Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Dethleffs C'GO 495 QSK vs Adria Altea 472 PK

Dethleffs s Adria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#31 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:03

Szalu nie bedzie ale da rade. Problemem tych silnikow w holowaniu jest moment obrotowy dostepny wysoko. Najbardziej przeszkadza to przy ruszaniu pod wzniesienia i kiepsko dziala na delikatne sprzeglo. W czasie jazdy mocy i momentu wystarczy bankowo pod warunkiem trzymania gornej skali obrotomierza.

#32 Fikander

Fikander

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 37 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Właśnie się zastanawiam...
  • Holownik:Honda CR-V 2.0 155 KM

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:17

W Hondzie wytłumaczyli że przy napędzie na cztery łapy nie powinno być problemów..., ale jak zawsze życie zweryfikuje.



#33 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4466 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:25

Napęd mocy i momentu nie da. Źle nie będzie ale często będzie redukcja i wysokie obroty.

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png           Polisa na wyjazd ? przyczepę, campera, a może dom czy samochód ? zapraszam na PW

 


#34 Jarosław69

Jarosław69

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 610 postów
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:WILK
  • Holownik:TLC

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:46

W dowodzie mam w pozycji F1 wpisane 2075 kg więc przyczepa mieści się w limicie Pytałem na forum jak się Honda spisze z przyczepką ale nie ma odzewu. Z tego co widzę czym koledzy holują to chyba nie powinno być dramatu?

jacku, co do wyposażenia seryjnego to trzeba dokupić pakiet za 1399 ejro i wtedy jest już nirwana ;)

 

Jadąc na Hel albo nieco na lewo od niego to zapewne "dramatu" w jeździe nie będzie z takim holownikiem.

Natomiast jadąc na gorące , górzyste południe Europy może już nie być tak optymistycznie.


ps. nie takie rzeczy w serwisach opowiadają ..... :]  :look:  :]

 

Trzeba brać to pod uwagę.


Jarosław :drive:


#35 Fikander

Fikander

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 37 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Właśnie się zastanawiam...
  • Holownik:Honda CR-V 2.0 155 KM

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:54

Na Hel się nie wybieram..., tylko gorące południe. Czyli benzyniaków nie polecacie do przyczepy? Następne auto też miało być benzynowe i 175 KM.



#36 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3516 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 06 wrzesień 2017 - 13:58

Generalnie dizle przy tej samej mocy mają więcej niutonów i przy niższych obrotach. Dużo lepiej takim się ciąga
Lepiej stracić sekunę z życia, niż życie w sekundę.

#37 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9264 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 06 wrzesień 2017 - 14:25

Już nie róbcie z benzyn inwalidów. 2.0 to nie jest jakiś wypierdek. Wg mnie z 1300DMC wystarczająco komfortowo dojedziesz wszędzie. Benzyniakiem jeździ się obrotami i trzeba je trzymać. Tak zostały zaprojektowane. Niutki nadrabiasz mocą. Czy z przyczepą, czy bez.

#38 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 06 wrzesień 2017 - 14:33

Oczywiscie ze dojedzie. Na gorace poludnie tez. Na podjazdach 3 bieg i bedzie szla az milo.

#39 Jarosław69

Jarosław69

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 610 postów
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:WILK
  • Holownik:TLC

Napisano 06 wrzesień 2017 - 15:11

Oczywiscie ze dojedzie. Na gorace poludnie tez. Na podjazdach 3 bieg i bedzie szla az milo.

 

 

Przed taką eskapadą radziłbym jeszcze uwiązać gdzieś auto na hamowni i przetestować system chłodzenia z obciążeniem symulującym skrajne obciążenie i warunki.

W realu może być nieco zdziwienia i sporo kosztów. O zepsutych wakacjach nie wspomnę.

Zastrzegam - to nie sarkazm - to szczera porada.


Jarosław :drive:


#40 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 06 wrzesień 2017 - 15:53

Jarek, pamietam Twoje doswiadczenia. I faktycznie, w teorii moze sie tak zdarzyc. Jednak hondy nie maja w zasadzie zadnych problemow z chlodzeniem. Dosc powiedziec ze typeR przy skrajnym katowaniu ma temperature oleju mniejsza niz moj diesel przy jezdzie 110km/h :-D Poradzi na 100% tyle ze warunek na podjazdach dlugich czy krotkich to niski bieg. Czyli III i 90-100km/h pokona bez problemy kazde wzniesienie autostradowe.

#41 Kamil_K

Kamil_K

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1019 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea 542PK
  • Holownik:Pickup 4x4

Napisano 06 wrzesień 2017 - 15:57

 Zgadzam sie z @Dudek_t, iż spokojnie taka benzyna da radę :) 

o spalaniu nie rozmawiamy bo będzie wysokie ...



 


#42 Jarosław69

Jarosław69

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 610 postów
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:WILK
  • Holownik:TLC

Napisano 06 wrzesień 2017 - 16:14

Jarek, pamietam Twoje doswiadczenia. I faktycznie, w teorii moze sie tak zdarzyc. Jednak hondy nie maja w zasadzie zadnych problemow z chlodzeniem. Dosc powiedziec ze typeR przy skrajnym katowaniu ma temperature oleju mniejsza niz moj diesel przy jezdzie 110km/h :-D Poradzi na 100% tyle ze warunek na podjazdach dlugich czy krotkich to niski bieg. Czyli III i 90-100km/h pokona bez problemy kazde wzniesienie autostradowe.

 

Nigdy Hondą nie jeździłem .

Jeśli ta marka akurat nie robi sobie jaj z klienta  to pewnie "klient będzie zadowolony". :]

 

Swoją drogą zastanawiam się ilu ludzi sprawdza wydolność układu chłodzenia , sprawność zaworów czy stan/jakość płynu ?

W tym roku widziałem sporo naprawdę dużych silników z nie za dużymi przyczepami na poboczach a maseczki w górze i piękna para połączona z kałużą.

Profilaktyka w tym wypadku wypada zdecydowanie taniej niż leczenie zagadnienia.

 

U mnie w tym roku zadebiutował nowy , większy holownik. Celowo cisnąłem  go pod góry na maxa chcąc sprawdzić co może.

Niestety przyczepa dla niego okazała się .......zbyt mała , zbyt lekka  i trudno było dostrzec by wskaźnik temperatury płynu drgnął więcej niż 0,5 milimetra :look:

Prędkość też nie zanikała.

 

Generalnie nastąpiła w moim przypadku ...dobra zmiana.....wiem , wiem ...brzmi fatalnie ! :blagac:  :blagac: :blagac:  


Jarosław :drive:


#43 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 985 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 06 wrzesień 2017 - 17:18

Generalnie dizle przy tej samej mocy mają więcej niutonów i przy niższych obrotach. Dużo lepiej takim się ciąga

I mają też inne przełożenie główne w skrzyni  biegów. O czym fanatycy diesla zapominają. Albo po prostu nie maja pojęcia o stosunku mocy/momentu i OBROTÓW silnika.



#44 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 06 wrzesień 2017 - 17:58

Daniel, mam w domu benzyne o (jak na dzisiejsze standardy) normalnej pojemnosci 1.8l. Legitymuje sie mocą 142 koni i okolo 180-190Nm momentu (nie pamietam dokladnych danych). Na miejscu obok stoi podobno najbardziej nieudany silnik diesla w historii czyli 2.0 TDI VW o katalogowej mocy nizszej o 2hp. Krotko mowiac, w trasie robi co chce z ta benzyna. Nie wazne czy po plaskim, pod gore, załadowany czy pusty. To jest inna liga. Owszem, w sprincie do 100km lzejsza honda bedzie szybka chociazby dlatego ze stówe robi na II biegu. Jednak jak wsiada do niej 4 dorosle osoby to jest mół maksymalny. Diesel 500kg prawie nie czuje. Ani jednym ani drugim nie ciagalem przyczepy ale stawiam wszystko ze z przyczepą to nie bedzie deklasacja a wrecz ponizenie silnika benzynowego.
*zeby bylo jasne, ponizsze porownanie dotyczy tylko "malych" silnikow i wiem ze benzyna >4 litrow ma juz wszystko czego trzeba do ciagania nawet wielkich przyczep; roznica w przelozeniach w przypadku dwoch powyzszych nie ma zadnego znaczenia, moc identyczna, pojemnosc podobna

#45 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4466 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 06 wrzesień 2017 - 18:22

Ja miałem mazde 6. Silnik 2.0 140KM benzyna z gazem. Generalnie dawała w Cro radę przy ogonku ok 1400kg. Tylko przesiadka na Diesla 2.0 była jakby do odżutowca. Wiadomo to sprawa turbiny.

Może przy zmianie auta wybierz turbo benzynę. A spalanie Hondy? Szykuj się na 15l to może się pozytywnie zaskoczysz. Mniej niż 12 nie będzie.

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png           Polisa na wyjazd ? przyczepę, campera, a może dom czy samochód ? zapraszam na PW

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych