Skocz do zawartości

Wybór przyczepy dla 2 osób


gaduliks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Proszę o pomoc w wyborze przyczepy dla dwóch osób .Cena jaką jestem zainteresowany to do ok 30 tys. Holownikem ma być Fokus Grand C-max 1,5 benzyna 150 km DMC pojazdu to 2196 kg -  max masa przyczepy z hamulcem to 1300 kg bez hamulca 736 kg.

W przyczepce wystarczy nam jedna sypialnia lepiej jakby miała fajną kuchnię i łazienkę . Na początku napewno będziemy dużo jeździć choć pewnie później będzie pewnie stała w wakacje gdzieś na polu namiotowym. Po sezonie letnim będzie parkowana pod gołym niebem.

Za jakich firm przyczepami powinienem się rozglądać , aby później mieć jak najmniej problemów z eksploatacją ? bo czytając forum jestem całkiem zbity z tropu tyle opinni jest na ten temat . Co do zakupu przyczepy to nie ma pośpiechu wolę poczekać aby potem nie żałować . Zastanawiam się czy np. warto udać się do Danii samemu , choć jestem amatorem w temacie i mogę się wpakować na minę .

Za pomoc z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolego, jeśli czytałeś forum to pewno wiesz, że z każdą przyczepą można  mieć 

kłopoty z eksploatacją, albo ich nie mieć. 

Owszem , najwięcej kłopotów możesz mieć z angielskimi przyczepami , no ale jak czytałeś to powinieneś wiedzieć.

Nie wiem co masz na myśli pisząc " fajną " kuchnię i łazienkę. Większość kuchni to mebel w którym jest płyta z palnikami, lodówka i zlewozmywak.

Wystarczy popatrzeć na kilkanaście fotek i sam zobaczysz , że wszystkie bardzo podobne.

Piszesz, że jesteś amatorem. Ja gdybym nim był to nie wybierałbym się aż tak daleko samemu po przyczepę.

Gdybym był na Twoim miejscu i byłbym na prawdę zainteresowany " przygodą karawaningową " to najpierw  uzupełniłbym

swój profil . Chociażby dla tego , że wiedząc z jakich jesteś okolic, łatwiej jest Ci coś doradzić ( chociażby dać namiary na sprzedawcę ) gdzie

mógłbyś sobie pooglądać kilkanaście przyczep. 

Ty sam musisz zdecydować , czy chcesz dwuosobową salonkę, czy coś bardzie funkcjonalnego w środku.

Niestety samemu też musisz sobie poszukać przyczepy, która Cię ewentualnie zainteresuje. 

Jeśli jak piszesz , trochę czytałeś forum, to też powinieneś wiedzieć, że samemu się szuka przyczepy, która by Ci pasowała

pod względem ceny, układu i wagi itd.   Wtedy wkleja się linka i prosi o jakąś ocenę.

Edytowane przez marko6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twoim przypadku dla dwójki szedłbym w kierunku przyczepy do 1300, aby nie robić prawka i płacić viatolla. Osobiście szukałbym z osobnym prysznicem, co jednak w tym budżecie może się nie udać, bo 10 lat temu nie był to popularny patent.

 

Jeżeli przyczepa ma czasem służyć stacjonarnie, to szukałbym długiej i lekkiej czyli producent typu Adria lub coś z Francji. Tam przy długości ok 450-480cm będzie wygodnie zarówno w trasach objazdowych jak i stacjonarnie. Przy podobnych masach przyczepy np hobby będą zdecydowanie krótsze. O wyjeździe do Dani poczytaj w wątku Jacka.  Później napisz gdzie mieszkasz, trochę to ułatwi.

 

 

P.S. Za masę przyczepy bez hamulca 736 Ford powinien stracić jaja. W cmaxie żony mam 745, kupiłem więc profilaktycznie cepę towarową 740kg, a tu kolejny model, silnik i już 736... tylko po to abyś nie mógł skorzystać z towarówki z wypożyczalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max masa przyczepy z hamulcem to 1300 kg

w Twoim przypadku dla dwójki szedłbym w kierunku przyczepy do 1300

 

Co do masy to ja bym sugerował jednak ograniczanie się jeszcze nieco poniżej 1300 kg. Jak widać max jest poza dyskusją, bo skoro samochód nie może więcej niż 1300 to nie ma sensu się zastanawiać nad cięższymi. Ale zwykle jest tak, że nie jedzie się komfortowo zestawem dobranym na styk. Lepiej mieć nieco lżejszą przyczepę niż producent podaje jako max.

 

A co do samej budy to dla 2 osób nie ma lepszej przyczepy niż 4-osobowa! Najlepszy układ to buda o długości zewnętrznej około 5 m  plus dyszel (to daje wewnątrz około 4,5 m) i z dwiema sypialniami w podkowy. Wówczas jedna sypialna - najlepiej zamykana zasuwanymi drzwiami by nie było widać bardaku na łóżku - jest ciągle rozłożona i gotowa do spania czy ogólnie do położenia się, a druga jest ciągle złożona ze stolikiem gotowym do kawki, posiłku itp. Gdyby jeszcze dostęp do bakist pod łóżkiem w części sypialnej był możliwy z zewnątrz to ideał. Wówczas nigdy nie musisz nic składać i rozkładać, a nawet podnosić materacy łóżka by się dostać do bakisty. Masz "mieszkanie 2-pokojowe" i super komfort.

Taką przyczepę da się znaleźć od 1000 kg, ale najczęściej ma DMC około 1200 kg, a nawet czasem mniej, czyli łapiesz się na swój samochód.

 

Proponuję, abyś przed zakupem koniecznie obejrzał jakąś przyczepę 4-osobową o układzie takim jak napisałem. Sam ocenisz, czy ci to odpowiada czy nie. Ale ja właśnie miałem swojego Knausa dokładnie takiego jak napisałem. Gdy jechałem całą rodziną 2+2 to oczywiście trzeba było składać jedno łóżko do śniadania. Ale gdy jechałem we dwójkę tylko z żoną to mieliśmy po prostu Wersal. Ja jeszcze w łóżku, a tu na stole śniadanko, albo odwrotnie, żona w łóżku, a jajecznica wjeżdża na stół. Nie trzeba nikogo wyganiać spod kołdry by coś naszykować i zjeść.

Pomyśl, bo warto mieć wygodę na wyjazdach i czas na przyjemności, a nie przekładanie pościeli i materaców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam angielkę Beyerland Vitesse 400-2 idealna dla 2 osób. jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Przy długości podłogi 4 m wszystkich wchodzących zaskakuje duża ilość miejsca. Utarło się, że angielki są liche, ale czy przy innych przyczepach nic nie trzeba robić, poprawiać. Nie rozkładamy spania (stolik pozostaje na swoim miejscu) . Każde z nas  śpi na swojej części siedziska - śpi się wygodnie a i stół jest "pod ręką". Przyczepa ma DMC 1000 przy masie własnej 670 kg. I to jet niezaprzeczalna - jedna z wielu - zalet tej przyczepki.

Jeżeli chcecie jeździć we dwójkę  to po co ciągać dużą przyczepę, a przecież większość czasu na wyjeździe spędza się przed przyczepą. Trzeba troche pojeździć i pooglądać i wybrać taką jaka Wam będzie pasować, oczywiście przy założeniu pewnego kompromisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu patrzeć tylko na DMC. Przykład z naszego forum myślę idealny. Knaus Sport fabrycznie ma DMC 1300, i takiej przyczepy nie polecisz. Ale tego samego Knausa można kupić z DMC 1250. Czy to robi jakaś różnice? Żadnej. Dlaczego o tym piszę. Bo wg mnie patrzenie tylko na DMC zupełnie nie ma sensu.

 

O wiele sensowniej patrzeć na masę gotowego pojazdu do jazdy, albo na MW bo to nam da lepszy obraz wagi przyczepy.

Bo może być przyczepa mająca MW 950 kg a DMC 1300, ale może być przyczepa mająca 1150 MW i DMC 1250. I która będzie lepsza w takim wypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu patrzeć tylko na DMC

 

Napisałem wyraźnie   Przyczepa ma DMC 1000kg  przy masie własnej 670 kg. I to jet niezaprzeczalna - jedna z wielu - zalet tej przyczepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyraźnie Przyczepa ma DMC 1000kg przy masie własnej 670 kg. I to jet niezaprzeczalna - jedna z wielu - zalet tej przyczepki.

Moja odpowiedź była raczej odpowiedzią na post inhalta :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

osobiście kupiłbym nową niewiadówkę jednak wtedy masz w tym budżecie nową na gwarancji i jeszcze lekka przyczepę. Sam kupowałem teraz pierwszą ale w innym budżecie i dodatkowo mam lżejszy holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam angielkę Beyerland Vitesse 400-2 idealna dla 2 osób. jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Przy długości podłogi 4 m wszystkich wchodzących zaskakuje duża ilość miejsca. Utarło się, że angielki są liche, ale czy przy innych przyczepach nic nie trzeba robić, poprawiać. Nie rozkładamy spania (stolik pozostaje na swoim miejscu) . Każde z nas  śpi na swojej części siedziska - śpi się wygodnie a i stół jest "pod ręką". Przyczepa ma DMC 1000 przy masie własnej 670 kg. I to jet niezaprzeczalna - jedna z wielu - zalet tej przyczepki.

