Skocz do zawartości
Arecky69

DEKRA nie dala przegladu ze wzgledu na luz hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Arecky69

Witam 

Ostatnio nie otrzymalem przegladu w Niemczech w DEKRA poniewaz diagnosta stwierdzil ze mam slabo wyregulowane hamulce i on tam widzi za duzy luz.

Co moze byc jego przyczyna ?

Hamulec reczny zaciaga elegancko.

Jest to system AL-KO a przyczepa do Sterckeman 390 CP.

Dziekuje za rady.

WhatsApp Image 2018-04-18 at 12.08.35(1).jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

Co to znaczy że zaciąga elegancko? Bo określenie z bazaru raczej.
Równo łapie oba koła? Ma luz na suwadle? Ma luz przy zadziałaniu najazdu? Nie łapie wystarczająco dobrze? Może luz na łożyskach?
Takie wróżenie z fusów i szklanej kuli

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

Dokladnie elegancko czyli rowno lapie oba kola.

Mam wrazenie ze ma jakis luz.

Ja nie wroze, nawet nie probuje.

Jesli znasz niemiecki moge dac ekspertyze w jezyku niemieckim od DEKRA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

Oto ekspertyza od DEKRA

WhatsApp Image 2018-05-01 at 19.17.03.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

Po niemiecku nic nie chcę, mogę się domyślać że luz na suwadle, chociaż po przeczytaniu nie wiem dokładnie co pan diagnosta chciał powiedzieć, luz na osi??

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

OK uznajmy ze jest jak piszesz.

Przyczepa rocznik 2009 wiec wszystko mozliwe.

Jak to mozna zniwelowac ?

Czy przy hamowaniu jako kierowca moge slyszec taki PUK jakby w hak ?

To chyba nie normalne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

Raczej nie normalne, sprawdź najpierw luz na suwadle góra dół i na boki, tu nie powinno być luzu (jeśli jest to tuleje do zmiany), potem luz wzdłuż, też nie powinno być luzu, chyba że amortyzator najazdu masz zły. Na koniec zobacz luz na linkach, może chodzić o za duży ruch (luz) suwadła między pozycją przy normalnej jeździe (wciągnięte suwadło) a początkiem hamowania (suwadło zaczyna się chować), tu może wystarczyć regulacja, chyba że okładzin hamulcowych jest mało

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

A moze byc tak ze ktos mi podmienil ten amortyzator na jakis popsuty lub nie kompletny ?

Luz jest raczej wzdluz niz na gora/dol.

Amortyzator niby dziala bo wypycha sie do przodu ale moze faktycznie jest nie taki jaki powininien byc bo ktos sie nie bal...i podmienil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kalapan
31 minut temu, Arecky69 napisał:

Oto ekspertyza od DEKRA

Po co wróżyć z fusów - diagnosta jednoznacznie i wyczerpująco określił co jest nie tak w przyczepie:

Wykryte nieprawidłowości:

- Hamulec najazdowy 1. Siła hamowania osi niewystarczająca

- Hamulec postojowy - niewystarczająca siła hamowania

- Urządzenie najazdowe - zbyt długi skok suwadła

Wskazówki:

Działanie hamulca ( hamulca najazdowego) 1. Lekko nierównomierna siła hamowania.

 

Z mojej strony dodam, że prawdopodobnie gdybyś najpierw wyregulował hamulce , a potem pojechał na stację - problemu byś nie miał - no chyba, że okładziny, albo bębny są już zjechane.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69
1 minutę temu, kalapan napisał:

Po co wróżyć z fusów - diagnosta jednoznacznie i wyczerpująco określił co jest nie tak w przyczepie:

Wykryte nieprawidłowości:

- Hamulec najazdowy 1. Siła hamowania osi niewystarczająca

- Hamulec postojowy - niewystarczająca siła hamowania

- Urządzenie najazdowe - zbyt długi skok suwadła

Wskazówki:

Działanie hamulca ( hamulca najazdowego) 1. Lekko nierównomierna siła hamowania.

 

Z mojej strony dodam, że prawdopodobnie gdybyś najpierw wyregulował hamulce , a potem pojechał na stację - problemu byś nie miał - no chyba, że okładziny, albo bębny są już zjechane.

 

 

Okladziny sa wymieniane niedawno na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kalapan
Teraz, Arecky69 napisał:

Okladziny sa wymieniane niedawno na nowe

Więc skoro masz zbyt długi skok suwadła to nigdy hamulce nie będą działały poprawnie.Być może wystarczyłoby je trochę podciągnąć, ale musisz zwrócić uwagę  przy regulacji, bo diagnosta zarzucił Ci , że hamulec nie działa równomiernie, więc trzeba tak je wyregulować żeby zniwelować różnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

Dzis probowalismy z sasiadem powalczyc pod przyczepa, reczny zaciaga rownomiernie oba kola natomiast jak pojechalem na jazde probna dalej slychac przy hamowaniu takie charakterystyczne PUK jakby w hak.

Co bys mi radzil zrobic bo tu w Niemcowni ciezko tak sobie pojechac do warsztatu zeby Cie nie skubneli...

A ja czuje ze to jakas duperela bo przyczepa tez mega stara nie jest 

WhatsApp Image 2018-05-01 at 13.35.28.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-01 at 13.54.18.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

Puknięcie możesz mieć z amortyzatora najazdu

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maras
Godzinę temu, Arecky69 napisał:

Witam 

Ostatnio nie otrzymalem przegladu w Niemczech w DEKRA poniewaz diagnosta stwierdzil ze mam slabo wyregulowane hamulce i on tam widzi za duzy luz.

Co moze byc jego przyczyna ?

Hamulec reczny zaciaga elegancko.

Jest to system AL-KO a przyczepa do Sterckeman 390 CP.

Dziekuje za rady.

 

Skoro powiedział cyt. słabo wyregulowane hamulce i on tam widzi za duży luz

To oznacza ,że należy wyregulować hamulce i skasować ten luz. A to oznacza ,że pewnie za późno hamują. I to walenie czy też pukanie w hak jest właśnie takim objawem gdy nie mamy odpowiednio ustawionych/wyregulowanych  hamulcy. Jeśli po regulacji będziesz miał nadal pukanie przy hamowaniu to amorek jest do wymiany. A klęknął dla tego ,że przyjmował całą siłę bezwładności przyczepy podczas hamowania holownikiem a hamulce nawet nie zadziałały.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arecky69

Czyli jak wymienie ten amortyzator powinno zniwelowac ten luz tak ?

Hamulce zostaly przy kolach i na linkach dzis dobrze wyregulowane i PUK jest nadal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×