Skocz do zawartości

Przyczepa towarowa


KrzysztofCC

Rekomendowane odpowiedzi

Maleńka. Poza tym, do czego ci się przyda, to mzd. do niczego. Tak jak jestem przeciwnikiem marketówek (cep sprzedawanych w casto), to już marketówka w tych pieniądzach lepsza (jak dla mnie, cepka powinna być min. 2 mb, szerokość 1,25 i otwierane przednią i tylną burtę, wyznacznikiem jest możliwość - w razie potrzeby przewiezienia formatki sklejki lub płyty g-k, o krótszym boku 1,20-1,25 n). marketówki mają ca. 110 cm szerokości i otwierany tylko tył).

B. lekka, będzie skakać, rozstaw kół mniejszy sporo niż w samochodzie, trudno wycyrklować na nierównościach, żeby np. ominąć jakąś dziurę/wyrwę (co ominiesz samochodem, złapie cepka), cofnąć z tym to sztuka sama w sobie (ucieka jak wściekła). Mam Zasławia 205SU i N-250kę, N-ka to coś "w podobie". 

Domyślam się że masz jakieś specyficzne potrzeby, albo b. małe potrzeby, ale jeśli już, to w tych mniej więcej kosztach, przy tych samych formalnościach i opłatach, wziąłbym cepkę w takim  "rozmiarze" żeby w razie gdyby co, przewieźć tym coś, np. przy remoncie, wywożeniu mebli itp. Na dobrą sprawę, prawie każda cepka do szer. paki ok. 125 cm, ładnie idzie w śladzie samochodu klasy kompakt, a normalny gabaryt paki w czasie jazdy nie przeszkadza, zestawu dotyczą te same ograniczenia (np. prędkość), a m.zd. i tak lepiej jeździ się z Zasławiem niż np. z N250 (nierówności, cofanie, +60 kilo wagi na pusto, więc sobie nie podskakuje) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówców.

Nie ma sensu ... miejsca nie zajmie wiele więcej od "normalnej" przyczepki a taka na wiele się nie przyda.

Ja bym szukał czegoś większego i mimo wszystko największego jakie się zmieści/będzie można trzymać.

Zużycie paliwa podobne a lepiej mieć więcej miejsca w razie potrzeby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówców,

jeśli nie zamierzasz przewozić nic ciężkiego, to lepsza będzie jakaś "marketówka" ale o szerokości paki 125 cm.

Przy zakupie przyczepy lekkiej (bez hamulca) zwróć uwagę co masz wpisane w DR w pozycji O.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketówki nie maja szer. 1.2-1.25 m ( raczej w przedziale 1.05-1.14 m). Konstrukcja jest tak odelżona, żeby nikomu nie przyszło do głowy np. wstawienie palet wszerz, czy wożenie płyt gk, sklejek itp.. Są z metra b. lekkie i nie mają poprzeczek pod paką między podłużnicami, co najwyżej kawałek ceownika pośrodku, podpartego w 1 punkcie na osi. 

Jak musi być coś małego, i niedrogiego, a w miarę uniwersalnego, popatrz na Zasław Agro 170SU. Paka 170x121, otwierane obie burty (przód, tył) więc można przewieźć coś większego i dłuższego, burty zdejmują się do platformy, paka uchylna, solidniejsza konstrukcja, solidne poprzeczki. Chociaż i tak nikomu nie polecam cepy krótszej niż 2 mb (np. mam Zasław Agro 205SU, jest 205 cm wewnątrz paki i te 5 cm jest akurat, żeby klamoty 2m po długości bezproblemowo wchodziły np. z opakowaniem). Przy 2,05 m paki, przewoziłem już skrzydła bramy 200x160 cm, wywoziłem skrzydła okienne po wymianie o dług. nawet 220 cm, do PSZOK-u stare meble, w tym kanapy 2m długości, woziła elem. ogrodzenia 2,20m (słupki), będą w tym roku wożone panele ogrodzeniowe 2,5x1,53 m, płyty g-k 1,2 szerokości 3 m długie. Albo wchodzi to wszystko do wewnątrz, albo otwiera się/zdejmuje przednią i tylną burtę. 

Teraz nawet żałuję, że nie wziąłem takiego Zasławia z paką 233x132 za kilkaset zł więcej, a o wyborze mniejszej decydowało tylko i wyłącznie miejsce do przechowywania cepki w garażu. Teraz okazuje się, że większa też by weszła, a byłaby jeszcze bardziej uniwersalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa ma służyć tylko i wyłącznie do przewozu rowerów

Posiadam już 3 metrowego niewiadowa do przeprowadzek itp.

Dlatego też chcę kupić drugą, mniejsząsłużącą do wypadówna weekend , na wakacje

Więc nie wiem czy ta jest godna polecenia czy są inne, lepsze

mój holownik to volkswagen multivan więc o2 ma ok i wszystko będzie pasować

Edytowane przez KrzysztofCC (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dawna rozważam zakup przyczepki i jeśli tylko miejsce do przechowywania znajde to:

http://temaredlubuskie.pl/pl/produkt/transporter-4021-s/?v=9b7d173b068d

wersja bez plandeki na początek ale z najazdami chowanymi pod podłogą ... czyli laweta i przyczepka ... zapakuję chyba wszystko?

 

a wracając do tematu 

@KrzysztofCC to może bagażnik na klapę do Mulitvana ... nie będzie to optymalne rozwiazanie?

