Skocz do zawartości

Zasilacz Schaudt CSV 300 podłaczenie akumulatora


maciej1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej przyczepie mam zasilacz Schaudt  CSV 300 i chciałbym podłączyć do niego dodatkowy akumulator , proszę o pomoc czy to możliwe i ew. w jaki sposób to zrobić . poniżej link do schematu

http://www.manualslib.com/manual/1062831/Schaudt-Csv-300.html?page=8 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rozumiem, że jeden akumulator już jest, skoro chcesz dodatkowy. Przydałyby się zdjęcia tego, co masz i fragmentu zasilacza z widocznymi przyłączami oraz informacje: jaki dokładnie masz akumulator, jak jest obecnie podłączony i gdzie umieszczony, czy korzystasz też z zasilania z instalacji samochodu, jaki akumulator planujesz dołożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może źle napisałem dodatkowy miałem na myśli akumulator , obecnie przyczepa nie ma akumulatora . Chcę zamontować aku żelowy 100ah który zamierzam ładować zewnętrzną ładowarką tylko w momencie podpięcia przyczepy do 230v . Nie mam niestety żadnych zdjęć mojego zasilacza spróbuje przy chwili zrobić jakieś fotki . Zasilanie z samochodu również jest aktywne i dlatego chce mieć osobne zasilanie z aku przyczepy żeby nie rozładować akumulatora samochody przy jakimś dłuższym dzikim postoju .

Może prostszym rozwiązaniem będzie wyprowadzenie przewodów z akumulatora podłączenie ich do 13pinowego gniazda takiego jak w samochodzie i poprostu przepinanie wtyczki z auta do akumulatora ?

Edytowane przez maciej1977 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku: zasilacz powinien posiadać 12 wyprowadzeń dla konektorów. Wyprowadzenia są "podwójne" (jedno pod drugim), czyli pod każde można podłączyć dwa konektory (patrz rysunek). Licząc wyprowadzenia od lewej strony zasilacza, od 11-go i 12-go (dwa ostatnie) odłącz przewód (przewody) i dobrze zaizoluj. Akumulator podłącz w/g rysunku. "Minus" akumulatora podłącz do dowolnego wyprowadzenia 1 do 5, licząc od lewej strony zasilacza. Ładowarka powinna być odpowiednia dla zastosowanego akumulatora (procesorowa i najlepiej z pamięcią ustawień po zaniku zasilania).
Jeśli tak połączysz, to po podłączeniu przyczepy do sieci ~230 V, akumulator zostanie odłączony od instalacji i rozpocznie się jego ładowanie, a odbiorniki przyczepy będą zasilane z zasilacza. Gdy odłączysz przyczepę od sieci ~230 V, do instalacji automatycznie zostanie podłączony akumulator, aby zasilać odbiorniki w przyczepie.

5ae11e4215465_Podczenieaccu.thumb.jpg.1e1158073061f189c46274a83c8a57db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za profesjonalną pomoc z ilustracjami , rozumiem że plus akumulatora podłączyć do 11 lub 12 konektora ?

A te odłączone i zaizolowane przewody są z zasilania samochodu ?

Ładowarkę mam BOSCH C3 ma ona pamięć ostatnich ustawień po zaniku zasilania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciej1977 napisał:

[...] rozumiem że plus akumulatora podłączyć do 11 lub 12 konektora ?

Tak

2 godziny temu, maciej1977 napisał:

A te odłączone i zaizolowane przewody są z zasilania samochodu ?

Raczej tak, ponieważ innych w tym miejscu być nie powinno - możesz to zresztą sprawdzić, czy po ich odłączeniu przestaną działać odbiorniki przyczepy, gdy będzie ona podłączona do samochodu.

2 godziny temu, maciej1977 napisał:

Ładowarkę mam BOSCH C3 ma ona pamięć ostatnich ustawień po zaniku zasilania .

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W oparciu o przedstawiony przez @Kristofer schemat, podłączyłem urządzenia i wszystko HULA!.

Krzysztofowi wielkie dzięki za dzielenie się wiedzą.

Jednak muszę zadać jedno pytanie: Przy zasilaniu 220V , po włączeniu oświetlenia halogenowego jest cisza, zaś po załączeniu "węża LED" zasilacz syczy.

Wcześniej nie wsłuchiwałem się, ale czy jest to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam ten sam układ ale chciałbym mieć możliwość ładowania akumulatora przyczepy z samochodu podczas jazdy.

Gdzie w tym przypadku  powinienem podłączyć przewód nr 10 z wtyczki przyczepy?

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu ‎2019‎-‎05‎-‎12 o 18:49, makowsk napisał:

Witam, mam ten sam układ ale chciałbym mieć możliwość ładowania akumulatora przyczepy z samochodu podczas jazdy.

Gdzie w tym przypadku  powinienem podłączyć przewód nr 10 z wtyczki przyczepy?

Dziękuję za pomoc.

Witaj, przeczytaj uważnie powyższe posty. Krzysztof dokładnie wytłumaczył: Najprawdopodobniej przewód na konektorku 11 i 12 to zasilanie z samochodu (pon10).

Sprawdź jak zalecają fachowcy i wszystko będziesz miał jasne, czyli jak nie odizolujesz zdjętego przewodu to będziesz miał prąd nie wiadomo skąd?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ponownie, nadal walczę z tematem.

Gdy podłączę masę z samochodu 13 do wyprowadzeń 1-5 csv-300 mam problemy z oświetleniem przyczepy (prawa pozycyjna i obrys zgaszone, kierunkowskazy się żarzą itd)

Nie bardzo rozumiem przyczynę problemu.

 

Ogólnie kupiłem używaną przyczepę i jest tu narobione troszkę upgradów, nie bardzo wiem jak przywrócić ją do orginału, trudno się połapać o co kaman.

Mam moduł CSV-300 ale nie ma on podłączonego zasilania 220VAC, jako źródło 12VDC w przyczepie jest zewnętrzny zasilacz (nawet dwa podobnego typu, jeden uszkodzony) model MPX electra PS12A12. Jego wyjście + podłączone jest do pinu 11csv300, a - na szyne 1-5. Uszkodzony zasilacz wypiąłem z układu. Zailacz ten dostarcza 12VDC do odbiorników przyczepy oraz ładuje akumulator przyczepy.

Teraz +12VDC z samochodu pin 9 podłączony jest do wejścia POWER  AUTO ww zasilacza i przekazywane jest na wyjście +12VDC gdy na zasilaczu nie ma zasilania 220VAC.

Problem pojawia się gdy podepnę mase z pinu 13 gniazda samochodowego na szynę _ modułu csv300 (plus nie ma znaczenia moge go odpiąć a minus nadal powoduje problemy z oświetleniem przyczepy)

 Macie jakieś pomysły?

 

Możliwe że moduł CSV300 nie nadawał się do ładowania akumulatora który mógł być później dodatkowo dołożony do przyczepy. 

Stąd dodatkowy zasilacz, i wypięcie zasilania 220VAC z modułu csv300 którego wewnętrzny zasilacz przestał być potrzebny a może i w jakiś sposób kolidował z dołożonym zewnętrznym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

----------------------------------------------------

Sam sobie odpowiem,

jakiś domorosły magik elektryk podłączył "minus" z modułu csv300 na przewód ochronny PE. Po wypięciu wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 1.07.2019 o 18:35, makowsk napisał:

----------------------------------------------------

Sam sobie odpowiem,

jakiś domorosły magik elektryk podłączył "minus" z modułu csv300 na przewód ochronny PE. Po wypięciu wszystko wraca do normy.

U mnie taka zworka miedzy PE a minusem DC też była - oryginalnie zarobiona przez burstnera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 29.05.2019 o 07:27, Malinki napisał:

Witaj, przeczytaj uważnie powyższe posty. Krzysztof dokładnie wytłumaczył: Najprawdopodobniej przewód na konektorku 11 i 12 to zasilanie z samochodu (pon10).

Sprawdź jak zalecają fachowcy i wszystko będziesz miał jasne, czyli jak nie odizolujesz zdjętego przewodu to będziesz miał prąd nie wiadomo skąd?!

Mam pytanie , jak masz rozwiązane fabrycznie zasilanie przyczepy po podłączeniu samochodu ? Czy masz stałe zasilanie czy dopiero po włączeniu stacyjki ?

 

będę wdzięczny za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.