Skocz do zawartości

Problem z hamulcem najazdowym


radziu797

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Potrzebuje pilnej pomocy. Jutro wyjeżdżam za granicę na urlop a mam problem z hamulcem chyba najazdowym? Chodzi o to że do przodu jadę a do tyłu składa się zaczep jak na zdjęciu i czuć opór. Wcześniej tego nie było zaczep był zawsze sztywny na tej gumie. Co zrobić jak się uratować? Zaczep to hobby ws-3000. beefeeb06122fea3630eb2b93ec1c878.jpg5af130de8562285f6df25a2bcbf7fc00.jpg
 
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Przypuszczam, że jest tak, jak maciejek napisał - nie chodzi o opór, jaki stawia amortyzator suwadła, tylko o to, że mimo maksymalnie cofniętego suwadła, koła dalej stoją w miejscu.
Wydaje mi się, że Kolega dawno nie zaglądał do wnętrza bębnów hamulcowych. Prawdopodobnie automaty cofania są skorodowane i wymagają wymiany, a w najlepszym razie czyszczenia, smarowania i regulacji. Może się też okazać, że szczęki też warto wymienić. Po takich pracach trzeba koniecznie wyregulować i sprawdzić hamulce oraz działanie całego UN. Dopiero wtedy można ze spokojem jechać w dalszą trasę.
PS
Trochę się dziwię, że mając w perspektywie zagraniczny wyjazd, nie zrobiłeś przeglądu układu hamulcowego - to podstawa przed rozpoczęciem nowego sezonu.
Można poprzestać jedynie na regulacji, jeśli np. stosunkowo niedawno wszystko było wymieniane lub sprawdzane i konserwowane, ale Twój opis na to nie wskazuje.
Hasło: "automat cofania":
http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/k, jak

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podnieś budkę, sprawdzić czy koła obracają się swobodnie, możliwe ,że któraś z linek złapała trochę korozji i nie luzuje hamulca, miałem u siebie ostatnio taki przypadek, ręczne "rozruszanie" linki pomoglo, narazie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .
Korozja, rdzawy nalot był w miejscu gdzie linka jest odslonieta, tuż pod podłogą przy mocowaniu z pretem od un, jak pisałem, linka rozruszana, przesmarowane odkryte miejsca, przy okazji oczyszczony mechanizm pod bębnem, powodu do wymiany nie widziałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.