Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

O tym ($) to już w ogóle nie wspominam ;) (a tu koszt miał znaczenie).

No dobra, aby nie zaśmiecać ;). EOT

 

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czytam temat z ciekawości mam już 21 stron a czy autor tematu wybrał jakiekolwiek auto lub kilka z których coś wybierze :hmm:

A co do sprzedaży Mercedesa to niestety to nie Astra czy inne popularne auto, to auto musi znaleźć odpowiedniego klienta

a z tym jest dosyć trudno czasami. Ja popytałem ale auto jest trochę za młode. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wybrał. I nieco zmodyfikowałem swoją listę, co oznacza, ze wątek nie był bez sensu, gdyż coś z niego wniknęło.

 

  • Tak jak od początku podobało mi się Pajero Sport, tak nadal mi się podoba.
  • Terracan też fajny, ale bardzo ich mało więc nie liczę na to. Terrano II pewnie mógłby być na granicy mocy (ma reduktor), ale tych aut z benzyną nie ma prawie wcale więc nic mi to nie daje.
  • Kia Sorento na początku wątku była u mnie jakoś na końcu listy i niezbyt chętnie, ale awansowała i skoro za te same pieniądze mogę mieć wyraźnie młodszy rocznik niż np. Jeep to czemu nie.
  • Suzuki XL7 i Hyundai Santa Fe odpadły całkowicie z listy.
  • Jeep nie był wcale brany pod uwagę, ale przekonaliście mnie, że warto. Najchętniej bym kupił KK albo WK z silnikiem 3.7 V6 i reduktorem. Może też być ładny WJ. W Jeepach cena niestety przekracza budżet, ale z pieniędzmi różnie w życiu bywa. Może mi przybędzie?
  • Gdybym miał zwyżkę budżetową to jeszcze bym dorzucił Nissana Pathfindera nowszej generacji z silnikiem 4.0 V6. Podoba mi się i ma dość akuratny gabaryt, ani za mały ani za duży (większego auta juz bym raczej nie chciał).
  • Rzadziej spotykane samochody np. Toyota 4Runner czy Nissan Pathfinder (ten z USA) też mogą być, ale to by się musiał trafić jakiś, bo nastawiać się na konkretny model w przypadku takich rodzynków to bez sensu, bo można szukać 10 lat.
  • Przekonałem się, że nie warto oglądać 18-letnich potworów z silnikami 6-litrowymi. Oglądałem Durango i w sumie to bez sensu dla mnie takie auto. 6 litrów to przesada bo konie trzeba karmić.

A teraz jedyna rzecz, która mnie blokuje przed wyjazdami na oględziny to brak miejsca w garażu. Myślę jak to zrobić by się pojawiło. Ale swojej krwawicy nikomu za pół darmo nie oddam, wolę spalić lub zepchnąć ze skały  :ee: .

Spoko - żart  :fuck: .

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wysiłek, ale :] :

  1. Jak mam dzieci przewozić do szkoły Ramem? Na pakę ich nie wrzucę. To jest auto dokładnie na tej samej płycie podłogowej co Dodge Durango. To już bym wolał Durango, bo ma normalną kabinę. No i silnik 5200 jest jeszcze bardziej paliwożerny niż 4700 w Grand Cherokee. Ogólnie za wielkie auto i nie dostosowane do codziennej jazdy w Europie.
  2. Nie chcę holować 2-tonowej przyczepy 1,5-tonowym Foresterem. Poza tym 125 Km to mało jak na ciężką przyczepę. Reduktor owszem jest (tylko w tej jednej najsłabszej wersji silnikowej), ale nie daje dużej redukcji jak w terenówkach - jechałem kiedyś dokładnie tym modelem z takim silnikiem. Fajne auto, ale nie do ciężkiej przyczepy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu wcześniej nie pisałeś :nono: ? Po to właśnie zakładałem ten wątek, żeby uzyskać tego typu informacje. Jeśli sprawdzone to niezmiernie cenne.

Ok, to Nissan niezależnie od modelu gnije na potęgę, czy np. Pathfinder 1996-2005 koroduje, ale już III generacja od 2005 nie koroduje? A może nawet III generacja jest kiepska? To ważna wiadomość, bo skoro mam rozważać Jeepa z nowszych roczników to czemu nie Nissana od 2005.

Taki Pathfinder z motorem 4.0 podoba mi się, bo ma idealne wymiary i masę. Długość 4,78; szerokość 1,78 i MW=2250 kg. Idealne parametry jak u modelki. Ale jeśli muszę mieć zapasową ramę to raczej odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się przesiądziesz z 124 kombi na Jeep-a to dla mnie przepaść w komforcie podróżowania. I Jeep raczej nie jest tu góra. To moje zdanie. No chyba ze te nowe to maja te ochy i achy. Ale w BMW X3 komfort jazdy też jak w koszyku wiklinowym. Tojka RAV coś tam napędy wyją że trzeba w hełmofonie czołgisty jeździć. Nissan właśnie kolega robi dwie sztuki w obu głowice.

Moje zdanie jest takie ze co nie wybierzesz i tak zatęsknisz za poczciwym starym mercedesem.

Wiem ze całe życie nie można nim jeździć, ale ja na razie nie zmieniam.slide_DSCN9894.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokoj, z rama w Nissanach to byly przypadki w Nawarach i to do tego takich ktore dzwigaly wiecej niz mogly.

Pathfinder nie byl w tym gronie ;).

 

Poza tym, w spob ze cos moze byc to nic nie kupisz bo kazde auto sie psune i bylo/jest/bedzie naprawiane.

Generalnie bolaczki typu "Laguna II" juz nie sa produkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się przesiądziesz z 124 kombi na Jeep-a to dla mnie przepaść w komforcie podróżowania. I Jeep raczej nie jest tu góra. To moje zdanie. No chyba ze te nowe to maja te ochy i achy. Ale w BMW X3 komfort jazdy też jak w koszyku wiklinowym. Tojka RAV coś tam napędy wyją że trzeba w hełmofonie czołgisty jeździć. Nissan właśnie kolega robi dwie sztuki w obu głowice.

Moje zdanie jest takie ze co nie wybierzesz i tak zatęsknisz za poczciwym starym mercedesem.

Wiem ze całe życie nie można nim jeździć, ale ja na razie nie zmieniam.slide_DSCN9894.JPG

A ja pozwolę sobie mieć odmienne zdanie ;)

post-8412-0-53149200-1506427163_thumb.jpg

Może i z N-ką 124 daje radę, ale z przyczepą 1,5t już tak słodko nie będzie. Sentyment wiadomo zostaje, ale niestety do ciężkiej roboty Jeep jest pod każdym względem lepszy od 124 i większości płaskich aut.

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,9 był produkowany tylko i wyłącznie w 1998 roku. Napisałem ze to moje zdanie i takie wolno mi mieć :]

A dzień w którym sprzedałem Jeep-a był jednym z najszczęśliwszych w moim życiu. Wiem , wiem piękny i wygodny samochód.

No i ma ze 200 parę kucy. No i waży ze dwie tony.

Wolę MB124 i 150 kucy też mi wystarczy, nawet do takiej przyczepy jak na foto .

Do ciężkiej roboty piszecie .......................

To trzeba mieć i odpowiednie opony a te na trasę już wogóle się nie nadają.

Jak nie patrzeć na letniej oponie to na łące niewiele z tymi przyczepami po 1,5 tony zdziałacie nawet 4X4

Ale .........................

Brać, jeździć i się cieszyć

Edytowane przez zundapp600 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,9 był produkowany tylko i wyłącznie w 1998 roku. Napisałem ze to moje zdanie i takie wolno mi mieć :]

A dzień w którym sprzedałem Jeep-a był jednym z najszczęśliwszych w moim życiu. Wiem , wiem piękny i wygodny samochód.

No i ma ze 200 parę kucy. No i waży ze dwie tony.

Wolę MB124 i 150 kucy też mi wystarczy, nawet do takiej przyczepy jak na foto .

Do ciężkiej roboty piszecie .......................

To trzeba mieć i odpowiednie opony a te na trasę już wogóle się nie nadają.

Jak nie patrzeć na letniej oponie to na łące niewiele z tymi przyczepami po 1,5 tony zdziałacie nawet 4X4

Ale .........................

Brać, jeździć i się cieszyć

 2 tony powiadasz :hmm:

Widać, że miałeś jeepa tylko jako bulwarówkę i nigdy nie poznałeś jego pełnych możliwości. Jak bym Ci podpiął twoją eNkę na tej łące co niby nie dają rady to byś się modlił czy dyszel wytrzyma  :ee:  Zdziwił byś się co potrafią te potworki.

 

Twój jeep owszem to jakiś ściorany był bo widziałem to ogłoszenie jak szukałem jeepka. Jak byś zadbał o samochód to byś nie narzekał ale 5,9 to już nie takie proste. Tam już części droższe bo w końcu względnie mało ich jest to i po kieszeni szarpie. ZJ to chyba najlepiej 5,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.