Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Ogrzewanie postojowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Darek321

Darek321

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 1 postów

Napisano 03 wrzesień 2017 - 10:57

Rozważam zamontowanie w busie ford transit ogrzewania postojowego. Chcąc zunifikować sposób zasilania chcę pod podłogą zainstalować butlę LPG 34 L i zasilać kuchenkę, lodówkę i ogrzewanie.

Myślę o piecyku Truma zainstalowanym z tyłu pojazdu tuż przed drzwiami. Ford ma klimatyzację dwustrefową z tyłu jest też nagrzewnica i tu pojawiają się wątpliwości Truma czy mokre webasto ? Truma cicha nie pobiera prądu ale wymaga ingerencję w poszycie auta. Z tego co przeczytałem to trzeba wykonać dwa otwory pobierający powietrze i kominowy. Najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość wyprowadzenia spalin dołem ale z tego co wyczytałem w instrukcji to nie będzie działać.

Macie jakieś inne pomysły ? Webasto potrzebuje prąd, kilka dni w jednym miejscu bez prądu może rozładować akumulator tak mi się wydaje.

Darek



#2 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 03 wrzesień 2017 - 15:38

Witam!

Moim zdaniem, najlepiej sprawdzi się w takim przypadku "Truma Combi".

Niewielkie gabaryty, prosty montaż i uniwersalność (ogrzewanie oraz ciepła woda).

Na zewnątrz wyprowadza się tylko jeden niewielki "komin" na bocznej ścianie (wspólny wlot powietrza do komory spalania oraz wylot spalin - rura jest podwójna). Średnica otworu ok. 8 cm.

 

Komin TC.jpg

Komin_TC.jpg


Użytkownik Kristofer edytował ten post 03 wrzesień 2017 - 15:43

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#3 Malinki

Malinki

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądTŁUSZCZ (mazowieckie)
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY 420
  • Holownik:V70 D5 163KM

Napisano 04 wrzesień 2017 - 06:28

Też jestem za Trumą.

Zbiornik z gazem chcesz zamontować w miejscu koła zapasowego. Dobry pomysł, ale to przesadna wielkość.

Ja mam butle 5kg która wystarcza w sezonie letnim na ponad 20 dni, więc po co dźwigać zbędny ciężar?



#4 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1226 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 04 wrzesień 2017 - 08:58

Webasto wymaga sporego akumulatora. Najprawdopodobniej musiałbyś dodać drugi akumulator z którego czerpało by tylko webasto. Akumulator taki jak jest w busach czy osobówkach webasto jest w stanie zdoić w ciągu nocy lub dwóch.



#5 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 887 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 04 wrzesień 2017 - 10:06

Średni pobór prądu dla Trumy Combi 4  1,1A, a dla Trumy Combi 6  1,3A, więc tu też trzeba pilnować akumulatora.


Pozdrawia Krzysztof

#6 Voku

Voku

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 875 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460 De Luxe DMC1350 2002r
  • Holownik:Ford S-Max 2.0 TDCI 163KM DMC 2505 2012r

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:17

Webasto wymaga sporego akumulatora. Najprawdopodobniej musiałbyś dodać drugi akumulator z którego czerpało by tylko webasto. Akumulator taki jak jest w busach czy osobówkach webasto jest w stanie zdoić w ciągu nocy lub dwóch.

Webasto czasem nie działa na paliwo?



#7 automaciek

automaciek

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 310 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS Azur 450 TF 2002r
  • Holownik:VW Passat 147kW

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:27

Webasto ma wymuszony dopływ powietrza, świecę płomieniową, pompę paliwową i obiegową cieczy chłodzącej - to wszystko na prąd!

#8 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1226 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:35

Jeszcze sterownik z czujnikami, który to wszystko kontroluje. 
 

Webasto czasem nie działa na paliwo?

Każde ogrzewanie zużywa jakieś paliwo ;)



#9 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 887 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 04 wrzesień 2017 - 15:27

Ale cena Trumy Combi jest powalająca.


Pozdrawia Krzysztof

#10 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 989 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 04 wrzesień 2017 - 16:17

Ale cena Trumy Combi jest powalająca.

Tak i nie. Jak policz bojler wodny na gaz plus piec do ogrzewania z ventem. Łącznie tez trochę kosztuje.



#11 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 887 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:00

Mam oba te bajery, ale chętnie zamieniłbym się na Trumę Combi. Używanej, poniżej 6 tyś zł nie widziałem.


Pozdrawia Krzysztof

#12 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 wrzesień 2017 - 01:29

Mam oba te bajery, ale chętnie zamieniłbym się na Trumę Combi. Używanej, poniżej 6 tyś zł nie widziałem.

 

:look:  Dlaczego??? :hmm:
Również mam osobno elektryczno gazowy piec i bojler gazowy Trumy, ale przenigdy bym nie zamienił tego na "Combi" :nono:

Od razu wyjaśniam dlaczego.
Combi jest dobrym rozwiązaniem, a czasem jedynym możliwym, z uwagi na minimalną ilość zajmowanego miejsca, co jest bardzo istotne w kamperach, zwłaszcza tych mniejszych. W większości przyczep nie ma takich ograniczeń.
Dla mnie "Combi' ma kilka istotnych wad użytkowych. Ogrzewanie działa jedynie w trybie nadmuchu. Jeśli ktoś ma osobny piec z możliwością nadmuchu, to wie, co mam na myśli. Piec uruchomiony w bardzo zimnym wnętrzu przyczepy, ale bez włączania nadmuchu, ogrzeje wnętrze błyskawicznie, dosłownie w kilka minut.
Gdyby robić to wyłącznie nadmuchem, to trzeba już kilkudziesięciu minut, aby osiągnąć podobnie odczuwalny efekt cieplny. Oczywiście przy "Combi" pozostaje tylko ta ostatnia możliwość. Pomijam już jednostajny szum dmuchawy, który słychać non stop przy pracującym ogrzewaniu oraz ciągły ruch powietrza w przyczepie, co nie zawsze i nie każdemu odpowiada. Drugą bardzo uciążliwą wadą jest koszt serwisowania "Combi" i zwiększona możliwość awarii, a że to urządzenie zespolone, to w przypadku awarii bojlera, nie mamy również ogrzewania i na odwrót. Porównując ceny części zamiennych, można dostać zawrotu głowy.
O ile kompletny zespół palnika do pieca Trumy, to koszt ok. 400 zł., to do Combi kompletny palnik kosztuje o 3000 zł. drożej!!! Podobnie jest z pozostałymi elementami i elektroniką. Nie można też zapominać o kłopotliwym demontażu tego urządzenia, gdyby pojawiła się taka konieczność, ponieważ stopień komplikacji jest znacznie wyższy, niż urządzeń występujących oddzielnie.
Na zakończenie mojego wywodu, porównanie cenowe kompletnych urządzeń.
Nowa "Truma Combi 4" z osprzętem i ze sterownikiem) to koszt ok. 7400 zł. (z przesyłką).
Zestaw spełniający te same funkcje, ale składający się z osobnych elementów:
Nowy piec Trumy "S3004" z osprzętem, zestawem kominowym i dmuchawą 12V, to koszt ok. 1800+600+900 = 3350 (z przesyłką)
Nowy bojler Trumy np. "B10" - ok. 3600 zł.  (z przesyłką)
Łączny koszt pieca i bojlera - 6950
Jak widać, bardziej kompaktowe urządzenie wychodzi tylko minimalnie drożej. Warto o nim pomyśleć, jeśli miejsca jest mało, a montaż chcemy maksymalnie uprościć. Jeśli jednak nie ma tych ograniczeń, to moim zdaniem, zdecydowanie lepiej kupić osobne urządzenia.


Użytkownik Kristofer edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 01:29

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych