Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Instalacja elektryczna Hobby 460 Prestige 1995


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 mirjol1

mirjol1

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 3 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460 Prestige r. 1995

Napisano 10 październik 2017 - 22:27

Witam Szanowne grono  :thank: .

Pod koniec sierpnia nabyłem swoją cepkę jak w temacie. Sprawdzałem instalację elektryczną i tak na 230v wszystko w przyczepie działa / lodówka, oświetlenie /. Po podłączeniu przyczepki do akumulatora samochodowego działa lodówka oraz oświetlenie nad kuchenką /palą się dwie żarówki 5 W. Działa także oświetlenie w łazience / cztery żarówki H10 12V Ba9s /, Działają także pompki do wody w zlewie i w toalecie thetford c2. Niby jest wszystko jak powinno być ale ciągle czerpać prąd z aku samochodu to ryzyka. Chciałbym zamontować panel fotowoltaiczny z dodatkowym akumulatorem. Ale gdzie go najlepiej podłączyć ??? Myślę że parę osób ma takie zestawy w cepce bez fabrycznie przygotowanego miejsca. Moja prośba to:

- Jak i gdzie podłączyć dodatkowy akumulator,

- Chcę także wymienić żarówki na ledowe - jakie najlepsze /zamontowane takie jak na foto/

 

WP_20170930_13_20_43_Pro_LI.jpg

 

oraz

 

WP_20170930_14_31_48_Pro_LI.jpg

 

- czy ktoś z Was posiada schemat instalacji elektrycznej Hobby 460 Prestige 1995, będę zobowiązany.

Zapewne zaraz odezwą się osoby które każą mi czytać wszystkie wątki z Forum bo w podobnych tematach już się mówiło. Zgoda i państwa przepraszam ale aby to wszystko przejrzeć to trwało by "o jeden dzień dłużej". Tych co będą niezadowoleni jeszcze raz przepraszam :blagac: .

Dzięki za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam Was wszystkich



#2 kalapan

kalapan

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 410 postów
  • SkądKR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Optima 380 TD/ 4270TD
  • Holownik:Nissan X-trail 2.0 benzyna

Napisano 10 październik 2017 - 22:45

Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawan...umulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia



#3 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9097 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 11 październik 2017 - 00:46

Witam Szanowne grono  :thank: .

 

Witam!


Zapewne zaraz odezwą się osoby które każą mi czytać wszystkie wątki z Forum bo w podobnych tematach już się mówiło. Zgoda i państwa przepraszam ale aby to wszystko przejrzeć to trwało by "o jeden dzień dłużej".

 

No, Kolego ..., jeśli by odpowiadać każdemu i z osobna na wszystkie pytania, nawet te, które po sto razy już opisano, to trwałoby to sto lat, a może i "o jeden dzień dłużej". Wiem, że to bardzo wygodne dostać wszystko na tacy, bez żadnego wysiłku i poświęcania swojego czasu. Wystarczy kilkanaście kliknięć klawiaturą i już można czekać na gotową odpowiedź, zajmując się w tym czasie np. swoim ulubionym zajęciem lub innymi przyjemnościami ...
Czy uważasz, że nasz czas jest mniej cenny od Twojego? Tobie się nie chce czytać, a nam ma się chcieć pisać to samo po raz setny, a jutro pewnie sto pierwszy, sto drugi itd.?
Wcale nie musisz czytać wszystkich  :nono:  wątków Forum, wystarczą te, które wyszukasz w dziale: "Elektryka i elektronika".
Jak wspomniał przedmówca, wszystko, o co pytasz, zostało opisane tam bardzo dokładnie.
Nie zniechęcaj się i korzystaj z forumowej wyszukiwarki.
Nie wiem, jak Koledzy, ale ja przeprosiny przyjmuję i zaznaczam, że bez czytania forum, raczej się nie obejdziesz.
Po tej lekturze dopiero się zorientujesz, gdzie i jakie pytania konkretnie zadać i jak powinny wyglądać (wskazówki już tu są).
Na wszelki wypadek, gdybyś mnie źle zrozumiał, to z góry Cię przepraszam - nie chciałem Cię niczym urazić, ale musiałem to wszystko napisać (chyba już po raz tysiąc pierwszy).

 

PS
Wyobraź teraz sobie sytuację, w której podobnej treści postów, a nawet "nowych" tematów i to dotyczących tylko jednego i tego samego zagadnienia, pisanych przez nowych forumowiczów, pojawia się kilka tygodniowo ... :pad:

Jeszcze jedno: nawet, gdybyś miał schemat instalacji elektrycznej takiego samego modelu przyczepy, jak Twoja, to i tak nie ma jakiejkolwiek gwarancji, że po prawie ćwierć wieku i iluś tam kolejnych jej właścicielach, cokolwiek będzie się jeszcze zgadzać ze stanem fabrycznym. Mnogość różnych wersji, wykonań i kompletacji w/g zamówień klienta już nawet pomijam. Innymi słowy, sam musisz sprawdzić budowę tej instalacji, porobić dobre fotki, łącznie z ważnymi urządzeniami i ich parametrami (tabliczki znamionowe), a to wszystko na potrzeby dokumentowania ewentualnych pytań w tematach, które będziesz czytał.

Powodzenia przy usprawnianiu przyczepy :ok:

IMHO


Użytkownik Kristofer edytował ten post 11 październik 2017 - 00:47

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#4 mirjol1

mirjol1

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 3 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460 Prestige r. 1995

Napisano 11 październik 2017 - 23:22

Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawan...umulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia


Oczywiście, że to już było ze sto razy. Może nie było opisywane na konkretnie tym modelu przyczepki, ale było w dziale elektrycznym.

 Ja też ostatnio robiłem to co Ty chcesz zrobić, dostałem sporo podpowiedzi i połowę roboty mam już zrobioną, teraz tylko solar. Wejdź na ten temat poczytaj i działaj.Tam masz schematy w różnych wersjach, w sumie trudne to nie jest. Co prawda początek tematu dotyczy innej przyczepy, ale to akurat nie gra roli. Ja też mam inną i jako kompletny laik dałem sobie radę.

 

http://forum.karawan...umulator/page-7

 

Zacznij od posta nr 98, to wszystko bez problemu zrozumiesz.Przynajmniej nie musisz całego tematu czytać.Będziesz tam miał schematy i całą teorię.

Powodzenia

Witam.

Wielkie dzięki za pomoc. W chwili obecnej jestem na etapie czytania ze zrozumieniem tego wszystkiego z podanego tematu i wszelkich załączników. Po analizie pozwolę sobie do Ciebie napisać jak chcę rozwiązać swój temat. Jeszcze raz wielkie dzięki :thank: . Pozdrawiam


Witam!


 

No, Kolego ..., jeśli by odpowiadać każdemu i z osobna na wszystkie pytania, nawet te, które po sto razy już opisano, to trwałoby to sto lat, a może i "o jeden dzień dłużej". Wiem, że to bardzo wygodne dostać wszystko na tacy, bez żadnego wysiłku i poświęcania swojego czasu. Wystarczy kilkanaście kliknięć klawiaturą i już można czekać na gotową odpowiedź, zajmując się w tym czasie np. swoim ulubionym zajęciem lub innymi przyjemnościami ...
Czy uważasz, że nasz czas jest mniej cenny od Twojego? Tobie się nie chce czytać, a nam ma się chcieć pisać to samo po raz setny, a jutro pewnie sto pierwszy, sto drugi itd.?
Wcale nie musisz czytać wszystkich  :nono:  wątków Forum, wystarczą te, które wyszukasz w dziale: "Elektryka i elektronika".
Jak wspomniał przedmówca, wszystko, o co pytasz, zostało opisane tam bardzo dokładnie.
Nie zniechęcaj się i korzystaj z forumowej wyszukiwarki.
Nie wiem, jak Koledzy, ale ja przeprosiny przyjmuję i zaznaczam, że bez czytania forum, raczej się nie obejdziesz.
Po tej lekturze dopiero się zorientujesz, gdzie i jakie pytania konkretnie zadać i jak powinny wyglądać (wskazówki już tu są).
Na wszelki wypadek, gdybyś mnie źle zrozumiał, to z góry Cię przepraszam - nie chciałem Cię niczym urazić, ale musiałem to wszystko napisać (chyba już po raz tysiąc pierwszy).

 

PS
Wyobraź teraz sobie sytuację, w której podobnej treści postów, a nawet "nowych" tematów i to dotyczących tylko jednego i tego samego zagadnienia, pisanych przez nowych forumowiczów, pojawia się kilka tygodniowo ... :pad:

Jeszcze jedno: nawet, gdybyś miał schemat instalacji elektrycznej takiego samego modelu przyczepy, jak Twoja, to i tak nie ma jakiejkolwiek gwarancji, że po prawie ćwierć wieku i iluś tam kolejnych jej właścicielach, cokolwiek będzie się jeszcze zgadzać ze stanem fabrycznym. Mnogość różnych wersji, wykonań i kompletacji w/g zamówień klienta już nawet pomijam. Innymi słowy, sam musisz sprawdzić budowę tej instalacji, porobić dobre fotki, łącznie z ważnymi urządzeniami i ich parametrami (tabliczki znamionowe), a to wszystko na potrzeby dokumentowania ewentualnych pytań w tematach, które będziesz czytał.

Powodzenia przy usprawnianiu przyczepy :ok:

IMHO

 

Witam 

Zdawałem sobie sprawę, że ktoś mi zwróci uwagę, iż "idę na łatwiznę" ale nie o to chodzi. Swój czas jak i innych także szanuję, ale przeszukałem całe forum i na ten temat o tym konkretnym modelu nikt nie pisał. Zatem w jakim celu "wywarzać otwarte drzwi". Użytkownicy Forum są uczynni i pomogą laikowi w jego problemach. 

Z całą pewnością dobrze Cię zrozumiałem, i nie musisz mnie przepraszać, bo nie ma za co. Ja natomiast jeszcze raz przepraszam i następne posty będą zawierać już konkretne pytania i ewentualną pomoc w usuwaniu problemów. Jeszcze raz przepraszam :blagac: . Pozdrawiam  :oslabiony: 


Użytkownik mirjol1 edytował ten post 11 październik 2017 - 23:05





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych