Skocz do zawartości

Jaka długość przyczepy?


golob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam przyczepy dla 2+1(małe jeszcze) i celowałem coś w długościach 400-440 we wnętrzu z układem stałe łózko + stolik składany. Ogólnie mało takich ciekawych przyczep widzę w budżecie który chce przeznaczyć (tj. 15-25tys, przy czym górna granica to gdyby cos wyjątkowo mi sie spodobało). Zauważyłem że akurat więcej przyczep w takim budżecie ma wnętrze blizej 5m.

 

Chce jeździć sporo objazdowo dlatego celowałem w te krótsze aby było zwinniej, miejsca na 2+1 nie potrzeba jakoś strasznie dużo (na razie), wiec mam pytanie czy w praktyce jest duża różnica w jeździe np. 4.4m a 5m? niby tylko 60cm przykładowo. Robił ktoś takie zmiany i ma jakies obserwacje? Czy wielkiej roznicy nie ma i nie pilnowac strasznie tej dlugosci blizej 4m?

 

DMC jakie chce to max 1400kg wiec i te dluzsze ok 5m sie zwykkgle spokojnie mieszczą (tzn max DMC przyczepy moge 1600kg, 1400kg mam do 3.5t)

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W jeździe nie ma znaczenia, o ile holownik da rade bo zawsze dłuższa będzie cięższa. Ale przy manewrowaniu już jednak znaczenie jest w długości. Reszta poszła na pw

Jeszcze napisz jaki masz holownik.

Model, dmc, silnik itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jazda węższymi, krętymi drogami? Jakaś różnica będzie odczuwalna? Ogólnie to raczej wyjazdy zagraniczne (europa południowa, zachodnia, skandynawia) które dotychczas zjeździłem autem bez przyczepy.

 

Auto to nowy Superb kombi 1.4 TSI 150KM 250Nm z 7 biegowym DSG. DMC auta niecałe 2100. Tak wiem to to niechwalone DSG z suchymi sprzęgłami, ale świadomie je zamówiłem, producent daje 1600kg na haku, więc liczę że nie powinno być problemu z przyczepą do tych 1300-1400. Te auta maja podobno sporo więcej i mocy i momentu niż na papierze (mocy ~20KM wiecej, momentu ~30Nm wiecej jak ludzie mierzą na hamowniach te silniki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę silnik mały i może się grzać przy dużych podjazdach. Przy takich objazdach jak piszesz to bardziej szerokość się liczy, żeby nie była przykładowo 250cm, ale takie szerokie są przy dużych budach. Na długości 30cm w te czy wewte większego znaczenia nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, na szerokość patrzę też właśnie.

 

Sam jestem ciekawy jak to będzie jeździć z przyczepą (bez przyczepy jeździ bardzo fajnie). W teorii słyszałem że przy fabrycznym haku są tam jakieś zmiany w układzie chłodzenia (wieksza chłodnica), ale nie mam tego potwierdzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Każdy powie jak to sam widzi i tyle.

Ja preferuję objazdowki. Jest nas 2+2 i pies. Mam tzw. 400ke.

Czyli szerokość 210, długość zabudowy 4,85 z dyszlem 620 i wjeżdżam nawet w stare miasto.

Moim zdaniem się spoko zmieścisz w coś takiego, ale jak sądzę na koniec dnia dojdziemy do dwóch osi...hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnątrz, dochodzi zderzak, ściana tył, ściana przód i bakista. Poza tym każdy prosucent podaje inaczej, u jednego to jest długość wewnątrz, u drugiego zewnątrz a jeszcze jakiś tam producent podaje długość dachu. Za bardzo nie przywiązuj się do tych cyferek, obejrzysz jakąś bude i oceniaz czy Ci pasuje układ a co za tym ilość miejsca wewnątrz, gabaryty zewnętrzne itp. Nie ważne czy ma zapisane 400 czy 460.

 

P.s. Gdzieś jest wątek co kolega ma wpisane 380 a ma identyczną budę jak ktoś inny podajże 440

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między 4 a 6 m nie ma różnicy w manewrach 

krótką się słabo manewruje, długą znacznie łatwiej

 

do tego dłuższa to też zazwyczaj szersza, i to już troszkę robi różnicę w normalnej jeździe i manewrach.

 

do jazdy po krętych drogach 5 metrów budy i 220 szerokości jest optymalne , w mniejszym niewygodnie, większym słabo się zaczyna manewrować 

 

oczywiście zakładam, że jest czym ciągać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto da radę. I to spoko!

Szukaj czegoś koło 1100 kg DMC i ta waga sama wymusi takie a nie inne wymiary budy.

 

Ja mam Burstnera i jak napisał Jacek w tym konkretnym przypadku to długość linii dachu

Do niedawna ciągnąłem swoją 125 KM i to po górach. Trójka i ogień i nigdzie nie jechałem wolniej niż pozwały przepisy. Nawet do Zakopca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.