Skocz do zawartości

Czy jazda 4x4 z przyczepą po asfalcie oszczędza sprzęgło?


aksel

Rekomendowane odpowiedzi

Toyota Hilux VII, 144 KM. Do holowania mam ciężką dwuosiową przyczepę 1100 kg.  Znajomy powiedział mi, że jazda z włączonym napędem na 4 koła dodatkowo oszczędza sprzęgło. Muszę jeździć po terenie - tu 4x4 ok. Ale na asfalcie?  Jakie są wasze opinie?

Dodatkowo, przy ruszaniu do góry - czy zapinać reduktor czy raczej brac z rozpędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A mozesz jezdzic z 4x4 po asfalcie ?

Nie wiem w czym 4x4 mialo by pomagac sprzeglu

Reduktor na pewno pomaga przy manewrach i na podjazdach, ale tez tylko na luznym podlozu mozna ga uzywac przynajmniej w tych klasycznych 4x4

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiluxem nie jeździ się z 4 napędami po asfalcie . Taką możliwość z pickupów na tylko mitsubischi l200 ze skrzynią super selekt . Dla sprzęgła jest więc wszystko jedno , ale na pewno zniszczysz reduktor i półosie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, byry007 napisał:

Ciężka przyczepę 1100kg ? Taką bude mogę Ci pociągnąć 1.8 w gazie po asfalcie czy łące.

Nie bardzo rozumiem tę wypowiedź , ale wracając do tematu - Hilux nie ma ( z tego co wiem ) międzyosiowego mechanizmu różnicowego . W związku z tym przy zapiętym 4x4 na zakrętach , w elementach napędowych powstają naprężenia . Tymi elementami są - łańcuch w reduktorze , półosie , opony . Nie jest więc dobrym pomysłem na przyczepnej nawierzchnii korzystać z 4x4 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, august831 napisał:

. Taką możliwość z pickupów na tylko mitsubischi l200 ze skrzynią super selekt . 

Nie tylko. Amarok i Fullback też ma taką możliwość. Fiat z oczywistych względów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aksel napisał:

Toyota Hilux VII, 144 KM. Do holowania mam ciężką dwuosiową przyczepę 1100 kg.  Znajomy powiedział mi, że jazda z włączonym napędem na 4 koła dodatkowo oszczędza sprzęgło. Muszę jeździć po terenie - tu 4x4 ok. Ale na asfalcie?  Jakie są wasze opinie?

Absolutnie nic nie da, a wręcz przysporzy ci wydatków. HiLux nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego, więc napęd rozkłada sie równo po 50% bez możliwości uślizgu. W przyspieszonym tempie niszczy  się układ przeniesienia napędu i opony. W teorii nie powinno być problemu, jeśli jechałbyś cały czas prosto :P

Napęd tylko w terenie + reduktor przy ruszaniu pod górę i tylko po prostym (na asfalcie)

Swoją drogą, też nie rozumiem co to jest ciężka przyczepa 1100 kg :hmm: Ja mam 1300 kg i nie ciągnę jej HiLuxem tylko "zwykłą" Grand Vitarą, a przedtem nawet Zafirą 1,8 Pb.

Ciężka, to by była tak 1500 kg i wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam nie dziwcie się. Każdy nowy jak zacznie czytać forum to się dowie, że do ciągnięcia budy to tylko min. 3 litrowa benzyna bi turbo, 4x4 w automacie się nadaje. No to się kolega pyta czy mu hilux do 1100 kg spasuje. Ja juz dawno temu pisałem że forumowym ideałem zestawu jest n126 zapięte do Humvee. Komfort jazdy po bezdrożach dzikiej Europy zapewniony. No i weżykowanie przy 110km/h nie straszne

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Marcin_G napisał:

Oj tam nie dziwcie się. Każdy nowy jak zacznie czytać forum to się dowie, że do ciągnięcia budy to tylko min. 3 litrowa benzyna bi turbo, 4x4 w automacie się nadaje. No to się kolega pyta czy mu hilux do 1100 kg spasuje. Ja juz dawno temu pisałem że forumowym ideałem zestawu jest n126 zapięte do Humvee. Komfort jazdy po bezdrożach dzikiej Europy zapewniony. No i weżykowanie przy 110km/h nie straszne emoji4.png

 

 

Każde ponadstandardowe obciążenie przyspiesza zużycie mechanizmów napędu w tym sprzęgła . Im większy zapas mocy tym lepiej dla auta i dla kierowcy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie spotkałem się z 2-osiuwką 1100kg tak więc myślę że wkradła się literówka jak pisał już kolega wcześniej jeśli jest to 2100kg

to napęd 4x4 przyda ci się na trawie  piachu  i tym podobnych nawierzchniach a reduktor przy ruszaniu pod górę oczywiście również po 

sypkich nawierzchniach odpuść sobie używanie go na asfalcie bo zrobisz sobie a kuku chyba że nie skręcisz kołami i pojedziesz na wprost.

Ja używam 4x4 przyczepka 1600kg tylko na trawie ponieważ również nie posiadam mechanizmu różnicowego i to gdy ją zleje deszczyk jak

masz spoko kapcie to po trawie o ile nie jest mokra da rade i bez tego.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Kolega aksel w pierwszym poscie prosi o opinie na temat jazdy z włączonym napędem na 4 koła.
Gdzieś czytałem, że Hilux'y z ostatniej generacji mają możliwość włączenia napędu 4WD do prędkości 50 km/h, a ich przednie mechanizmy różnicowe wyposażone są w czujniki temperatury oleju, które w połączeniu z różnymi układami elektronicznymi monitorują temperaturę na bieżąco. Gdy robi się zbyt wysoka, to komputer informuje o tym, że należy bezzwłocznie przejść na napęd x2. I teraz najciekawsze: jeśli kierowca tego nie zrobi w ciągu wymaganego czasu, to auto samoczynnie zwolni do prędkości poniżej 120 km/h  Taki zapis wybitnie wskazuje na jazdę z nap. 4x4 po "asfalcie", ponieważ w terenie z takimi prędkościami nie jeździmy. Nie wiem, czy można to w jakiś sposób odnieść do modelu samochodu, który jest w posiadaniu pytającego, więc jedynie sygnalizuję. Może ktoś wie na ten temat coś więcej. :hmm:
Co do określenia podanej masy przyczepy, to napiszę tak: zależy, czy Kolega miał na myśli przyczepę ciężką, czy może "ciężką", a zatem, czy chodziło o potoczne określenie jej rzeczywistej wagi, czy może określenie w/g warunków technicznych dotyczących pojazdów, w/g których przyczepa "ciężka", to taka, która przekracza DMC 750 kg.
Jeśli chodziło jedynie o zwyczajowe określenie wagi przyczepy, to przyczepa o DMC 1100 kg z pewnością nie jest przyczepą ciężką. Takim mianem przyjęło się określać przyczepy od minimum ok. 1480 kg wzwyż, a więc bliskie wartości DMC 1500 kg. i oczywiście jeszcze większej.
Gdyby chodziło o "literówkę", czyli przyczepę o DMC 2100 kg, to byłaby to bardzo duża kempingowa, ale i też towarowa, np. do przewozu łodzi, jednak moim zdaniem, i tak żadnej z tych przyczep, jeśli mają hamulec najazdowy,  w/w Toyota nie mogłaby w Polsce holować (miałyby zbyt dużą DMC dla tego samochodu). Pomijam to, że 144 KM dla przyczepy o DMC 2100kg wydaje mi się zbyt małą wartością (delikatnie mówiąc). Różne źródła różnie podają, ale tylko sam samochód potrzebuje ponad 15 sekund, aby dojść do prędkości 100 km/h. Daje to obraz ogólnych warunków jazdy, gdyby teoretycznie zapiąć mu jeszcze do haka 2100 kg i komplet pasażerów z bagażem.
IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.