Edytowane przez Kamil_K (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak tylko do rowerów to takie coś

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/artykuly-transportowe/zabezpieczanie-bagazu/bagazniki-rowerowe/uchwyt-rowerowy-609208?gclid=EAIaIQobChMI25Lr_YjJ2gIVR4GyCh1hEQzpEAQYASABEgIV9_D_BwE

teraz jest w fajnej cenie, jak kupowałem po ponad 1000zl, dokładnie ten model. Bez problemu można ,,gonić,, na autostradzie, w sharanie a teraz w cytrynie spokojnie 150/h i zadnych niestabilności nie ma. Jest odchylany to dostęp do bagażnika jest, rowery dobrze się trzymają. Z czystym sumieniem moge polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!!! Sam troche jezdze z towarowka i z moich doswiadczen, a mialem kiedys Brenderupa jest to dosc solidna przyczepka. Dlugosc przyczepki- z czasem kazda staje sie zbyt krotka :) Niemniej jednak brenderup ma w ofercie przyczepke o wew dlugosci 270cm i szer 129cm - moim zdaniem jest to optymalny wybor, nie jest duza a wejdzie plyta osb i g-k, a i 3 metrowa rynna ,czy profil po przekatnej sie zmiesci, czasami trzeba przewiezc naroznik, lozko z boczkami ,czy cokolwiek innego - sam takiej kiedys uzywalem i bylem b.zadowolony. Zdaje sobie sprawe, ze dzis jest potrzebna w konkretnym celu, ale zawsze jest jakies jutro, kiedy np kabina prysznicowa na dzialke, albo kiedy zdarzy sie przeprowadzka tesciowej i wtedy  nam tego miejsca brakuje , roznica tych 70cm jest w sumie niewielka, ale biorac pod uwage uzytkowosc - to jest przepasc!!! Poza tym uzyte materialy, jak na dzisiejsze wyroby, sa dosc dobre jakosciowo. Dzisiaj uzywam nieco wiekszej bo 3m (wym wew skrzyni) dwuosiowej podwojnie hamowanej z plandeka. Firmy Sidecar - nie jest to reklama, choc przyznam ze jako jedyna ma burty od wewnatrz wylozone sklejka ,co przy przesunieciu ladunku lub jakimkolwiek uderzeniu chroni burte to wazne, poza tym na burcie od gory jest dodatkowa rurka-reling , co ulatwia mocowanie ladunku pod plandeka, ale przede wszystkim jesli zdemontujemy stelaz jest mozliwosc dosc latwego przymocowania siatki np. przy przewozie drewna. Decydujac sie na zakup oczywiscie nalezy dokladnie przemyslec sprawe ,zeby czasem jutro nie obudzic sie ''z reka w nocniku'', ale tak czy inaczej nie ma co sie spieszyc z zakupem. Lepiej kupic towar z wyzszej polki i jakosciowo lepszy, zwlaszcza gdy w gre wchodzi takze bezpieczenstwo. Tu takze chcialbym odradzic zakup tanich sieciowkowych przyczep, sa one b. niskiej jakosci , uzyty material to jakis zart,burty to praktycznie papier, a i osie i felgi sa niskiej jakosci . Pamietam jak znajomy mial problem z zakupem i wymiana, wlasnie felgi w takiej przyczepie, bo rozstaw srub byl taki jak produkowanych w Indiach pojazdow typu suzuki maruti - jesli ktos jeszcze to pamieta z ''Kola Fortuny'' . Rozstaw typowy 4x100 lub 5x112 volkswagena przy licencjonowanych osiach kupisz wszedzie nawet majac jakas niespodzianke ''na drodze'' a tu ...powodzenia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KrzysztofCC napisał:

Przyczepa ma służyć tylko i wyłącznie do przewozu rowerów

Posiadam już 3 metrowego niewiadowa do przeprowadzek itp.

Dlatego też chcę kupić drugą, mniejsząsłużącą do wypadówna weekend , na wakacje

Więc nie wiem czy ta jest godna polecenia czy są inne, lepsze

mój holownik to volkswagen multivan więc o2 ma ok i wszystko będzie pasować

Napisz tak od razu. Skąd mamy wiedzieć, piszemy co sądzimy o pomyśle zakupu takiej towarówki. 

Tylko czy na rowery paka 144 cm po długości nie będzie aby za krótka? Rowerowi zwykle bliżej do 2 m niż 1,44. Jak chciałbyś na tym zmieścić rowery? Na płasko, czy po wymontowaniu przedniego koła? Widziałeś tą cepkę na żywca?

Najzwyklejsza najtańsza i nadal stosunkowo mała marketówka 200x109 z plandeką za ca. 1500 zł pozwoliłaby przewozić rowery pod plandeką, bez paprania, składania itp. Dorobiłbyś sobie w skrzyni uchwyty do wstawiania rowerów na stojąco, i wio, deszcz, nie deszcz, sól nie sól, bez brudu, kurzu i obklejenia robactwem. A zawsze jak byś dojechał, to byłoby gdzie wstawić, żeby chociaż schować przed okiem amatorów cudzej własności, albo zatrzymać się gdzieś po drodze np. na stacji czy na jakiś popas i nie pilnować rowerów, żeby ktoś ich nie zgarnął. Za multivanikem się schowa, więc buda bez różnicy. 

Na tej małej z kilometra będzie widać "rowery do wzięcia od zaraz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery będą wchodzić bez przedniego koła

Są to rowery typu downhill wiec sa bardzo krótkie ;)

Widzialem ja na żywo , nawet zapięta miałem do multivana.

Prowadzi sie nieźle :)

Najbardziej odpowiadały by mi takie wymiary bo gdy będzie dłuższa to nie będzie gdzie trzymać 

Tak to w garażu stawiam na pion i stoi.

A czy ktos wogóle miał do czynienia z tym konkretnym modelem?

Pozdr 

K

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.