Skocz do zawartości

Wybór przyczepy - nowicjusz :)


artnoise

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten 500KD to wypisz wymaluj Hobby 545 

Jakie tam masz długie materace w piętrusach?

 

No właśnie nie do końca po Hobby 545 ma 250cm szerokości. W 250cm już sporo mogłem wybrać (przeanalizuj wątek od początku) ale zdecydowałem się na 230cm tak by przyczepa nie wychodziła za dużo poza obrys mojego ciągnika.

 

Co do długości materaca to dokładnie nie wiem - położyłem się na nich, mam 175cm i było ok. Jak przyczepa przyjedzie to mogę zmierzyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 500KD to wypisz wymaluj Hobby 545 

Jakie tam masz długie materace w piętrusach?

Knaus 580 QS to odpowiednik Hobby 545 KMFe.

Detheleffs 535 QSK i Adria Altea 552 PK mają ten sam układ z tą różnicą, że mają 2.30 szerokości a nie 2.5m.

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej nie rozumiem obaw przed 250cm. Tak czy inaczej przyczepka fajna tylko w Sporcie prysznic chyba nie jest tak fajny jak w Sundwingu? Też jest cały opakowany tym białym tworzywem czy jest normalna ściana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)  Sporcie prysznic chyba nie jest tak fajny jak w Sundwingu? Też jest cały opakowany tym białym tworzywem czy jest normalna ściana?

 

w Sporcie 500KD w prysznicu w standardzie normalna ściana i cerata ;)

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Sporcie 500KD w prysznicu w standardzie normalna ściana i cerata ;)

i drzwi kolidujące z jedynym oknem w sypialni + lukiem serwisowym pod łóżkiem. Nie bójmy się tego napisać, nie ma przyczep idealnych.

 

Koledze Artnoise gratuluję zakupu, teraz mam nadzieję, że przyjdzie do porównania sprzętów gdzieś w terenie :)

A ja dalej nie rozumiem obaw przed 250cm.

 

Nie da się tego logicznie wytłumaczyć. Na czas jazdy chciałbym mieć 230cm a na postoju 250cm. W poprzedni weekend byliśmy na fajnym "campie" w środku lasu, i tam kolega z hobby 250cm szerokim nie przeszedł bez rozpinania zestawu między drzewami, ja zrobiłem to niewielkim zapasem (na łuku). W bramie też utknął, na koniec przeszedł na zapałki.  To była moja chwila chwały. Kilka godzin później, żona po wizycie w hobby kolegi powiedziała, że te 250cm to fajnie wygląda w środku :)

 

Później wracając do domu miałem "kolegę" z ciężarówki, który wpadł na pomysł zacięcia zakrętu w ulewnym deszczu... nie wiem czy te 20cm różnicy nie uratowało mi ściany bocznej przed wyrwaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Sporcie 500KD w prysznicu w standardzie normalna ściana i cerata ;)

 

Za dopłatą Ci drzwiczki dorobią :)

i drzwi kolidujące z jedynym oknem w sypialni + lukiem serwisowym pod łóżkiem. Nie bójmy się tego napisać, nie ma przyczep idealnych.

 

Koledze Artnoise gratuluję zakupu, teraz mam nadzieję, że przyjdzie do porównania sprzętów gdzieś w terenie :)

 

Nie da się tego logicznie wytłumaczyć. Na czas jazdy chciałbym mieć 230cm a na postoju 250cm. W poprzedni weekend byliśmy na fajnym "campie" w środku lasu, i tam kolega z hobby 250cm szerokim nie przeszedł bez rozpinania zestawu między drzewami, ja zrobiłem to niewielkim zapasem (na łuku). W bramie też utknął, na koniec przeszedł na zapałki.  To była moja chwila chwały. Kilka godzin później, żona po wizycie w hobby kolegi powiedziała, że te 250cm to fajnie wygląda w środku :)

 

Później wracając do domu miałem "kolegę" z ciężarówki, który wpadł na pomysł zacięcia zakrętu w ulewnym deszczu... nie wiem czy te 20cm różnicy nie uratowało mi ściany bocznej przed wyrwaniem.

 

 

 

Od siebie dodam, że na drodze jechałem z przyczepą w takich miejscach, z takimi przewężeniami na pasie dla osobówek, że bywało, że jechało się na cm, może po 10 cm z każdej strony. W niektórych miejscach niestety 250 cm idzie na żyletki. Oczywiście przy przemieszczaniu się samymi autostradami, czy jazdą tylko na duże kempingi nie ma problemu - mi się czasem zdarza jednak zapuszczać w jakąś dzicz. Na Węgrzech nawigacja mnie np poprowadziła przez jakieś krzaki i polne drogi - zawrócić nie było jak. Czasem krótsza przyczepa i węższa ma swoje niezaprzeczalne plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc z przyczepą 2.5 m wystarczy w tranzycie trzymać się pasów dla ciężarowych,  musisz się zmieścić , ja na zwężkach nawet z wąską przyczepą trzymam się zawsze szerszego pasa, po co się stresować, w końcu wyjazd z przyczepą to nie wyścigi ;)

 

dojazd na kempingi to już inna bajka, zawsze w razie wątpliwości możne rozpiąć zestaw i obadać dojazd solo lub rowerem jak ktoś posiada, gorzej mają kamperowcy.

 

jak czytam opinie kierowców zawodowych że na co dzień jeżdżą z naczepami a jazda z przyczepą jest dla nich stresująca to dziwie się że wybrali taki zawód :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 250cm nie będzie z lusterkami? Jak lusterka przejdą to i przyczepa da radę :D

 

gorzej jak przy 60kmh lusterka nie przejdą :)....

 

ja na zwężkach zawsze trzymam się pasa szerokiego, często jest on nawet szybszy bo na wąskim pasie znajdzie się jeden niedzielny kierowca, który szybciej jak 50kmh nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczepa "mega" ma nawet ponad 2.5m szerokości, a ciągnik też ma lusterka i to nie małe więc jadąc na zwężce szerszym pasem musi wszystko przejść, chyba że jest na tym odcinku zakaz dla ciężarowych

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczepa "mega" ma nawet ponad 2.5m szerokości, a ciągnik też ma lusterka i to nie małe więc jadąc na zwężce szerszym pasem musi wszystko przejść, chyba że jest na tym odcinku zakaz dla ciężarowych

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Otóż to. Nie zawsze są po 2 pasy. Owszem, na autostradach nie ma problemu, ale na drogach niższej klasy już bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczepa "mega" ma nawet ponad 2.5m szerokości, a ciągnik też ma lusterka i to nie małe więc jadąc na zwężce szerszym pasem musi wszystko przejść, chyba że jest na tym odcinku zakaz dla ciężarowych

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

A co ma wysokość naczepy do jej szerokości? Mega i standard różnią się tylko wielkością kół, a co za tym idzie wysokością wnętrza.

 

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.