Skocz do zawartości

Trumatic 3002s nieszczęsna kapilara


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj montowalem trume w innym miejscu i wiadomo, wstrząsy jej nie służą. Po zamontowaniu nie chciala załapać, póŹniej tylko kiedy trzymałem wyciśnięty zawór. Poczułem zapach jakbym lakieru do paznokci. Okazało się że nadpekniety jest przewód do wejścia kapliary. Zaizolowalem go licząc że cały czynnik nie ucieknie. Piecyk jak załapał to grzał na wszystkie palniki. Zgasilem go pogrzebalem jeszcze. Teraz odpala tylko na tym małym bez względu na to na ile ustawie. Czy coś jeszcze się popsuło? Jestem ciekaw czy gaz nie idzie na pozostały palnik który się nie pali. I jak naprawić albo gdzie dostać tą kapilare? Jestem aktualnie w UK kamperem i taka awaria może mi wiele popsuć teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Ebay jest. Tylko cena też odpowiednia

 

 

https://m.ebay.ie/itm/Caravan-Truma-S3002-S5002-Gas-Valve-30050-58000-This-Is-A-Control-Valve/192357498039?hash=item2cc9667cb7:g:wbUAAOxyUrZS2ZeG

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na uszkodzoną termoparę. Jak trzymasz wciśnięty zawór TRUMA działa. Zwalniasz zawór płomień gaśnie. Z kolei uszkodzenie kapilary nie ma nic do odpalenia ogrzewania. Ten element jest odpowiedzialny za regulację płomienia w zależności od temperatury.

Edytowane przez zundapp600 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na uszkodzoną termoparę. Jak trzymasz wciśnięty zawór TRUMA działa. Zwalniasz zawór płomień gaśnie. Z kolei uszkodzenie kapilary nie ma nic do odpalenia ogrzewania. Ten element jest odpowiedzialny za regulację płomienia w zależności od temperatury.

,.Poczułem zapach jakbym lakieru do paznokci. Okazało się że nadpekniety jest przewód do wejścia kapliary. Zaizolowalem go licząc że cały czynnik nie ucieknie. Piecyk jak załapał to grzał na wszystkie palniki. Zgasilem go pogrzebalem jeszcze. Teraz odpala tylko na tym małym bez względu na to na ile ustawie.''

 

Po tym opisie raczej termoregulator czyli kapitara.

 

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz juz dziala tylko na maxa, tlumie ja ustawiajac blisko 0. Ogien taki zolty sie robi. Ale ciagle czuc ten gaz, tzn lakier do paznokci, wiec moze nie wylecialo jesZcze wszystko. Ciekawe czy zaklejenie klejem na goraco albo lutowanie cos pomoze. Przeciez nawet jesli jest juz i powietrze tam to ono tez zmienia swoja objetosc z temperatura. Moze bedzie dzialac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czujnik termostatyczny można czasem dostać osobno (z dużym trudem), jednak nie do każdego typu zaworu pasuje (prawdopodobnie nie w każdym jest wymienny).

http://www.strache-gasheizung.de/aid-376-Thermofuehler-13-38-C-EURO-MINI-SIT.html

 

PS

Jeśli kapilara została rozszczelniona, to element jest już do wyrzucenia - żadne klejenie nie pomoże.

Żółty płomień, to nieprawidłowe spalanie, raczej tak nie rób, zanieczyścisz sobie sadzą komorę spalania i komin. Lepiej już włączać i wyłączać piec, co jakiś czas.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nocy uruchamianie pieca co godzine to nie robota. Niestety nie zdazylem sie jeszcze zamontowac komina a truma na pierwszym malym palnika nic nie kopci pali niebieski plomien i moze sie non stop palic. Podnosi temp o 11-12stopni niz na zewnatrz. Duzy palnik juz kopci i nie da rady przy nim usiedziec. Nawet rozkrecony na maxa nie jest niebieski.

Nie da sie jakos przerobic zebym mogl odpalic tylko jeden maly? Taki kawalek drutu nie moze popsuc mi pobytu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zaczął szwankowac, tzn zimny chodzi całkiem dobrze przez 5-10 minut i zawór zamyka, gaśnie. Ponownie odpalenie już minuta i pyk wylacza się. Za każdym razem. Płomień dość taki niestabilny i żółtawy. Ma ktoś jakiś pomysł?. Przewód kominowy drozny

Już Ci napisano co trzeba zrobić, a Ty ciągle chcesz to naprawić drutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.