Skocz do zawartości

DMC budki a holownik


Zbychu1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ogólnie czy bezyna czy desel? Ogólnie jeździć można ale czy bezpiecznie będzie to już zweryfikuje życie na pewno będzie często czuć wezykowanie delikatne np z górki

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy diesla, przejechaliśmy w tym roku ponad 3 tys km i naprawdę jest ok, choć mieliśmy spore obawy, bo z takim dmc to zaczęliśmy jeździć w tym roku i szukaliśmy już nowego holownika. Octavka jednak zostaje, aczkolwiek myślimy o chipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąłem taką budę meganką 1.4, 98 KM wyładowaną bagażami po dach. Na wzniesieniach było ciężko, ale po prostym 70-80 jechała. Średnie spalanie ok 10l. Wywloklem się nawet pod górę o nachyleniu ponad 15%. 1 bieg, 20km/h ale wyciągnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szału nie będzie ale da radę. 

 

Tu sobie sprawdź swoje auto ze swoją przyczepą:

https://towcar.info/GB/

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie super komfortowo, ale pojedzie. Diesel 1.6, więc ten plus, że trochę momentu obr. ma jak na tę pojemność, i troszkę cięższy przód (silnik jest kapkę cięższy od np. 1.6 benzyny). Podjazdy goń na wyższych obrotach (redukcja), po tegorocznych doświadczeniach z małym silnikiem i ciężkawą budą polecam przełączyć MFA (komp. pokładowy) na wskazanie temperatury oleju. Jak jedziesz nawet pozornie łagodny podjazd na niższych obrotach, temp. oleju rośnie b. szybko, jak pogonisz z wyższych, narasta, ale stopniowo. To jest chyba szybsze wskazanie jak grzeje się silnik niż sam wskaźnik temperatury, który stoi w miejscu na 90st jak zaklęty. Istotna sprawa, jeśli hak nie jest fabryczny (nie jest fabryczną opcją wyposażenia - są trochę inne wiatraki/sterowanie wiatrakami), tym bardziej w dieslu, żeby go nie przegrzać (unikaj zwłaszcza długiej b. wolnej jazdy pod górę).

Octa 2 jest dość ciężka, z tego co pamiętam ma MW porównywalną z DMC Twojej cepy (ponad 1300 kg), więc nie ma dramatu.

Pewnym problemem może być załadowanie samochodu i dopięcie cepy - będzie dość mocno obciążona tylna oś, a octy 2 były miękkawe z tyłu, do tego duży "zwis" za osią (odl. od tylnej osi do kuli haka) i może tył mocno siąść pod pełnym obciążeniem. Najcięższe rzeczy (i pasażerowie :) ) w samochodzie jak najdalej do przodu, przy pakowaniu bagażnika zwróć na to uwagę (to już ogólne zasady, ale octavia 2-ka jest na to b. wrażliwa, np. w benzyniakach z LPG tył "siadał" od butli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Octavię 2 po FL i mam w dowodzie 1400, miałem ten sam dylemat gdy kupowałem cepę. napisałem PW do wszystkich użytkowników "oktawek" z forum i w większości przesłanie było taki: "dasz radę, ale będzie bardzo niekomfortowo"

i z wielkim bólem odpuściłem sobie cepę 1350.

Kupiłem tą co mam w opisie (DMC 1200) i szczerze uważam że bardzo dobrze zrobiłem. W tak zwanym międzyczasie wymieniłem sprężyny na twardsze i teraz komfort jazdy jest OK

 

Moja rada: do Octavki poszukaj trochę lżejszej cepy 

 

pozdrawiam 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tą co mam w opisie (DMC 1200) i szczerze uważam że bardzo dobrze zrobiłem. W tak zwanym międzyczasie wymieniłem sprężyny na twardsze i teraz komfort jazdy jest OK

 

Moja rada: do Octavki poszukaj trochę lżejszej cepy 

 

pozdrawiam 

Paweł

 

Tylko co ma DMC do wagi przyczepy? Nic nie ma. Możesz mieć dwa identyczne modele przyczepy i jedna będzie mieć DMC 1350, a druga będzie mieć DMC 1200. Ale ich MW będzie takie samo. To czy taką przyczepę o DMC 1200 będzie Ci się ciągnąć lepiej? No nie będzie - będzie Ci się ciągnąć dokładnie tak samo. 

 

A jeśli chcemy ciągnąć mniej, to po prostu załadujmy mniej do przyczepy tak aby masa rzeczywista była jak najmniejsza. DMC to tylko maksymalna możliwość budy i nic więcej. Wcale do tej maksymalnej wagi dobijać nie musimy. 

 

Reasumując. Nie patrzym na samo DMC, a na MW przyczepy i DMC. Znając te dwie wartości będziemy wiedzieć jak z daną przyczepą poradzi sobie nasz pojazd. Bo można kupić przyczepę o DMC 1350 która ma MW na poziomie 1200 kg, a można kupić przyczepę 1350, która ma MW na poziomie 1000 kg.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie super komfortowo, ale pojedzie. Diesel 1.6, więc ten plus, że trochę momentu obr. ma jak na tę pojemność, i troszkę cięższy przód (silnik jest kapkę cięższy od np. 1.6 benzyny). Podjazdy goń na wyższych obrotach (redukcja), po tegorocznych doświadczeniach z małym silnikiem i ciężkawą budą polecam przełączyć MFA (komp. pokładowy) na wskazanie temperatury oleju. Jak jedziesz nawet pozornie łagodny podjazd na niższych obrotach, temp. oleju rośnie b. szybko, jak pogonisz z wyższych, narasta, ale stopniowo. To jest chyba szybsze wskazanie jak grzeje się silnik niż sam wskaźnik temperatury, który stoi w miejscu na 90st jak zaklęty. Istotna sprawa, jeśli hak nie jest fabryczny (nie jest fabryczną opcją wyposażenia - są trochę inne wiatraki/sterowanie wiatrakami), tym bardziej w dieslu, żeby go nie przegrzać (unikaj zwłaszcza długiej b. wolnej jazdy pod górę).

Octa 2 jest dość ciężka, z tego co pamiętam ma MW porównywalną z DMC Twojej cepy (ponad 1300 kg), więc nie ma dramatu.

Pewnym problemem może być załadowanie samochodu i dopięcie cepy - będzie dość mocno obciążona tylna oś, a octy 2 były miękkawe z tyłu, do tego duży "zwis" za osią (odl. od tylnej osi do kuli haka) i może tył mocno siąść pod pełnym obciążeniem. Najcięższe rzeczy (i pasażerowie :) ) w samochodzie jak najdalej do przodu, przy pakowaniu bagażnika zwróć na to uwagę (to już ogólne zasady, ale octavia 2-ka jest na to b. wrażliwa, np. w benzyniakach z LPG tył "siadał" od butli).

mam tdi 1.9 i wersę ciężarową , wiec sprężyny troszku twardsze wiec może bedzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co ma DMC do wagi przyczepy? Nic nie ma. Możesz mieć dwa identyczne modele przyczepy i jedna będzie mieć DMC 1350, a druga będzie mieć DMC 1200. Ale ich MW będzie takie samo. To czy taką przyczepę o DMC 1200 będzie Ci się ciągnąć lepiej? No nie będzie - będzie Ci się ciągnąć dokładnie tak samo. 

 

A jeśli chcemy ciągnąć mniej, to po prostu załadujmy mniej do przyczepy tak aby masa rzeczywista była jak najmniejsza. DMC to tylko maksymalna możliwość budy i nic więcej. Wcale do tej maksymalnej wagi dobijać nie musimy. 

 

Reasumując. Nie patrzym na samo DMC, a na MW przyczepy i DMC. Znając te dwie wartości będziemy wiedzieć jak z daną przyczepą poradzi sobie nasz pojazd. Bo można kupić przyczepę o DMC 1350 która ma MW na poziomie 1200 kg, a można kupić przyczepę 1350, która ma MW na poziomie 1000 kg.

 

Masz rację :)

Pisałem dosyć dużym skrótem myślowym :)

Jak kupowałem cepę to oczywiście analizowałem i DMC i MW!

tą którą miałem wypatrzoną miała MW 1120 a ta którą faktycznie kupiłem ma 958

 

tak jak pisałem w wiadomości powyżej z lżejszej jestem zadowolony... chociaż i tak wzmocniłem sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla komfortowej jazdy max 1000kg, komfortowa to znaczy płynna jazda a nie wleczenie się pod byle wzniesienie

na drugim biegu lub pierwszym i tamowanie ruchu, jeżeli natomiast płynna jazda jest Ci nie potrzebna

lubisz spowalniać ruch na drodze jako główny hamulcowy ( oczywiście na drogach gdzie nie można wyprzedzać)

ciągły stres czy auto się nie rozleci a Wy dojedziecie na upragnione wakacje, podepnij co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla komfortowej jazdy max 1000kg, komfortowa to znaczy płynna jazda a nie wleczenie się pod byle wzniesienie

na drugim biegu lub pierwszym i tamowanie ruchu, jeżeli natomiast płynna jazda jest Ci nie potrzebna

lubisz spowalniać ruch na drodze jako główny hamulcowy ( oczywiście na drogach gdzie nie można wyprzedzać)

ciągły stres czy auto się nie rozleci a Wy dojedziecie na upragnione wakacje, podepnij co chcesz.

1000kg macz na mysli masę wlasną czy dmc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw: Astra J kombi 2.0 cdti 165km manual plus przyczepy 1350kg jazda bez problemu. Zrobilem 3500km bez problemu.

Z ciekawości zwazylem sie przed wyjazdem

Przyczepa 1330kg caly zestaw 3380kg.

Dołączona grafika

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000kg macz na mysli masę wlasną czy dmc???

1000kg realnego obciążania, DMC przyczepy może być  większe ale nie powinna ważyć właśnie więcej jak 1000kg

chociaż wiadomo że z tym jest ciężko, dlatego kup przyczepę max DMC 1000 kg.

Wiadomo że i z taką 1400 kg wjedziesz, tylko jaka to będzie jazda.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.