Skocz do zawartości

Zestaw solarny z akumulatorem.


KrzysiekRoza

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie chciałbym zamontować zestaw solarny, który będzie potrzebny mi do pompki wody 12v 12l/min, ładowania telefonu i tabletu i czasami oświetlenie 12v (1-2 żarówki led). Chcę to zrobić najtańszym kosztem ponieważ przyczepa uzywana tylko raz lub dwa razy w roku przez kilkanaście dni. Nie mam miejsca na akumulator na zewnątrz więc albo montaż w szafie lub pod siedzeniem. Proszę o waszą pomoc w doborze akumulatora, panelu i całej reszty gdyż jestem zielony w temacie fotowoltaiki i wiem tylko tyle co się naczytałem na forum a czym więcej czytam tym bardziej zbaraniałem ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wszystkie porady są na forum i to w rozmaitych konfiguracjach. Może taki zestaw :hmm:

https://www.ledats.pl/pl/zestawy-pv/2848-zestaw-pv-60w-12v-akum-33ah-12v.html

Można dać też panel 90 - 100 W, kontroler MPPT, bardziej pojemny akumulator, ale to są sprawy, które sam musisz rozstrzygnąć w kontekście opisów na forum, a zwłaszcza własnych, przewidywanych potrzeb energetycznych, miejsc, w które jeździsz i pory roku (lokalne warunki nasłonecznienia).

Opisane potrzeby masz bardzo małe, więc zestaw z odnośnika powinien w tym przypadku dać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączając sie do tematu chcialem zapytać czy montując solar 130 w i aku 100ah da się korzystać z bojlera truma 300w . Jak w praktyce taki solar ładuje aku naprzykład od 10.5V 


Bojler i lodówkę sobie odpuść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Arturo43 napisał:

Podłączając sie do tematu chcialem zapytać czy montując solar 130 w i aku 100ah da się korzystać z bojlera truma 300w . Jak w praktyce taki solar ładuje aku naprzykład od 10.5V