Skocz do zawartości

Przyczepa towarowa - jakie koła wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

10 maja główna zaletę że masz niższą przyczepę...

A jeżeli jednak "normalne", to warto brać takie jakie masz w aucie holującym, bo albo masz 2 rezerwy albo możesz nie brać jednej...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak wysokie przedmioty chcesz wozić i gdzie przyczepa z nimi ma się zmieścić. Mniejsze koła stosuje się po to, żeby można było przewozić wyższe przedmioty i zmieścić się tam gdzie przyczepa ma się zmieścić wraz z ładunkiem. (niski wiadukt gdzieś na trasie czy też zadaszenie / pomieszczenie w którym ma być ładowana/rozładowywana.

Jeśli nie potrzebujesz wozić wysokich przedmiotów, weź taką z normalnymi kołami.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak, jak napisano wyzej, ja ze swojej strony dodam ze najwazniejsze przy wyborze jest glowne przeznaczenie i jak bedzie ona wykorzystywana mniejsze felgi i kola, to wieksza ladownosc ale i mniejsza predkosc , ta na zdjeciu wyglada jak pod duze obciazenie , pod sprzet budowlany, minikoparke. Druga rzecza jest tez holownik i wysokosc haka w holowniku przy przyczepie 2 osiowej ,czasami jesli holownik sam jest obciazony  a przyczepa mniej ja majac w przyczepie rozmiar 185R14C musze stanac na dyszlu ,zeby ja zapiac do haka - ja wiem ze tak nie powinno sie robic itd ale przy 14'' wszystkie felgi mam z takim samym rozstawem holownik i przyczepa rozstaw jest 5x112 , natomiast kola 13'' maja 4 x 100 po prostu przy pierwszej wymianie opon bede musial kupic nieco nizsze. Tak wiec najlepiej spasowac do holownika zeby przy 2osiowej i przy obciazeniu poziom haka i dyszla byl zblizony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając informacji na  forum driftowym, ktoś odradzał wszelkie przyczepy na kołach 10 calowych. Podobno gorzej się holuje załadowaną przyczepę na tak małych kołach, jedyny plus to taki, że środek ciężkości jest dużo niżej ale też prześwit przyczepy jest ograniczony. Przyczepą będę woził drewno kominkowe na własne potrzeby, czasem materiały budowlane itp. Wydaje mi się, też że na większych 14 calowych kołach przy wyższym profilu opony, lepiej też przyczepa będzie znosić nierówności i dziury .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Z uwagi na to że jest to przyczepa dwuosiowa, to sprawdź w której z nich położenie dyszla względem haka będziesz miał najbardziej optymalne, żeby uniknąć podrywania przedniej osi. Kiedyś pojechałem do pożyczalni po taką lochę i okazało się że przy moim haku przednia oś nie dotyka wcale ziemi. Musiałem wziąć jednoosiowe pudło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał tylko, jeśli jest konkretne zastosowanie. 10 u kolegi w lawecie się nie sprawdzają-na trasie się przegrzewają i szybko zużywają. Szczególnie w 2 osiach niski profil szybko zabija opony. a komplet opon to połowa ceny przyczepki.

Jeśli zależy Ci na wielkości skrzyni, to znajdz taką z normalnymi kołami pad spodem, ale z nadkolem w środku. Moim zdaniem najlepszy kompromis. Mamy w domu taka towarówkę 750kg dmc ze skrzynią 160x250. Jest idealna i do gabarytu i do rzeczy luzem bo wchodzi wiele (dużo za dużo powyżej dmc) a jest wąska i zgrabna -nic nie wystaje poza skrzynie. Na jednej ośce jest ją łatwo samemu popchnąć, gdzieś skręcić. Wspaniała. W porównaniu do Drugiej malej lawety, co może mieć przypięte burty wymiar 185x340 niby niewiele więcej, ale koła, lampy wystają, więc jest spora i częsciej wole użyć mniejszej.cziężko z taką szeroką jechać pod market czy do lasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem przyczepę dwuosiową na kołach 195/50 R13C i jestem zadowolony. Podłoga nisko, ułatwia załadunek i mimo, że mam jeszcze podwieszone koło zapasowe pod spodem na samym tyle przyczepy, to nie mam  problemów. Wyślę Tobie kilka zdjęć. Może pomogą podjąć decyzję. Pozdrawiam.

IMG_20170523_212620.jpg

IMG_20170326_155325.jpg

20171013_145259.jpg

20171013_145316.jpg

20171014_121601.jpg

20171015_112301.jpg

20171014_121601.jpg

IMG_20170329_134212.jpg

IMG_20170329_143549.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu widzimy klasyczny przykład samicy z gatunku towarowych która przygotowuje się do długo wyczekiwanego momentu wydania na świat potomstwa. Kiedy to nastąpi matka opuszcza legowisko a młody osobnik rozpoczyna życie jako w pełni samodzielny osobnik. Czytała Krystyna Czubówna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh :) fajne macie te przyczepy :). mover na towarówkach to sprawa coraz częściej spotykana :). Ja 4 rok użytkuję przyczepę towarową prosto z marketu. Życie ma nie łatwe, zrobiła kilka przeprowadzek, przewiozła kilka ton drewna, kilka ton trawy w rolce, meble a złomu to pewnie pod 10t (3 duże remonty z demontażem starego typu C.O.). Przyczepa dalej żyje, raz na rok sprawdzam ciśnienie w oponach :) . Oczywiście do zarobkowego transportu się nie nadaje. Dla majsterkowicza moje przebiegi pokazują, że daje radę :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.