Skocz do zawartości

Bmw e53 x5 gniazdko 13 pin


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji większej ilości wolnego czasu, bawię się w odtwarzanie oryginalnej wiązki 13 (w sumie to 12 pin) w e53.

 

Zakupiłem używaną wiązkę od gniazdka (pod które podpinamy wtyczkę 13 pin) do pierwszej kostki (która jest w bagażniku).

Problem polega na tym, że z gniazdka wychodzi 12 kabli. Nie ma pinu 12 (test przyczepy, nie jest potrzebny). Piny 1-9,13 są wpinane do kostki, która znalazłem w bagażniku - więc z podłączeniem nie będzie problemu. Z kolei dwa kable idą osobno, jest to pin nr 10 (zasialnie sterowane zapłonem) oraz 11 (masa dla 10), problem polega na tym, że nie wiem jak te dwa kable mają być podłączone, gdzie prowadzić przewody? 

Ciężko to wytłumaczyć, dlatego proszę o kontakt osoby, które wykorzystują e53 do holowania swoich przyczep. 

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej 

Ja miałem podobnie - w mojej E70 - piny 10:11; nie wchodziły w kostkę - 10 podłączyłem przez przekaźnik, a 11 normalnie na masę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RM77 napisał:

Hej 

Ja miałem podobnie - w mojej E70 - piny 10:11; nie wchodziły w kostkę - 10 podłączyłem przez przekaźnik, a 11 normalnie na masę  

Rozebrałem dzisiaj środek i wpadłem na podobny pomysł jaki masz u siebie, teraz dwa pytania:

Rozumiem, że przekaźnik z racji sterowania prądem ze stacyjki?

Kabelek ze stacyjki specjalnie ciągnąłeś czy wziąłeś z innego przekaźnika?

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , przekaźnik ze względu na sterowanie był. Kabla nie prowadziłem, miałem fabryczne gniazdo zapalniczki w bagażniku i na nie rownolegle podłączyłem cewkę przekaźnika


Rafal Wosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e53 jest w bagażniku jest nawet bezpiecznik pod gniazdko haka i miejsce na przekaźnik obok bezpiecznika ;)

Trzeba tylko ogarnąć kabelek z bezpiecznika do przekaźnika, przekaźnik i kabelek do gniazdka 13 pin + masa w jakieś fajnej wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2018 o 21:58, PLopaPL napisał:

W e53 jest w bagażniku jest nawet bezpiecznik pod gniazdko haka i miejsce na przekaźnik obok bezpiecznika ;)

Trzeba tylko ogarnąć kabelek z bezpiecznika do przekaźnika, przekaźnik i kabelek do gniazdka 13 pin + masa w jakieś fajnej wiązce.

Piotrek, kolega olst ma X-sa E53, zapodaj pytanko na priv (był w Olsztynie).

E 70 ma inną konstrukcję elektryki niż E 53, przynajmniej mój egzemplarz.

Ja swój hak tez próbowałem instalować chałupniczo, ale bez kompa ASO się nie dało,

były problemy ze sterownikami CAN, podobno dlatego że mój jest z poduszkami.

Jaki motorek ma Twój "krążownik ?

Edytowane przez visitor1967 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, visitor1967 napisał:

Piotrek, kolega olst ma X-sa E53, zapodaj pytanko na priv (był w Olsztynie).

E 70 ma inną konstrukcję elektryki niż E 53, przynajmniej mój egzemplarz.

Ja swój hak tez próbowałem instalować chałupniczo, ale bez kompa ASO się nie dało,

były problemy ze sterownikami CAN, podobno dlatego że mój jest z poduszkami.

Jaki motorek ma Twój "krążownik ?

 

U mnie hak jest oryginalny. Niestety poprzedni właściciel przerobił zasilanie na 9 pin, wyrzucając oryginalną wiązkę i dając polski moduł sterujący przyczepką.

 

Kupiłem oryginalny moduł przyczepki, podłączam ori gniazdko i instalację + dodatkowo ciągnę pin 10 i 11 na kablach 2,5 mm2. Aku jest w bagażniku, podobnie jak bezpieczniki... Myślę, że prądu powinno wystarczyć na grzałkę lodówki 180 w.

Zapewne skończy się na programowaniu modułu sterującego i can. U siebie montowałeś hak? Zakładałeś pełne 13 pin?

Mam 3-litrowego diesla. Bajer cały polega na tym, że manual, sport pakiet i tylne nivo. X miał iść do sprzedaży, ale (najprawdopodobniej) zostanie jako awaryjny holownik. Taki dieselek nie ma podejścia do Twojej 4.8 i ;). Szukałem takiej ale w e53 = misja porównywalna z lądowaniem falcona heavy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PLopaPL napisał:

 

U mnie hak jest oryginalny. Niestety poprzedni właściciel przerobił zasilanie na 9 pin, wyrzucając oryginalną wiązkę i dając polski moduł sterujący przyczepką.

 

Kupiłem oryginalny moduł przyczepki, podłączam ori gniazdko i instalację + dodatkowo ciągnę pin 10 i 11 na kablach 2,5 mm2. Aku jest w bagażniku, podobnie jak bezpieczniki... Myślę, że prądu powinno wystarczyć na grzałkę lodówki 180 w.

Zapewne skończy się na programowaniu modułu sterującego i can. U siebie montowałeś hak? Zakładałeś pełne 13 pin?

Mam 3-litrowego diesla. Bajer cały polega na tym, że manual, sport pakiet i tylne nivo. X miał iść do sprzedaży, ale (najprawdopodobniej) zostanie jako awaryjny holownik. Taki dieselek nie ma podejścia do Twojej 4.8 i ;). Szukałem takiej ale w e53 = misja porównywalna z lądowaniem falcona heavy :P

Gratki i wiele zadowolenia z jazdy, Niech Dobrze służy :) Powinien Ci dobrze służyć, bo to dopracowana wersja.

No w końcu zamontowałem hak z 13 pin,  tuż przed V Karawaningową Pielgrzymką na Jasną Górę w ub roku.

Nie wiem czemu tak długo miałem opory, bo aż 6 lat :rolleyes:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5 mam już chyba trzy lata ;)  też jakoś nigdy nie chciało mi się przerabiać wiązki, aż do niedawna...

generalnie znaleźć poliftowego 3.0 D manuala jest ciężko, a z nivo i ori hakiem to ogólnie misja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.