodówce, czy kuchence. Więc lepiej już wybrać pośrednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynam szczerze że bardzo rzadko spotyka się aby były urządzenia na rózne ciśnienia.

Jeśli chodzi o roczniki 85 czy 86 to na 99 % będzie to ciśnienie 50 mbar. Mniej więcej od 2000 roku są stosowane urządzenia na 30 mbar.

 

Podkreślam że nie ma urządzeń na 37 mbar. Jest to standard niestosowany w karawaningu.

Jeśli mamy urządzenia 30 i 50 mbar to zakładamy reduktor 50 na butle a następnie redukujemy następnym reduktorem do ciśnienia 30 mbar. Zakładamy reduktor dopiero prze urządzeniem które wymaga mniejszego cisnienia.

 

Takie rozwiązania są niezwykle rzadkie i wystepują raczej w starszych rocznikach lub w pojazdach pochądzących z Angli. Tam naprawdę można znależć "ciekawe' rozwiązania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynam szczerze że bardzo rzadko spotyka się aby były urządzenia na rózne ciśnienia.

Jeśli chodzi o roczniki 85 czy 86 to na 99 % będzie to ciśnienie 50 mbar. Mniej więcej od 2000 roku są stosowane urządzenia na 30 mbar.

 

Rzeczywiście zasugerowałem się kilkukrotnymi wypowiedziami kolegów na forum, że mają urządzenia na różne ciśnienia oraz instrukcją od lodówki Electrolux ściągniętą gdzieś z forum. Sprawdziłem u siebie, wszystko jest na 50mbar, czyli koledzy mieli pewnie sprzęt kompletowany z różnych przyczep.

 

 

Podkreślam że nie ma urządzeń na 37 mbar. Jest to standard niestosowany w karawaningu.

 

To już niezupełnie prawda, bo takie powinno być ciśnienie zasilania propanem np. lodówki Electrolux RM 4270 używanej do zabudowy w przyczepach i kamperach (na załączonym obrazku)..

 

 

 

 

Jeśli mamy urządzenia 30 i 50 mbar to zakładamy reduktor 50 na butle a następnie redukujemy następnym reduktorem do ciśnienia 30 mbar. Zakładamy reduktor dopiero prze urządzeniem które wymaga mniejszego cisnienia.

 

No, ale to by było raczej trudne patrząc na budowę rozdzielacza :bukiet:

 


rozdzielacz

post-61137-imported-dcf1da0a-c7ac-480f-8ea8-280af0c02b21_thumb.jpg

 

Wyciąg z instrukcji Electrolux RM 4270

post-61137-imported-c4b8db46-5c64-420f-a2e2-7fa2516672a7_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem szczerze pierwszy raz się spotykam z takim standardem.

Jest to bardzo rzadko spotykane. No ale jak widać istnieje :bukiet:

 

Jeśli chodzi o rozdzielacz to faktycznie będzie to trudne w tym wypadku....

 

 

Mam przed sobą 5 reduktorów do butli gazowych:

- od włoskiego piecyka katalitycznego z 98 roku - 35-39 mbar propan/butan ;

- od polskiego grzejnika ceramicznego z 2003 roku - 36 mbarów propan/butan,LPG ;

- od bardzo starego pieca grzewczego (kuchenki) z lat 50-tych - 300 mmWC ;

- od zasilania w przyczepie (oryginalny) z 93 roku - 30 mbar propan/butan ;

- od butli kompozytowej, z 2008 roku - 37 mbar propane.

Wszystkie wymienione, za wyjątkiem najstarszego z innym złączem, mają podaną wydajność 1,5 kg/godz. I to wydaje mi się być najważniejsze...

Nie widziałem na oczy urządzeń zasilanych ciśnieniem 50 mbar, ale może się nie znam na spawaniu... Gaz w sieci gazowej znajduje się pod ciśnieniem bodajże 20 mbar...Ale jest bardziej kaloryczny.

Nie wpadajmy więc w panikę z tymi milibarami.

 


...moja lodówka ma taką naklejkę od nowości w 93 roku... 28-36 mbar.

post-61184-imported-8a8cbdef-6f30-4ea5-b41e-b511b8d83e67_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem na oczy urządzeń zasilanych ciśnieniem 50 mbar, ale może się nie znam na spawaniu...

 

A jednak:

 


...mój piecyk ma taką naklejkę od nowości w 94 roku... 50 mbar.

post-61191-imported-3743924d-eba3-4078-9bb7-7dd52c7b18e6_thumb.jpg

 

...moja lodówka ma taką naklejkę od nowości w 94 roku... 50 mbar.

post-61191-imported-ebf7a46b-2039-4541-93f1-75c80e76f5f0_thumb.jpg

 

...moja kuchenka ma taką naklejkę od nowości w 94 roku... 50 mbar.

post-61191-imported-91bdf847-1cea-41aa-80cd-c5a031fcb583_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.