Skocz do zawartości

Przyczepka z holandi


sejmon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos wie jak dokładnie wygląda procedura tam na miejscu w holandii? Czy tamtejsze przyczepy mają dowody rejestracyjne? czy mozna je przycigać na kołach po zrobieniu jakiegoś badania tech. jeżeli go nie posiada? I ile mogą kostować na miejscu opłaty za te rzeczy.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem jakie ja papiery dostałem do sprowadzonej z holandi przyczepy o DMC 850!

 

1. Najważniejsza rzecz RWD - to jest dokument wyrejestrowania tam przyczepy

 

2. Zielony dowód rejestracyjny wielkości kartki A4

 

3. Umowa kupna sprzedaży w dwóch językach (ułatwia to sprawę tłumaczenia)

 

4. Jako, że przyczepa jechała do Polski na własnych kołach było wykupione specjalne ubezpieczenie które jest dość drogie :hmm:.

 

Jako ciekawość powiem, że przyczepa miała tablice rejestracyjną napisaną markerem. Początkowo wydawało mi się, że jest to napisane na zwykłym kartonie, jednak po dokładniejszym przypatrzeniu się tej rejestracji zobaczyłem sydnature "RWD" (to piórko :hmm: ).

 

Chciałem jeszcze powiedzieć, że podobno było kilka typów dowodów rejestracyjnych, i chyba nie z każdym dowodem można przyczepę ciągnąć do Polski - to może być jednak plotka :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz po angielsku lub niemiecku możesz sam się wszystkiego dowiedzieć w biurze, które zajmuje się exportem VWE, wiem, że ich przedstawicielstwo jest w Utrechcie na Veemarkt - to giełda nie tylko samochodowa; nr tel. +31725767000, tel do ubezpieczeń, których przedstawicielstwo także jest na wspomnianej giełdzie +31725724747 lub +31505888444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie dość drogie to naczy ile mniej więcej?Aha i jak to jest z tą wagą? zawsze podawane są dwie np: 700 +200 . to któą bierze się pod uwagę rejhestrując przyczepę ? tą pierwszą czy sumę dwóch ? ??

pozdrawiam...

 

 

Opowiem jakie ja papiery dostałem do sprowadzonej z

holandi przyczepy o DMC 850!

 

1. Najważniejsza rzecz RWD - to jest dokument wyrejestrowania tam przyczepy

 

2. Zielony dowód rejestracyjny wielkości kartki A4

 

3. Umowa kupna sprzedaży w dwóch językach (ułatwia to sprawę tłumaczenia)

 

4. Jako, że przyczepa jechała do Polski na własnych kołach było wykupione specjalne ubezpieczenie które jest dość drogie :hmm:.

 

Jako ciekawość powiem, że przyczepa miała tablice rejestracyjną napisaną markerem. Początkowo wydawało mi się, że jest to napisane na zwykłym kartonie, jednak po dokładniejszym przypatrzeniu się tej rejestracji zobaczyłem sydnature "RWD" (to piórko :hmm: ).

 

Chciałem jeszcze powiedzieć, że podobno było kilka typów dowodów rejestracyjnych, i chyba nie z każdym dowodem można przyczepę ciągnąć do Polski - to może być jednak plotka :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza waga jest to masa własna przyczepy, druga jest to Dopuszczalna Masa Całkowita i to ją bierze się pod uwagę.

Ubezpieczenie (nazwane przez nich Grunnen Kart) przy mojej przyczepie (DMC = 850 kg) na okres dwóch tygodni kosztowało w grudniu 65 euro (tylko nie wiem jak jest ono liczone - może jakiś wpływ ma wartość przyczepy wzięta z umowy)

Załatwienie papierków RDW to koszt c.a: 25 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

groene kaart - to zwykła zielona karta -international motor insurance card, na jej cenę nie ma wpływu wartość przyczepy na fakturze tylko okres (najkr. 2tyg.) i rodzaj pojazdu ja za swoją dmc 750 zapłaciłem 50E. Jeśli będziesz kupował przyczepę w centrum caravanowym to wszystko załatwią dla ciebie na miejscu, jeśli prywatnie to podejżewam że wyrejestrowanie załatwienie papierów export i ubezp. spadnie na ciebie ale wystarczy się dowiedzieć gdzie w danym mieście można to załatwić i cała procedura nie jest długa-kolega przeszedł ją z samochodem kupionym prywatnie bezpośrednio od właściciela, jeśli będziesz kupował nie daleko od utrechtu to serio polecam załatwić tam papiery szybko i otwarte cały tydzień- w dni robocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak Marek masz rację do tego trzeba dodać przegląd techniczny przyczepy w Polsce bo chyba inaczej nikt nie wyda numerów i tymczasowego dowodu - koszty tego wszystkiego lub wypożyczenia lawety i ciągnięcie jej odpowiednim samochodem (osobowe nie mogą ze względu na dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy) na 100% przewyższą cenę papierów i ubezp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dać to da tylko z kąd je weżmiesz.Możesz wziąść też papiery od kolegi który w dowodzie rej ma taką samą nazwe przyczepy co ty kupujesz-ale to już jest total przegięcie( podobno tak robią z przyczepami berz ważnego przeglądu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.