Jeżeli chcecie jeździć we dwójkę  to po co ciągać dużą przyczepę, a przecież większość czasu na wyjeździe spędza się przed przyczepą. Trzeba troche pojeździć i pooglądać i wybrać taką jaka Wam będzie pasować, oczywiście przy założeniu pewnego kompromisu.

teściowie mają  Beyerland Vitesse 390 i mogę potwierdzić bardzo komfortowa i niewielka przyczepka dla dwóch osób  ... z WC ogrzewanie itp  jak na pierwszą przyczepę również polecałbym...  i nie jest to angielka !!!  i świetna cena jak za jakość i wygląd pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 2 osób? Można wybierać i przebierać, a limit cenowy też niczego sobie. Nie wiem, nie znam się, a w ogóle to jestem zarobiny, ale nie przekreślałbym niczego. Nawet "angielki" - też bywają fajne. Z jednym się zgodzę: tylko dwójka? Z niewielkiego doświadczenia proponuję jednak patrzeć i celować trochę wyżej. 3-4 osobowa nie zaszkodzi. Może ktoś z rodziny albo znajomi chcą się podłączyć? A może stan posiadania się powiększy  :] ? Dojdzie pies, kot albo....  :przytul: i co? Zostawisz, podrzucisz? Powodzenia  :yes:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często w wymiarze około 420/430 występuje układ - sypialnia z przodu ,obok łazienka a na tyle takie 3/4 dla dużego albo komfortowe dla małego w dodatku rozkładane

na mini salonik dla 2/3 osób. Przód nie potrzeba składać a reszta jest zawsze pod ręką.

Nie upierałbym się ,ze to musi być "zabudowa" na max 2 osoby .

Kiedyś (czasami bardzo szybko)  następi zmiana wizji i takie 2+1 w tym wymiarze jest łatwo zbywalne niż jakiś wydumany układ.


A co do oglądania układów - polecam mobile.de +wiadro kawy i czas do rana  :]  :look:  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do masy to ja bym sugerował jednak ograniczanie się jeszcze nieco poniżej 1300 kg. Jak widać max jest poza dyskusją, bo skoro samochód nie może więcej niż 1300 to nie ma sensu się zastanawiać nad cięższymi. Ale zwykle jest tak, że nie jedzie się komfortowo zestawem dobranym na styk. Lepiej mieć nieco lżejszą przyczepę niż producent podaje jako max.

 

A co do samej budy to dla 2 osób nie ma lepszej przyczepy niż 4-osobowa! Najlepszy układ to buda o długości zewnętrznej około 5 m  plus dyszel (to daje wewnątrz około 4,5 m) i z dwiema sypialniami w podkowy. Wówczas jedna sypialna - najlepiej zamykana zasuwanymi drzwiami by nie było widać bardaku na łóżku - jest ciągle rozłożona i gotowa do spania czy ogólnie do położenia się, a druga jest ciągle złożona ze stolikiem gotowym do kawki, posiłku itp. Gdyby jeszcze dostęp do bakist pod łóżkiem w części sypialnej był możliwy z zewnątrz to ideał. Wówczas nigdy nie musisz nic składać i rozkładać, a nawet podnosić materacy łóżka by się dostać do bakisty. Masz "mieszkanie 2-pokojowe" i super komfort.

Taką przyczepę da się znaleźć od 1000 kg, ale najczęściej ma DMC około 1200 kg, a nawet czasem mniej, czyli łapiesz się na swój samochód.

 

Proponuję, abyś przed zakupem koniecznie obejrzał jakąś przyczepę 4-osobową o układzie takim jak napisałem. Sam ocenisz, czy ci to odpowiada czy nie. Ale ja właśnie miałem swojego Knausa dokładnie takiego jak napisałem. Gdy jechałem całą rodziną 2+2 to oczywiście trzeba było składać jedno łóżko do śniadania. Ale gdy jechałem we dwójkę tylko z żoną to mieliśmy po prostu Wersal. Ja jeszcze w łóżku, a tu na stole śniadanko, albo odwrotnie, żona w łóżku, a jajecznica wjeżdża na stół. Nie trzeba nikogo wyganiać spod kołdry by coś naszykować i zjeść.

Pomyśl, bo warto mieć wygodę na wyjazdach i czas na przyjemności, a nie przekładanie pościeli i materaców.

W pełni popieram wypowiedź Inhalta .Szukaj przyczepy w rozmiarach od 380 do 420 w przyzwoitym stanie. Pamiętaj ,że im młodsza przyczepa tym cięższa.Liczy się przede wszystkim stan techniczny przyczepy i wyposażenie. Nie bój się angielskich przyczep w dobrym stanie.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.