Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Zepsuta spłuczka w toalecie thetford C2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 lwojtek122

lwojtek122

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 7 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:był Eriba Jet

Napisano 11 sierpień 2008 - 19:58

Witam Wszystkich

No i stało się. popsuła się spłuczka w toalecie thetford C2. Toaleta jest wiekowa bo i autko też więc ma prawo. Zabrałem się do naprawy kibelka i co się okazało:
- przewód zasilający ustęp jest dobry i na wejsciu ma odpowiednie napięcie i amperaż(żarówka swieci mocno)
- pompka po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa
- mikro stycznik który jest nad zbiornikiem na fekalia z drucikami w brązowej otulinie jest dobry
- bezpiecznik ( u mnie szlany rurkowy) wymieniłem na nowy
Prawdopodobnie całą winę ponosi jakiś wyłacznik który musi być umieszczony pod pokrętłem otwierania zasuwy zbiornika na fekalia po przyciśnięciu służący jako włacznik spłuczki. Po podlączeniu do kabla sasilającego pompkę znajdującego się w zbiorniku spłuczki miernika i wciśnięciu pokretła miernik pokazuje napięcie jak na akumulatorze , ale podlączona do niego próbnie nawet żarówka 5W ledwie się żarzy tak że pompka nawet nie ruszy. Przyciskanie i puszczanie pokrętła pokazuje na mierniku napięcie i jego brak czyli niby coś działa. Jaka jest przyczyna braku "mocy prądu". Może ktoś miał podobny problem albo w ogóle elektryczny z kibelkiem i wie jak go uzdrowić. Ponadto jak wyjąć to pokrątło? Odkręciłem wkręt znajdujący się pod zaślepką i na chłopski rozum powinno ono dać się wyjąć po pociągnięciu do góry ale niestety nawet się nie ruszy. Niecierpliwie czekam na rady doświadczonych karawaningowców.
Pozdrawiam Wszystkich
Pozdrawiam Leszek

#2 powolniak

powolniak

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 859 postów
  • Telefon:na Windows 10
  • Skądwoj. łódzkie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knausiu
  • Holownik:SUW z zaledwie V6

Napisano 12 sierpień 2008 - 06:09

Powodem niesprawności najprawdopodobniej jest mikroprzełącznik. Znajduje się on pod spodem obudowy WC (pod obrotową dźwignią którą otwiera/zamyka się otwór z sedesu do kasety WC). Dostęp do tego mikroprzełącznika jest możliwy tylko po wymontowaniu całej obudowy WC i rozkręceniu jej. A jest co odkręcać by móc wymntować WC i ponownie przykręcać (musiałem zdemontować połowę plastików w łazience mojej Hobby).
Ja miałem podobne objawy. Wymontowałem całą WC, rozebrałem mikroprzełącznik, wyczyściłem i nadal przerywało. Raz woda była podawana na spłuczkę, a raz nie. Wkurzyłem sie i zrobiłem połączenie na krótko z pominięciem tegomikroprzełącznika. Wyprowadziłem przewód zakończony przełącznikiem (od dzwonka domowego do drzwi wejściowych) i przełącznik ten mam teraz na wierzchu obudowy WC. Wszystko działa OK.

znalazłem linka http://thetford.kpni...51498/langid=42

Day by day, nothing changes, but when you look back, everything is different ...


#3 lwojtek122

lwojtek122

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 7 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:był Eriba Jet

Napisano 13 sierpień 2008 - 19:48

Dzięki za informację "powolniak". Powodem niesprawności spłuczki faktycznie u mnie po sprawdzeniu jest mikrostyk znajdujący się pod pokrętłem w mechaniźmie otwierania kasety. Już czekam na nowy z krakowskiego elcampu i niedługo pewnie kibelek "ozdrowieje".
Pozdrawiam Leszek

#4 Jarekkow

Jarekkow

    Maniak karawaningu

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1901 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Bergland 345
  • Holownik:Honda Civic 110 Km

Napisano 27 wrzesień 2008 - 10:30

Powodem niesprawności spłuczki faktycznie u mnie po sprawdzeniu jest mikrostyk znajdujący się pod pokrętłem w mechaniźmie otwierania kasety.


U mnie też i powiedzcie dlaczego producent nie umieścił go z drugiej strony ? Dzisiaj będę próbował odkręcić go od dołu poprzez komorę kasety za pomocą lusterka i jakiegoś przedłużenia własnej ręki
Jeśli operacja się nie powiedzie to zostaje demontaż całego C2 i chyba wtedy się :ok: :piwko: :piwko:
Zapamiętać !!!
Nie dyskutować z idiotą, bo ściągnie Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Dołączona grafika

#5 Jarekkow

Jarekkow

    Maniak karawaningu

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1901 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Bergland 345
  • Holownik:Honda Civic 110 Km

Napisano 27 wrzesień 2008 - 17:25

:ok: :piwko: :piwko: udało się spłuczka działa :piwko: :piwko: :piwko:
Zapamiętać !!!
Nie dyskutować z idiotą, bo ściągnie Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Dołączona grafika

#6 AKISSJG

AKISSJG

    Organizator VIII zlotu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1447 postów
  • Telefon:604 28 25 34
  • SkądJelenia Góra - dolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC Typ TM2
  • Holownik:Skoda YETI 2,0 CR TDI 140KM 4x4

Napisano 17 kwiecień 2009 - 14:54

mój problem jest podobny ale jak wciskam przycisk spłukiwania to przygasają światełka stąd mniemam że styki są OK, a i owszem miałem przepalony bezpiecznik (2,5A). Jak kupowałem przyczłapkę to spłuczka działała potem były mrozy (woda niby spuszczona) i działać przestało.

Moje pytanie jest takie: Jak dostać się do silniczka pompki i czy ewentualnie można taki dostać.

 widok ogólny
DSC00065.JPG

mikroprzełączniki
DSC00067.JPG

tec_60px.jpgZapraszam Was do odwiedzenia Kotliny Jeleniogórskiej

881610.png
-----------------------------------------------------------------------------------
"Nie ten człowiek jest bogatszy, co więcej ma, ale ten co więcej może dać." Piotr Kuryło


#7 Aśka

Aśka

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 114 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420 Prestige
  • Holownik:VW

Napisano 17 kwiecień 2009 - 15:21

Witam.
1.Wyjąć pokrywę i uchwyt na papier toaletowy.
2.Podnieść do góry POJEMNIK NA PAPIER TOALETOWY ( jest uszczelniony uszczelką więc może być ciężko ).
3. Po tych czynnościach będzie widać z góry pompę wodną umocowaną jednym wkrętem - odkręcić go i wyjąć ale wcześniej rozłączyć przewód elektryczny ( 12V - będzie widać w którym miejscu bo łączenie przewodu jest dobrze uszczelnione gumą ). Być może pompa jest OK a usterka jest na w/w łączeniu przewodów.

Pozdrawiam.
Janusz od Aśki

Załączone miniatury

  • t_dsc00065_150.jpg

Dołączona grafika

#8 mymlon

mymlon

    Weteran karawaningu

  • Moderatorzy
  • 1487 postów
  • Telefon:P W
  • SkądŻuławiak
  • Sprzęt:Namiot

Napisano 17 kwiecień 2009 - 15:23

Witaj w klubie :ok:
Pojemnik na papier się wyjmuje, pod nim masz pompkę. Wykręcasz 1 wkręt i ją wyjmujesz. Popsikaj WD-40 lub podobnym, za pomocą wkrętaka pokręć wiatraczkiem i zostaw do jutra. Jak nie ruszy pompka do wymiany :hop1:
Porada kup najtańszą pompkę do wody za 40zł. Oryginalna kosztuje 4 X tyle...

Aśka ubiegłaś mnie :ok:

Dołączona grafika

Świecąc własnym przykładem, poprawiasz bilans energetyczny kraju


#9 paulos

paulos

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 429 postów
  • Telefon:516 286 738
  • SkądKoronowo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs
  • Holownik:Seat Alhambra

Napisano 17 kwiecień 2009 - 19:42

U mnie było podobnie.
Pompka nieużywana przez dłuższy czas po prostu zastała się, i wszystko zaszło jakby kamieniem z wody. Trochę poruszałem śrubokrętem, trochę Wd-40 i działa jak ta lala. :hop1:
Pozdrawiam Paweł. :-]

#10 AKISSJG

AKISSJG

    Organizator VIII zlotu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1447 postów
  • Telefon:604 28 25 34
  • SkądJelenia Góra - dolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC Typ TM2
  • Holownik:Skoda YETI 2,0 CR TDI 140KM 4x4

Napisano 22 kwiecień 2009 - 22:08

Dzięki za podpowiedź, wszystko śmiga aż miło.

tec_60px.jpgZapraszam Was do odwiedzenia Kotliny Jeleniogórskiej

881610.png
-----------------------------------------------------------------------------------
"Nie ten człowiek jest bogatszy, co więcej ma, ale ten co więcej może dać." Piotr Kuryło


#11 max1978

max1978

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 126 postów
  • Telefon:667779996
  • Skądwarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:wilk 560 de-lux z 1993roku
  • Holownik:dodge grand caravan 3,8 sxt 2005rok

Napisano 22 kwiecień 2009 - 22:13

a czy zasilanie do kibelka jest na 12v???? czy może na 230v????

w sobote troche poszperam w kibelku i może coś wymyślę dzięki waszym podpowiedziom :]
Dołączona grafika

#12 AKISSJG

AKISSJG

    Organizator VIII zlotu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1447 postów
  • Telefon:604 28 25 34
  • SkądJelenia Góra - dolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC Typ TM2
  • Holownik:Skoda YETI 2,0 CR TDI 140KM 4x4

Napisano 23 kwiecień 2009 - 07:20

zasilanie 12V istotna polaryzacja plusa z minusem, przy odwrotnym połączeniu silnik pompy kręci się w odwrotną stronę co skutkuje złym działaniem pompki.

tec_60px.jpgZapraszam Was do odwiedzenia Kotliny Jeleniogórskiej

881610.png
-----------------------------------------------------------------------------------
"Nie ten człowiek jest bogatszy, co więcej ma, ale ten co więcej może dać." Piotr Kuryło


#13 ed

ed

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2561 postów
  • Telefon:Jak potrzebny podam na PW
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 400-2
  • Holownik:Toyota Corolla 1,4

Napisano 23 kwiecień 2009 - 10:03

WD-40 raczej bym nie stosował do pompki, gdyż na osi między "wiatraczkiem" pompki a silnikiem jest gumowy oring uszczelniający, WD mający olej spowoduje degradację oringu i woda dostanie się do silnika, a wtedy klapa. Oring ten zapewne nie jest wykonany z gumy olejoodpornej.
Pozdrawiam

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:    Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.

Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

 

ed


#14 scooti

scooti

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 107 postów
  • Telefon:500163545
  • SkądPiaseczno
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560
  • Holownik:Octavia III 2.0 TDI

Napisano 23 kwiecień 2009 - 10:18

heh a mi wlasnie cos podobnego stalo sie w hobby.

Zastanawialem sie co sie dzieje bo wlasnie swiatlo przygasa.

Dzis bede grzebal przy pompce mam nadzieje ze tylko pompa zastala sie.

#15 pwtwsw

pwtwsw

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 284 postów
  • SkądWodzisław Śląski
  • Sprzęt:Brak

Napisano 23 kwiecień 2009 - 17:39

U mnie po zimie też miałem to samo. Zablokowana pompka. Rozebrałem od zewnątrz, rozruszałem wiatraczek ale nie pomogło. Potraktowałem WD40, odczekałem na długość dwóch z pianką i zaczęło się kręcić. No chyba pomogły te dwa z pianką, natomiast co do WD40 to nie wiem. :]
MOJA CYCEPKA - zdjęcia
www.forum.karawaning.pl/album_personal.php?user_id=1130 ALBUM oraz http://picasaweb.goo...feat=directlink




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych