Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Skoda Superb 4x4 jako holownik ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
184 odpowiedzi w tym temacie

#1 Paweł Worach

Paweł Worach

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 272 postów
  • Telefon:508354277
  • SkądZduńska Wola
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY PRESTIGE 560 WLU/1600 2011 r.
  • Holownik:NISSAN MURANO 3.5 L / GRAND ESPACE 2.0 150KM

Napisano 19 wrzesień 2017 - 06:56

Witam,

Macie doświadczenie z tym autem jako holownikiem?? Interesuje mnie w opcji 170 KM, 4x4 i DSG, najlepiej w kombi do przyczepy DMC 2000kg

Poproszę o uwagi i opinie czy w ogóle to auto da radę?! Wiem, że któryś z forumowiczów posiada tylko nie wiem czy w opcji 4x4 i automacie??

 



#2 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4523 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1350DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 19 wrzesień 2017 - 07:06

http://forum.karawan.../25101-plopapl/

Ten kolega ma superba 4x4, z buda jaką ma podajże 1600 radzi sobie super. ale po szczegóły pisz do niego

Polak Polakowi zazdrości nawet problemów...


#3 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 176 postów
  • Telefon:Lumia 735 WIN 10
  • SkądPiotrek Sieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 19 wrzesień 2017 - 08:07

Z tak wygoodnych aut chcesz sie przesiąść do kombi i szorować tyłkiem po asfalcie??? :)

c234c6bc71bfa.gif


#4 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1199 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 19 wrzesień 2017 - 08:29

Rozumiem że chodzi dokładnie o coś takiego http://forum.karawan...-km-dsg-2015-r/


Użytkownik danielpoz edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 08:29


#5 cosik3

cosik3

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 273 postów
  • SkądMazowieckie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BüRSTNER
  • Holownik:z hakiem

Napisano 19 wrzesień 2017 - 11:01

Jako holownik bardzo fajne autko, ale do przyczepy 2-tonowej trochę za lekkie.



#6 Woytek

Woytek

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 82 postów
  • SkądGdańsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eriba
  • Holownik:Superb

Napisano 19 wrzesień 2017 - 11:12

Ja takim (t.j. 4x4, dsg, 170KM) ciągam swoją przyczepkę i jest naprawdę ok. Moja przyczepa ma DMC 1500.

Przy prędkości autostradowej (100-110) zestaw prowadzi się stabilnie/bardzo komfortowo. A jak potrzebujesz chwilowo przyspieszyć to też mocy nie brakuje

W ostatnie wakacje, załadowany dodatkowo trzema rowerami na dachu, byłem w bieszczadach i tamtejsze górki nie były mi straszne ;)



#7 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5054 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 wrzesień 2017 - 12:15

A DMC 2660kg skody jest ? jeżeli tak to respekt. Ale więcej jak 1800 to bym nią nie planował holować.

 

 

Edycja - sprawdziłem, DMC ok 2125kg..co daje nam wynik 1597 dla przyczepy przy uwzględnieniu 1,33

 

to chyba do 2 ton się nie nada ? :)


Użytkownik maarec edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 12:39

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#8 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4392 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 19 wrzesień 2017 - 12:34

A DMC 2660kg skody jest ? jeżeli tak to respekt. Ale więcej jak 1800 to bym nią nie planował holować.

 

Taki Superb ma chyba niecałę 2100 DMC. Tak więc niczego sensownego on nie pociągnie. Jego max to 1550



#9 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5054 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 wrzesień 2017 - 12:35

Taki Superb ma chyba niecałę 2100 DMC. Tak więc niczego sensownego on nie pociągnie. Jego max to 1550

jesteś pewien ? po co Paweł rozważałby go do przyczepy 2000kg ? przy DMC 2100 to pozamiata tym samochodem.


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#10 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4392 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 19 wrzesień 2017 - 12:40

jesteś pewien ? po co Paweł rozważałby go do przyczepy 2000kg ? przy DMC 2100 to pozamiata tym samochodem.

 

Tak :) DMC ma dokładnie takie: 2197 kg. Czyli niecałe 2200 a nie 2100 jak wcześniej napisałem.

 

I tutaj idealnie widać zalety stosowania przelicznika 1/33. Taki, dajmy na to Niemiec może do takiego auta podpiąć przyczepę o masie 2t. Czyli w praktyce może się nawet zdarzyć, że auto jest dużo lżejsze od przyczepy (MW tej skody z kierowcą to 1634 kg)!  A w przypadku zastosowania naszego przelicznika 1//33 wychodzi idealna masa przyczepy dla takiego auta - czyli 1650 kg. Wtedy proporcje są zachowane i tak i zestaw będzie bezpieczny.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 12:46


#11 Paweł Worach

Paweł Worach

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 272 postów
  • Telefon:508354277
  • SkądZduńska Wola
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY PRESTIGE 560 WLU/1600 2011 r.
  • Holownik:NISSAN MURANO 3.5 L / GRAND ESPACE 2.0 150KM

Napisano 19 wrzesień 2017 - 21:14

Dziękuję za opinie i uwagi i proszę o jeszcze :) narazie wszystko jest czysto teoretyczne, muszę uporządkować trochę "podwórko" i biorę pod uwagę różne możliwości zastąpienia dwóch aut jednym :) Skodami jeżdżę służbowo, wcześniej Superbem ale w sedanie i 140KM, obecnie Octavia 150KM DSG, stąd pomysł na Superba w DSG (kombi i 4x4 to opcja dodatkowa :)  

Nie bardzo rozumiem ten przelicznik, a korci mnie na "dwie osie" na przyszły sezon :)



#12 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1756 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Citroen Jumper w trakcie konwersji z blaszaka
  • Holownik:Isuzu D-max 3.0 TDi

Napisano 19 wrzesień 2017 - 21:24

Z mojego doświadczenia wynika, że ciężka przyczepa jednoosiowa to poroniony pomysł. Na dwóch osiach jedzie się o niebo lepiej, bardziej komfortowo i bezpieczniej. Jedyny minus dwuosiowej przyczepy to utrudnione manewrowanie ręczne. Ale jeśli DMC=1600 kg to raczej i tak ręcznie się z tym nie ma sensu szarpać.

Czyli jak by nie patrzeć - dwie osie to jest to!



#13 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5054 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 wrzesień 2017 - 21:32

Z mojego doświadczenia wynika, że ciężka przyczepa jednoosiowa to poroniony pomysł. Na dwóch osiach jedzie się o niebo lepiej, bardziej komfortowo i bezpieczniej. Jedyny minus dwuosiowej przyczepy to utrudnione manewrowanie ręczne. Ale jeśli DMC=1600 kg to raczej i tak ręcznie się z tym nie ma sensu szarpać.
Czyli jak by nie patrzeć - dwie osie to jest to!


Byłbym za dwiema osiami gdyby nawet z moverem nie orały trawników. Do jazdy super, manewry koszmar. Samemu ciężko lawetę pustą przestawic.
Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#14 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4392 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 19 wrzesień 2017 - 21:44

Nie bardzo rozumiem ten przelicznik, a korci mnie na "dwie osie" na przyszły sezon :)

Tu nie ma co rozumieć :-) Taki Superb może ciągnąć najwyżej 1650 kg z hamulcem najazdowym. Właśnie dla hamulca najazdowego ustawodawca wymyślił przelicznik i warunkowo dopuszcza możliwość ciągnięcia przyczepy z takim hamulcem po spełnieniu warunku 1/33.

Czyli jak chcesz ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym z DMC 2000 to holownik musi mieć DMC na poziomie minimum 2660 kg i oczywiście na haku (czyli O1) minimum 2000 kg.

Użytkownik jacek00 edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 21:45


#15 vrs

vrs

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 818 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC 510TK a niedługo...
  • Holownik:LR Discovery 3 i drugi też na F

Napisano 19 wrzesień 2017 - 22:02

Niemcy piszą że z przyzepą 2000DMC daje radę.
U nich nie ma jakichś zbędnych przeliczników...

Użytkownik vrs edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 22:03

Pozdrawiam Michał




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych