Skocz do zawartości

Okładziny cierne Westfalia SSK


ci_wilk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zaczep Westfalia i okładziny cierne typu jak na fotce post-16770-0-39861900-1455130112.jpg i u mnie są w stanie takim sobie ale mam pomysł na regenerację ich wiem temat był poruszany i koledzy już regenerowali itd,itp ale może może same wkładki wytoczyć z fosforobrązu który nie ściera się i nie niszczy stali z której są wykonane kule haków ,mam dostęp i do tokarki i do materiału co koledzy o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zaczep Westfalia i okładziny cierne typu jak na fotce attachicon.gifpost-7943-0-27434300-1373705220.jpg i u mnie są w stanie takim sobie ale mam pomysł na regenerację ich wiem temat był poruszany i koledzy już regenerowali itd,itp ale może może same wkładki wytoczyć z fosforobrązu który nie ściera się i nie niszczy stali z której są wykonane kule haków ,mam dostęp i do tokarki i do materiału co koledzy o tym sądzicie ?

 

jak się nie ściera i nie niszczy kuli to lipa, zrobił byś z tego klocki hamulcowe ?, a okładziny mają działać na podobnej zasadzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w dniu dzisiejszym postanowiłem rozebrać okładziny z mojego zaczepu i plany moje początkowo były takie żeby je tylko obejrzeć dokładnie i po oględzinach natychmiastowa decyzja - reanimacja , przystąpiłem do rozwiercania starych wkładek i tu następuje zonk co jest zamiast " materiału ściernego " najzwyklejszy tekstolit tak a ja naszykowałem klocki hamulcowe i takie tam inne a tu zwykły najzwyklejszy tekstolit więc zastosowanie fosforobrązu , brązu czy też najzwyklejszego mosiądzu jako wkładki to uważam w tym układzie za bardzo dobry pomysł a tak na marginesie gdyby ktoś chciał a nie miał możliwości czy też warunków na regeneracje takich okładzin mogę pomóc w temacie , temat regeneracji ogarnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej kilka fotek i jakiś podpis ,po wyjęciu okładzin-klocków od razu widać że to już koniec wkładek post-16770-0-61716800-1455380709_thumb.jpg , post-16770-0-14661300-1455380772_thumb.jpg  mocuję w imadełko i pod wiertarkę stołową którą używam jako frezareczkę i przystąpiłem do wydzierania okładziny post-16770-0-72513600-1455380935_thumb.jpg i tu nastąpiło zdziwienie gdyż wkładką cierną okazał się tekstolit dawniej wykorzystywany do panewek  przeważnie w maszyna rolniczychpost-16770-0-01836300-1455381071_thumb.jpg gdy już mamy oczyszczone gniazdo post-16770-0-78356500-1455381152_thumb.jpg bierzemy się do dorabiania nowej wkładki post-16770-0-19117200-1455381220_thumb.jpg którą wycinamy z okładziny popularnego klocka hamulcowego post-16770-0-98729700-1455381291_thumb.jpg dopasowujemy do obudowy metalowej na sucho z tym żeby wkładka była w miarę spasowana na tzw wcisk  post-16770-0-31553700-1455381414_thumb.jpg jak już mamy dopasowany element cierny ( fi wkładki 23,3mm a grubość ok 8mm ) tak żeby było  z czego później obrabiać ( bez lęku łatwo się poddaj obróbce ) możemy odtłuścić detale klejone post-16770-0-37503600-1455381776_thumb.jpg smarujemy klejem może być epoksydowy , ja stosuję klej do łączenia stali pasowanych post-16770-0-00550000-1455381878_thumb.jpg wciskamy wkładkę w gniazdo ściskamy mocno , ja mam super imadełko ,bardzo przydatne i zostawiamy do porządnego wyschnięcia  post-16770-0-82515900-1455381996_thumb.jpg po kilku godzinkach a najlepiej na następny dzień przystępujemy  do obrabiania post-16770-0-85608400-1455382468_thumb.jpg i ukształtowania do kuli , mamy naddatek materiału możemy użyć do tego szlifierki np stołowej post-16770-0-29359200-1455382301_thumb.jpg ale może być gruby papier ścierny ale ze względu że szybko się zbiera to ostrożnie ją zbieramy, ja używam do tego małej wiertarki stołowej   z kamieniem trzpieniowym szlifierskim post-16770-0-30600000-1455382360_thumb.jpgpost-16770-0-07577500-1455382391_thumb.jpg najlepiej przymierzać montując w zaczepie i sprawdzać można też wkładać bibułkę pomiędzy kulę haka a nasze nowe kładki i dopasowywać mikro nierówności same się dotrą tylko należy pamiętać że ma się zapinać ciasno nawet bardzo po spasowaniu odtłuścić pozabezpieczać i w drogę pozdrawiam szerokości i przyczepności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Gratuluję precyzyjnej regeneracji i rzeczowego foto-opisu, ale podobnie jak przedmówca jestem ciekawy, jaka będzie trwałość wszystkiego, a zwłaszcza kuli haka. :hmm:
Jak wiemy, standardowo podlegają wymianie jedynie okładziny zaczepu. Kula haka nie wymagała wymiany nawet po bardzo wielu latach, chyba że używano ją w bardzo ekstremalny sposób, uległa fizycznemu wypadkowi lub była wykonana z bardzo lichego materiału (ktoś opisywał taki przypadek).
W samochodzie wymieniamy okresowo zarówno klocki, jak i tarcze (przecież się zużywają i to znacznie). Producent chyba nieprzypadkowo zastosował taki, a nie inny materiał okładzin.
W opisywanym przypadku, kula haka stała się dosłownie tarczą dla tych okładzin (klocków), więc jestem ciekawy, jak będą zmieniać się jej wymiary w trakcie pokonywanych kilometrów. Jest to tym bardziej znaczące, gdyby zachodziła konieczność podpinania do takiego haka innej przyczepy, np. bagażowej, mającej standardowy zaczep.
Czy nie wypnie się ona w najmniej spodziewanym momencie jazdy? Tolerancja wymiarów kuli jest ściśle określona i nie ma tu zbyt wielkich możliwości jej zużycia.
IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

to w takim razie czas na moją prezentacje.

Dzięki podpowiedzi że klockami ciernymi jest tekstolit (turbaks) zakupiłem 1 m. tekstolitu w formie wałka fi 22 mm, cena o zgrozo 22 zł za metr bieżący :lol:  :lol:  :lol:  post-1017-0-28552700-1466403047_thumb.jpg wałek w dwóch kawałkach bo nie mieścił się w kufrze  skutera za pomocą cyjanopanu wkleiłem wałek post-1017-0-01490400-1466403174_thumb.jpg następnie  dokonałem obcięcia  i wygląda to tak 

post-1017-0-69653000-1466403266_thumb.jpgpost-1017-0-60253600-1466403326_thumb.jpg

a można też tak :

 

http://allegro.pl/okladziny-cierne-do-zaczepu-westfalia-ssk1-i6202124191.html:'(  :'(  :'(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.