Skocz do zawartości
mirjol1

Instalacja elektryczna Hobby 460 Prestige 1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne grono  :thank: .

Pod koniec sierpnia nabyłem swoją cepkę jak w temacie. Sprawdzałem instalację elektryczną i tak na 230v wszystko w przyczepie działa / lodówka, oświetlenie /. Po podłączeniu przyczepki do akumulatora samochodowego działa lodówka oraz oświetlenie nad kuchenką /palą się dwie żarówki 5 W. Działa także oświetlenie w łazience / cztery żarówki H10 12V Ba9s /, Działają także pompki do wody w zlewie i w toalecie thetford c2. Niby jest wszystko jak powinno być ale ciągle czerpać prąd z aku samochodu to ryzyka. Chciałbym zamontować panel fotowoltaiczny z dodatkowym akumulatorem. Ale gdzie go najlepiej podłączyć ??? Myślę że parę osób ma takie zestawy w cepce bez fabrycznie przygotowanego miejsca. Moja prośba to:

- Jak i gdzie podłączyć dodatkowy akumulator,

- Chcę także wymienić żarówki na ledowe - jakie najlepsze /zamontowane takie jak na foto/

 

post-29678-0-34233900-1507669974_thumb.jpg

 

oraz

 

post-29678-0-67252700-1507670178_thumb.jpg

 

- czy ktoś z Was posiada schemat instalacji elektrycznej Hobby 460 Prestige 1995, będę zobowiązany.

Zapewne zaraz odezwą się osoby które każą mi czytać wszystkie wątki z Forum bo w podobnych tematach już się mówiło. Zgoda i państwa przepraszam ale aby to wszystko przejrzeć to trwało by "o jeden dzień dłużej". Tych co będą niezadowoleni jeszcze raz przepraszam :blagac: .

Dzięki za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam Was wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przeróbka-12v-pod-akumulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowne grono  :thank: .

 

Witam!

Zapewne zaraz odezwą się osoby które każą mi czytać wszystkie wątki z Forum bo w podobnych tematach już się mówiło. Zgoda i państwa przepraszam ale aby to wszystko przejrzeć to trwało by "o jeden dzień dłużej".

 

No, Kolego ..., jeśli by odpowiadać każdemu i z osobna na wszystkie pytania, nawet te, które po sto razy już opisano, to trwałoby to sto lat, a może i "o jeden dzień dłużej". Wiem, że to bardzo wygodne dostać wszystko na tacy, bez żadnego wysiłku i poświęcania swojego czasu. Wystarczy kilkanaście kliknięć klawiaturą i już można czekać na gotową odpowiedź, zajmując się w tym czasie np. swoim ulubionym zajęciem lub innymi przyjemnościami ...

Czy uważasz, że nasz czas jest mniej cenny od Twojego? Tobie się nie chce czytać, a nam ma się chcieć pisać to samo po raz setny, a jutro pewnie sto pierwszy, sto drugi itd.?

Wcale nie musisz czytać wszystkich  :nono:  wątków Forum, wystarczą te, które wyszukasz w dziale: "Elektryka i elektronika".

Jak wspomniał przedmówca, wszystko, o co pytasz, zostało opisane tam bardzo dokładnie.

Nie zniechęcaj się i korzystaj z forumowej wyszukiwarki.

Nie wiem, jak Koledzy, ale ja przeprosiny przyjmuję i zaznaczam, że bez czytania forum, raczej się nie obejdziesz.

Po tej lekturze dopiero się zorientujesz, gdzie i jakie pytania konkretnie zadać i jak powinny wyglądać (wskazówki już tu są).

Na wszelki wypadek, gdybyś mnie źle zrozumiał, to z góry Cię przepraszam - nie chciałem Cię niczym urazić, ale musiałem to wszystko napisać (chyba już po raz tysiąc pierwszy).

 

PS

Wyobraź teraz sobie sytuację, w której podobnej treści postów, a nawet "nowych" tematów i to dotyczących tylko jednego i tego samego zagadnienia, pisanych przez nowych forumowiczów, pojawia się kilka tygodniowo ... :pad:

Jeszcze jedno: nawet, gdybyś miał schemat instalacji elektrycznej takiego samego modelu przyczepy, jak Twoja, to i tak nie ma jakiejkolwiek gwarancji, że po prawie ćwierć wieku i iluś tam kolejnych jej właścicielach, cokolwiek będzie się jeszcze zgadzać ze stanem fabrycznym. Mnogość różnych wersji, wykonań i kompletacji w/g zamówień klienta już nawet pomijam. Innymi słowy, sam musisz sprawdzić budowę tej instalacji, porobić dobre fotki, łącznie z ważnymi urządzeniami i ich parametrami (tabliczki znamionowe), a to wszystko na potrzeby dokumentowania ewentualnych pytań w tematach, które będziesz czytał.

Powodzenia przy usprawnianiu przyczepy :ok:

IMHO

Edytowane przez Kristofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przeróbka-12v-pod-akumulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia

Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przeróbka-12v-pod-akumulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia

Witam.

Wielkie dzięki za pomoc. W chwili obecnej jestem na etapie czytania ze zrozumieniem tego wszystkiego z podanego tematu i wszelkich załączników. Po analizie pozwolę sobie do Ciebie napisać jak chcę rozwiązać swój temat. Jeszcze raz wielkie dzięki :thank: . Pozdrawiam

Witam!

 

No, Kolego ..., jeśli by odpowiadać każdemu i z osobna na wszystkie pytania, nawet te, które po sto razy już opisano, to trwałoby to sto lat, a może i "o jeden dzień dłużej". Wiem, że to bardzo wygodne dostać wszystko na tacy, bez żadnego wysiłku i poświęcania swojego czasu. Wystarczy kilkanaście kliknięć klawiaturą i już można czekać na gotową odpowiedź, zajmując się w tym czasie np. swoim ulubionym zajęciem lub innymi przyjemnościami ...

Czy uważasz, że nasz czas jest mniej cenny od Twojego? Tobie się nie chce czytać, a nam ma się chcieć pisać to samo po raz setny, a jutro pewnie sto pierwszy, sto drugi itd.?

Wcale nie musisz czytać wszystkich  :nono:  wątków Forum, wystarczą te, które wyszukasz w dziale: "Elektryka i elektronika".

Jak wspomniał przedmówca, wszystko, o co pytasz, zostało opisane tam bardzo dokładnie.

Nie zniechęcaj się i korzystaj z forumowej wyszukiwarki.

Nie wiem, jak Koledzy, ale ja przeprosiny przyjmuję i zaznaczam, że bez czytania forum, raczej się nie obejdziesz.

Po tej lekturze dopiero się zorientujesz, gdzie i jakie pytania konkretnie zadać i jak powinny wyglądać (wskazówki już tu są).

Na wszelki wypadek, gdybyś mnie źle zrozumiał, to z góry Cię przepraszam - nie chciałem Cię niczym urazić, ale musiałem to wszystko napisać (chyba już po raz tysiąc pierwszy).

 

PS

Wyobraź teraz sobie sytuację, w której podobnej treści postów, a nawet "nowych" tematów i to dotyczących tylko jednego i tego samego zagadnienia, pisanych przez nowych forumowiczów, pojawia się kilka tygodniowo ... :pad:

Jeszcze jedno: nawet, gdybyś miał schemat instalacji elektrycznej takiego samego modelu przyczepy, jak Twoja, to i tak nie ma jakiejkolwiek gwarancji, że po prawie ćwierć wieku i iluś tam kolejnych jej właścicielach, cokolwiek będzie się jeszcze zgadzać ze stanem fabrycznym. Mnogość różnych wersji, wykonań i kompletacji w/g zamówień klienta już nawet pomijam. Innymi słowy, sam musisz sprawdzić budowę tej instalacji, porobić dobre fotki, łącznie z ważnymi urządzeniami i ich parametrami (tabliczki znamionowe), a to wszystko na potrzeby dokumentowania ewentualnych pytań w tematach, które będziesz czytał.

Powodzenia przy usprawnianiu przyczepy :ok:

IMHO

 

Witam 

Zdawałem sobie sprawę, że ktoś mi zwróci uwagę, iż "idę na łatwiznę" ale nie o to chodzi. Swój czas jak i innych także szanuję, ale przeszukałem całe forum i na ten temat o tym konkretnym modelu nikt nie pisał. Zatem w jakim celu "wywarzać otwarte drzwi". Użytkownicy Forum są uczynni i pomogą laikowi w jego problemach. 

Z całą pewnością dobrze Cię zrozumiałem, i nie musisz mnie przepraszać, bo nie ma za co. Ja natomiast jeszcze raz przepraszam i następne posty będą zawierać już konkretne pytania i ewentualną pomoc w usuwaniu problemów. Jeszcze raz przepraszam :blagac: . Pozdrawiam  :oslabiony: 

Edytowane przez mirjol1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×