Skocz do zawartości

Przyczepa kempingowa dla mondeo mk4


jarek87

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu nowy więc witam wszystkich :)

Zrodził mi się pomysł zakupu przyczepy kempingowej do dłuższej podróży. Z racji tego, iż pracuję zdalnie (jestem programistą) chciałbym wybrać się w podróż na około 4-5 miesięcy po europie. Takie work&travel. O zakupie przyczepy oraz tym co sprawdzić w trakcie oglądania czytam już od 2 tygodni. Chciałbym kupić przyczepę około 1200-1300 DMC. Teraz moje pytanie

Posiadam forda mondeo mk4 kombi z silnikiem 140KM, Czy nie będzie ona za ciężka dla tego samochodu. W dowodzie mam niby DMC 1800 dla przyczep z hamulcem najazdowym, lecz jeżeli ktoś ma doświadczenie z tym samochodem oraz przyczepą kempingową proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

140 KM to rozumiem, że Mondeo 2.0 TDCi z silnikiem PSA. Jeśli tak to świetny motor do holowania przyczepy.

Napisz jaka MW auta, DMC auta i potwierdź, że chodzi o diesla. Powiemy z jaką budą można spokojnie jeździć. Ja mam taki silnik, kilka innych osób też ma doświadczenie z tym silnikiem w Fordach. Podpowiemy, żeby było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200-1300 pociągnie bez problemu, jakby Ci się trafiła fajna nawet 1400 to też śmiało bym zapiął. Poza tym nie zawsze dmc jest równe z wagą, bo możesz załadować mniej, ale przyjmuje tu pełne załadowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to się przygotowałem. Mam za tydzień egzamin na kategorię B+E :)

Dzięki za odpowiedzi. Jak uda mi się jakąś kupić to wrzucę zdjęcia.

 

Mam jeszcze 2 pytania.

 

Podjazd do siebie do garażu mam z góry. Jakbym chciał zamontować movera do przyczepy DMC 1300 to jest sens? Jest szansa, że pokona on lekką górkę? Kąt nachylenia tak na oko to około 10 stopni.

 

Jak jest w przypadku jazdy z taką przyczepą po górach z tym silnikiem? Nie zamęczę samochodu?

Edytowane przez jarek87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mondeo z tym silnikiem spokojnie pociągniesz 1500 kg. Ale kup lepiej 1200 kg to oszczędzisz na via toll i na winietach za granicą. W masie 1200 kg można już kupić całkiem ładną przyczepę. A o samochód się nie martw - jeśli jest sprawny to nie ma znaczenia czy 1200 czy 1400 kg. Jedynie możesz mieć kłopoty z przypalaniem sprzęgła podczas powolnych i długotrwałych manewrów wiec kup mover i sprawa załatwiona. Taki Ford z przyczepą 1200 kg i moverem to naprawdę jedna z najlepszych konfiguracji spośród takich "zwyczajnych" (zwyczajnych, czyli nie Hummer + przyczepa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Mondeo MK4 z benzynowym silnikiem 145KM. Ciągne ogonek o dmc 900 i czsem pod górkę mój  Mondek ma problemy.Ostatnio jadąc W Austrii przez Insbruk Mondek dostał ostro w kość pod te górki.Diesel powinien poradzić sobie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pierwszy sezon za sobą takim zestawem Mk4 z tym silnikiem ale w automacie i dawał radę pod dość długie podjazdy 17%-towe. Obchodziłem się delikatnie z gazem co okazało się,że było jednak niezbyt zdrowe dla auta ale dawał radę przyśpieszać na takich górkach. Przyczepa ma DMC 1200 i myślę ,że z większą poradzi sobie równie dobrze ale nie mam doświadczenia więc to tylko przypuszczenia. Przez skrzynie DMC auta wynosi równe 2300 kg i aby nie łapać się w viatola i kolejną kategorię max przyczepy dla mnie to 1200kg. Co do spraw technicznych, miałem problem z zaworem EGR który dawał o sobie znać bez przyczepy a przy obciążeniu ujawnił konieczność wymiany. Spalanie z przyczepą na południe od kraju wynosiło 10-12L przy max 95-100km/h ale przez tradycyjny automat też nie jest niskie przy jeździe solo. Moje Mondeo to kombi i co tu wyczytałem przy długim zwisie tylnim jazda z przyczepą powinna być odczuwalna w aucie jednak może przez sztywne zawieszenie nie było tego czuć. Manewrowanie nie stanowiło najmniejszego problemu ale to zasługa skrzyni, nie wiem jak wygląda jazda z przyczepą w manualu.

Takie moje spostrzeżenia po pierwszym sezonie z przyczepką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondek da radę z 1300 DMC i więcej bez problemów, ja osobiście jeśli miałbym teraz w coś zainwestować to pewnie w mover  bo to wygoda, a Ford ma to do siebie że sprzęgło tam przypalić to chwila. Mover z górką da sobie spokojnie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/westfalia-hak-automat-ford-mondeo-mk4-2007-kombi-i6815396390.html

 

Kupuj tylko taką westfalie. Miałem chyba wszystkie opcje demontowanych, różnych firm. Z żadnego nie będziesz tak zadowolony jak z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.