Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Przyczepa z DMC 750...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal_JG

Michal_JG

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Brak
  • Model:juz w przyszlym sezonie...
  • Holownik:Land Rover Discovery 300TDI

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:08

z racji ciężkiego holownika i niechęci do b96+viatolla, muszę się zmieścić z przyczepką w DMC 750KG. Co można fajnego dla 2+2 kupić w tej kategorii? Może być jedno duże łóżko, może być jakieś rozwiązanie z łóżkiem piętrowym... Umywalka + toaleta, bez prysznica. Podoba mi się układ w Beyerland Vitesse 380/2, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że ona ma DMC750 jak podają niektórzy sprzedawcy.

 

Pozdrawiam, Michał



#2 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11302 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:13

z tego co pamietam to w dyskotece 300tdi miałem DMC 2650kg a więc nawet 850 kg przyczepa może być



#3 Michal_JG

Michal_JG

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Brak
  • Model:juz w przyszlym sezonie...
  • Holownik:Land Rover Discovery 300TDI

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:32

u mnie 2720kg...



#4 Dpong

Dpong

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 443 postów
  • SkądRokietnica
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Adora 502
  • Holownik:Volkswagen Passat B6 2.0TDI DSG

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:41

Myślę, że kosztem twojej niechęci do B96 i viatolla będzie długie poszukiwanie starej, małej, przemoczonej z przekłamaną wagą angielki, w której nikt nie będzie chciał przebywać, a rodzina zniechęci się do karawaningu.

#5 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 985 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:46

z racji ciężkiego holownika i niechęci do b96+viatolla, muszę się zmieścić z przyczepką w DMC 750KG. Co można fajnego dla 2+2 kupić w tej kategorii?

Nic.



#6 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3738 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 23 sierpień 2017 - 21:31

z racji ciężkiego holownika i niechęci do b96+viatolla, muszę się zmieścić z przyczepką w DMC 750KG. Co można fajnego dla 2+2 kupić w tej kategorii? 

Pozdrawiam, Michał

 

Namiot. Przez niektórych postrzegany jest jako coś fajnego, przez dzieciaki na pewno :)


Użytkownik jacek00 edytował ten post 23 sierpień 2017 - 21:32


#7 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11302 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 23 sierpień 2017 - 21:59

Przy możliwości Twojego holownika wstyd jest targać za sobą Toy-Toya a nie przyczepę



#8 Janek przewodnik

Janek przewodnik

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 235 postów
  • Telefon:669025365
  • SkądCZ: Rokytnice nad Jizerou PL: Złoty Stok
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:beyerland quartz 380 2
  • Holownik:Sharan 1.9__ W124 2.5__kangoo1.4

Napisano 23 sierpień 2017 - 23:01

Michał... Nie wydziwiaj tylko zrób kategorie, jak będzie wyglądać dyskoteka z pingpongiem na haku.

Użytkownik Janek przewodnik edytował ten post 23 sierpień 2017 - 23:02


#9 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8665 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 24 sierpień 2017 - 02:24

z racji ciężkiego holownika i niechęci do b96+viatolla, muszę się zmieścić z przyczepką w DMC 750KG. Co można fajnego dla 2+2 kupić w tej kategorii? Może być jedno duże łóżko, może być jakieś rozwiązanie z łóżkiem piętrowym... Umywalka + toaleta, bez prysznica. Podoba mi się układ w Beyerland Vitesse 380/2, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że ona ma DMC750 jak podają niektórzy sprzedawcy.

 

Witam!
Nie twierdzę, że ma to być akurat któraś z tych przyczep, ponieważ nawet się im nie przyglądałem, aby ocenić stan techniczny, jednak mogą one posłużyć za przykłady, że do 780 kg można cokolwiek znaleźć. Oczywiście, przy każdej z takich ofert, a jeszcze przed zakupem, należałoby się upewnić w kwestii mas wpisanych w DR i porównać je z tymi, które są na tabliczce znamionowej - przy okazji będziesz wiedział, czy masz jeszcze jakąkolwiek "ładowność". Przed finalizacją transakcji, gdzieś na pobliskiej wadze, bezwzględnie trzeba sprawdzić odczytaną wcześniej MW, aby się upewnić, że jest ona identyczna lub chociaż bardzo zbliżona do wartości realnie odczytanej z ważenia!

Gdyby się jednak okazało, że niezaładowana przyczepa posiada masę wyższą od DMC wpisanej w DR, to należy ją skreślić z automatu!
Przyczepę mógłbyś brać pod uwagę jedynie wtedy, gdy: realny wynik z wagi ("MW") = DMC z DR

W takim przypadku, świadomie decydujesz się na holowanie pustej przyczepy, wiedząc, że cały bagaż będzie zawsze lądował w holowniku (oczywiście DMC holownika, również nie możesz przekroczyć) - będzie to Twój wybór ;)

 

https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8
https://sprzedajemy....ea9f-nr17193032
http://www.romer-nie...ingowe/rk-320d/
https://www.olx.pl/o...html#f1386c1fc0
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8
https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8

 

PS
Jestem podobnego zdania, jak Koledzy: pomyśl o podwyższeniu uprawnień PJ i zaakceptowaniu Viatoll'a, ew. ... zmień holownik, chyba że w/w przykłady jednak Cię satysfakcjonują.
IMHO


Użytkownik Kristofer edytował ten post 24 sierpień 2017 - 02:33

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#10 august831

august831

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 30 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:kip 48ek
  • Holownik:mercedes g 290

Napisano 24 sierpień 2017 - 05:58

Też miałem taki dylemat . Mam ciężki holownik (g-klasa) i kupiłem lekką przyczepę . Prawko i tak musiałem powiększyć ponieważ zestaw przekroczył o 50 kg 3,5 tony . Ale dzięki temu mam teraz mobilny zestaw którym mogę wszędzie wjechać (i to robię !). Zrobienie b96 zajmuje nie więcej niż 2 godziny i koszty są znikome . Moim zdaniem nie ma co się napinać na E+B . Koszty viatola również pomijalne i giną w ogólnych wydatkach . Jeżeli bronisz się przed powiększeniem prawka ze względu na egzamin to nie warto .
Natomiast mała przyczepka ma swoje swoje zalety . Nie traktuje jej jak namiastki domu ale miejsce do spania . Dzięki temu wjeżdżam tam gdzie inni nie wjeżdżają . Przyczepę oczywiście podniosłem bo przy mojej wysokości haka tarłem doopą nawet po asfalcie .



#11 Michal_JG

Michal_JG

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Brak
  • Model:juz w przyszlym sezonie...
  • Holownik:Land Rover Discovery 300TDI

Napisano 24 sierpień 2017 - 06:04

Namiot. Przez niektórych postrzegany jest jako coś fajnego, przez dzieciaki na pewno :)

 

Namiot jest, jak jeździmy z synem, niestety piękniejsza połowa wymaga wyższego standardu :)



#12 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 985 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 24 sierpień 2017 - 06:26

Namiot jest, jak jeździmy z synem, niestety piękniejsza połowa wymaga wyższego standardu :)

To czeka Cię B96/E i Viatoll.

Jedno i drugie naprawdę nie gryzie :]



#13 Michal_JG

Michal_JG

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Brak
  • Model:juz w przyszlym sezonie...
  • Holownik:Land Rover Discovery 300TDI

Napisano 24 sierpień 2017 - 06:30

Witam!
Nie twierdzę, że ma to być akurat któraś z tych przyczep, ponieważ nawet się im nie przyglądałem, aby ocenić stan techniczny, jednak mogą one posłużyć za przykłady, że do 780 kg można cokolwiek znaleźć. Oczywiście, przy każdej z takich ofert, a jeszcze przed zakupem, należałoby się upewnić w kwestii mas wpisanych w DR i porównać je z tymi, które są na tabliczce znamionowej - przy okazji będziesz wiedział, czy masz jeszcze jakąkolwiek "ładowność". Przed finalizacją transakcji, gdzieś na pobliskiej wadze, bezwzględnie trzeba sprawdzić odczytaną wcześniej MW, aby się upewnić, że jest ona identyczna lub chociaż bardzo zbliżona do wartości realnie odczytanej z ważenia!

Gdyby się jednak okazało, że niezaładowana przyczepa posiada masę wyższą od DMC wpisanej w DR, to należy ją skreślić z automatu!
Przyczepę mógłbyś brać pod uwagę jedynie wtedy, gdy: realny wynik z wagi ("MW") = DMC z DR

W takim przypadku, świadomie decydujesz się na holowanie pustej przyczepy, wiedząc, że cały bagaż będzie zawsze lądował w holowniku (oczywiście DMC holownika, również nie możesz przekroczyć) - będzie to Twój wybór ;)

 

https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8
https://sprzedajemy....ea9f-nr17193032
http://www.romer-nie...ingowe/rk-320d/
https://www.olx.pl/o...html#f1386c1fc0
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.olx.pl/o...html#aa4429ca24
https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8
https://www.otomoto....=olx#xtor=SEC-8

 

PS
Jestem podobnego zdania, jak Koledzy: pomyśl o podwyższeniu uprawnień PJ i zaakceptowaniu Viatoll'a, ew. ... zmień holownik, chyba że w/w przykłady jednak Cię satysfakcjonują.
IMHO

 

Beyerland fajna, ale przy 400 to na bank DMC jest conajmniej 1000... Reszta niestety nie zachwyca. 



#14 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8665 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 24 sierpień 2017 - 12:38

Po Twojej wypowiedzi czuję, że jesteś zawiedziony ...

Przecież nigdzie nie pisałem, że znajdę  dla Ciebie odpowiednią przyczepę ... ;)
Nawet nie napisałeś, jaki budżet na nią przeznaczasz.
Co do wspomnianego "Bayerland'a", to dzwoniłeś do sprzedającego?

Pytałeś, czy np. ważenie przyczepy potwierdzi to, co podał w opisie?  :hmm:
Coś mi się wydaje, że chyba nie, więc opisujesz tylko własne domysły, a nie fakty.
Te przyczepy miały masę własną ok. 560 - 600 kg.
Jeśli podczas pierwszej rejestracji w PL, zarejestrowaną ją na DMC 750, to dane w ofercie mogą być całkiem realne, ale aby się o tym przekonać, nie wystarczy gdybać i liczyć, że ktoś poda Ci przyczepę na tacy, tylko musisz sam szukać, dzwonić, sprawdzać, a o konkretnie już wybrane oferty, ewentualnie dopiero pytać na forum. Inaczej, nigdy nic nie znajdziesz, a tym bardziej, nie kupisz.
IMHO


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#15 czyś

czyś

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 399 postów

Napisano 24 sierpień 2017 - 18:50

Trudno wskazać "fajne" i do 780 kg, i zapewniające odpowiedni standard. "Standard" i "fajność" będą oceniane też przez pryzmat gabarytów, a do 370-400 cm długości mieszkalnej jest ciężko o spełnienie obydwu tych cech (pomijam - jak słusznie przestrzega Kristofer - ewidentne wałki typu zaniżenie DMC żeby przy rejestracji w Polsce przyczepa była p-pą lekką), za niską masą idą "cięcia" w wyposażeniu lub zerowa ładowność, a upakowanie wszystkiego na wyjazd z przyczepą nawet w disco to też katorga (przy każdym wyjeździe - graty do samochodu, na miejscu - rozpakowywanie, rzy wyjeździe - pakowanie i do disco, po powrocie 2/3 szpeju do przyczepy żeby to przechować). Sprzęt pokroju niewiadówki czy niewiele dłuższej wiekowej kanciapy na kółkach tylko do spania raczej Cię nie zainteresuje. A w zasadzie im nowsza przyczepa, tym trudniej o niskie DMC, do zachwytu nad mocno starszymi i lżejszymi cepkami rzeczywiście daleko. Nawet mała cepka, doposażona w parę bajerów (ot, solar, akumulator, markiza) i z paroma elementami które nie wliczają się do MW wpisanej do dowodu (przedsionek, stelaż) bez trudu w realu przekroczy te 780, choćby miała taką DMC w dowodzie. Więc jeśli miałby to być jakiś "zgniły" kompromis (oby nie dosłownie), czy przyczepa w imię niskiej wagi okrojona z pełnego zaplecza bytowego (np. bez toalety, itp.), to pomyśl na serio o B96, i nawet Viatollu, bo disco szkoda zmieniać. To tylko egzamin, a horyzonty otwierają się niemal nieograniczone, i nie zawsze jeździsz przecież po drogach płatnych.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych