Skocz do zawartości

Skoda Superb 4x4 jako holownik ?


Paweł Worach

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 218
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ze spalania sie roznia poszczegolnym uzytkownikom - tak bylo, jest i bedzie. To ze ja nie probowalem i pewnie nie umiem wykrecic spalania sredniego na poziomie 5,2 (niech bedzie 5,7 ze wzgledu na naped) to nie znaczy ze sie nie da. Z budka 1800 w moim przypadku spalanie na poziomie 10 litrow jest absolutnie nierealne na dluzszym dystansie. Z 2200 to juz jakas abstrakcja. Skoro jednak Rafal pisze ze tak jest to pewnie umie tak jezdzic.

Abstrachujac od spalania. Te silniki i auta sa swietnymi holownikami i jednoczesnie zapewniaja stosunkowo niskie koszty eksploatacji. Jest tez zachowana porecznosc w codziennej jezdzie. W trasie solo, bez budki rowniez rewelka. Ja nic wiecej nie potrzebuje od samochodu tego typu (do codziennej jazdy). Godzine temu wrocilem z weekendu, zrobilismy od piatkowego ranka 1300km. Nie czuje zadnego zmeczenia, spalanie z tego dystansu 7,5 litra, komfort pelen. Korzystalem tez aktywnie z napedu, wjezdzalismy z Laskowej na Dudkowke i mimo letnich opon auto dzielnie mielilo kolami i wwiozlo nas tam gdzie chcielismy.

Wiadomo, fajnie miec 300koni i mnostwo momentu ale serio, nie jest to konieczne do przyjemnej i bezstresowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,rozumie ,że podajecie spalanie jakie wam pokazuje komputer ?

 

palcem wystukane

Tak, w autach grupy VAG komputery pokazują dość dokładnie, podczas weryfikacji przy tankowaniu różnica nie przekracza +/- 0.1 L/100km (jak dobrze pamiętam to jest też możliwość korekty wskazań komputera przez interfejs diagnostyczny VAG/VAS)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę trochę temat.

 

Przykładowy samochód - Skoda Superb kombi silnik 2.0 TSI 280KM, 350NM, DMC 2275 / 1.33 = 1710 dla przyczepy. DSG, 4x4. O2=2200kg

 

Teoretycznie pasuje do mojej przyczepy, a za granicą mogłaby i ponad 2000kg holować. Samochód bardziej korzystny do miasta niż diesel, do holowania chyba też mocny ?

 

Czy skrzynia ta sama co w najmocniejszych dieslach czy jakiś wynalazek ? 

 

na dziś w temacie silników diesla w innych autach najbardziej korci mnie 2.0 bitdi (VW), jednak obawiam się DPF-u, samochód często będzie nie dogrzany ( odcinki po 4km, akurat łapie temperaturę ok 70C jak będę gasił) i tak sobie kombinuje, że może taki mały, wcale nie wysilony silniczek da sobie radę ? (w seacie wycisnęli jeszcze 20KM więcej...)

 

jakie może być spalanie z ogonem ? zmieści się w 15l ? bo w mieście to będzie mniej niż diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ile spali...tyle ile wlejesz. I ani grama więcej ...hihi

 

muszę chyba wybrać się na jazdy testowe i dać szansę porwać tym niewinnym konikom. Ciekawi mnie jak te 350 NM sobie poradzi, w końcu to 10 więcej niż w Smaxie.... i 150 mniej niż w 2.0 Bitdi...

 

czekam na podpowiedzi głównie użytkowników, nie wgryzam się w temat wytrzymałości silnika :). Z samych danych technicznych skoda jest większa i solidniejsza od VW passata, który mojej budki legalnie nie pociągnie

 

Rafał, czekamy na podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat.

 

Przykładowy samochód - Skoda Superb kombi silnik 2.0 TSI 280KM, 350NM, DMC 2275 / 1.33 = 1710 dla przyczepy. DSG, 4x4. O2=2200kg

 

Teoretycznie pasuje do mojej przyczepy, a za granicą mogłaby i ponad 2000kg holować. Samochód bardziej korzystny do miasta niż diesel, do holowania chyba też mocny ?

 

Czy skrzynia ta sama co w najmocniejszych dieslach czy jakiś wynalazek ? 

 

na dziś w temacie silników diesla w innych autach najbardziej korci mnie 2.0 bitdi (VW), jednak obawiam się DPF-u, samochód często będzie nie dogrzany ( odcinki po 4km, akurat łapie temperaturę ok 70C jak będę gasił) i tak sobie kombinuje, że może taki mały, wcale nie wysilony silniczek da sobie radę ? (w seacie wycisnęli jeszcze 20KM więcej...)

 

jakie może być spalanie z ogonem ? zmieści się w 15l ? bo w mieście to będzie mniej niż diesel.

 

 

DMC tej wersji bedzie 2290kg, reszta sie zgadza, skoda ma namieszane w materiałach informacyjnych. Mam zamowionego superba wiec to rozgryzałem. Z tego co sie zorientowalem to prawidłowe dane są te jak odpalisz konfigurator to tam mozna podejrzeć masy.

 

Skrzynia to DQ250 (moment do 400Nm), skrzynia OK. Mocne diesle z VAG maja DQ500 (moment do 600Nm), no ale superb nie ma diesla mocnego 240KM.

 

Moim zdaniem to 280KM będzie fruwać z ta przyczepa, dużo lepiej niz diesel z podobnym momentem ok 350Nm, a mocy 150/160KM.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC tej wersji bedzie 2290kg, reszta sie zgadza, skoda ma namieszane w materiałach informacyjnych. Mam zamowionego superba wiec to rozgryzałem. Z tego co sie zorientowalem to prawidłowe dane są te jak odpalisz kalkulator to tam mozna podejrzeć masy.

 

Skrzynia to DQ250 (moment do 400Nm), skrzynia OK. Mocne diesle z VAG maja DQ500 (moment do 600Nm), no ale superb nie ma diesla mocnego 240KM.

 

Moim zdaniem to 280KM będzie fruwać z ta przyczepa, dużo lepiej niz diesel z podobnym momentem ok 350Nm, a mocy 150/160KM.

 

po cichu liczyłem na skrzynie DQ500 - taką jak ma Dudek w Alhambrze czy właśnie w mocnych dieslach VW. Rozumiem, że zakupiłeś takiego superba ? W sieci DMC widziałem na poziomie 2275, więc do przyczepy 1700 da radę. Aktualnie mam diesla 340NM / 163KM i w sumie mocy mu nie brakuje, ciekawi mnie tylko czy ta benzyna da radę - przegrzewanie silnika i takie tam. Na dojazdy do pracy i wyjazdy solo (nie przekraczam raczej 140-160kmh) byłaby idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamówionego i czekam, ale 1.4 TSI z DSG do przyczepy 1300kg

 

Trzeba jednak na moment i moc patrzec w parze, a nie tylko na moment do czego przyzwyczaiły nas turbo diesle (tez mam teraz diesla 320Nm/150km). Moment w turbo benzynach jest w sporo szerszym zakresie obrotowym.

 

350Nm ma tez TSI 220KM (ale w wezszym zakresie obrotowym), tez pewnie by wystarczył, ale jej nie ma w konfiguracji 4x4. Zreszta wlasnie miedzy 220 a 280 roznica jest 60KM, moment ten sam 350Nm tylko szerszy zakres, a róźnica jest znaczna w jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek złe przeczytałem, ty o benzynie ja o diesel, ja miałem Superb 4x4, najmocniejszy silnik diesla, na testy 2017 rok DSG, O1 - 2200 kg tak i nie jest to nigdzie pokręcone. Skoda ma tylko- aż 2200, po zapięciu budy - kontenera - ze zdjęcia profilowego - dmc 2000 kg jechało się przyjemnie ale nie do końca komfortowo - duża ściana powietrza, duży opór. Spalanie na pograniczu 10-11 litrów. Po podpięciu campingu - dmc 2200 ze względu na opływowe kształty komfort holowania poszedł w górę, spalanie na poziomie 9-10. Gdyby nie współczynnik napewno bym przemyślał ten holownik. Skrzynia płynnie przerzucała. Z całym sercem mogę polecić. Macie pytania piszcie postaram się odpowiedziec

 

 

Rafal Wosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.