Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
291 odpowiedzi w tym temacie

#31 swrx

swrx

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
  • Telefon:samsung ;-)
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland 560 TK
  • Holownik:Legacy 2.5 M/T 2007,Kia Sorento 3.3 PB 2008 A/T

Napisano 11 sierpień 2017 - 20:43

Na temat awaryjności się nie wypowiem,ponieważ autem przejechałem dotychczas 3000km z czego ok 1 tys.z przyczepą. Dzisiaj wymieniłem cewkę za 150zł na pierwszym cylindrze, po zmianie lepsza reakcja na pedał gazu i podejrzewam, że lekko spalanie spadnie. Mosty nie ciekną i zarówno na przeglądzie w PL, jak i mój zaprzyjaźniony mechanik,raczej pozytywnie o tej konstrukcji się wypowiadali. Rama nie jest zgnita ( warto zaznaczyć,że tylko Sorento I to konstrukcja ramowa ,II i III ,to już konstrukcje samonośne) i ogólnie stan ok. Reduktor załączamy pokrętłem i zarazem spina napęd 4x4 na sztywno,można używać na luźnej nawierzchni do 70km/h. Wersja ,,przedliftowa",którą się interesujesz ma na ,,haku"2800kg natomiast po ,,lifcie" 3500kg ,poza tym w wersji 3,5 występowały 2 skrzynie automatyczne 4-biegowa bez,,sekwencji" i 5-biegowa z ,,sekwencją",po lifcie jest tylko ta 2 opcja. Wiele informacji o modelu znajdziesz na : klubsorento.pl/forum.

Użytkownik swrx edytował ten post 11 sierpień 2017 - 20:48


#32 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:ostatnio był Knaus
  • Holownik:Klasyczny MB S124 TD (3 litry, 6 cylindrów)

Napisano 11 sierpień 2017 - 20:57

Nieśmiało zapytam, a t4? Z tego co kojarzę występowały z napędem na 4 buty (...) z silnikiem 2,8. I tu bagażnik masz spory

Interesowałem się T4 baaardzo całkiem niedawno. T4 jest drogi jak piorun. Do tego rdzewieje. Wersja 4x4 jest rzadka i jeszcze droższa. A silnik 2.8 do prostych nie należy. Czyli ogólnie auto fajne, ale w praktyce nie do kupienia w ładnym stanie za rozsądne pieniądze. Nawet za więcej niż rozsądne nie do znalezienia.

 

Reduktor załączamy pokrętłem i zarazem spina napęd 4x4 na sztywno,można używać na luźnej nawierzchni do 70km/h. Wersja ,,przedliftowa",którą się interesujesz ma na ,,haku"2800kg natomiast po ,,lifcie" 3500kg

Czy to jest normalny porządny mechaniczny reduktor? Jakoś prędkość 70 km/h wydaje się dość duża na low range.



#33 Walt

Walt

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów
  • SkądZ podpoznańskiego lasu...
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 440
  • Holownik:Subaru Forester / Seat Ateca

Napisano 11 sierpień 2017 - 21:09

 Jakoś prędkość 70 km/h wydaje się dość duża na low range.

 

Tylko zauważ, że "na luźnej nawierzchni"


436fc35c8834af0bmed.jpg


#34 swrx

swrx

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
  • Telefon:samsung ;-)
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland 560 TK
  • Holownik:Legacy 2.5 M/T 2007,Kia Sorento 3.3 PB 2008 A/T

Napisano 11 sierpień 2017 - 21:35

Raczej tak,ale głowy nie dam.Nie mam doświadczenia w tego typu autach,z tego co wiem występowały tam 2 rodzaje rozwiązań napędu,opisane jest to np.tu :
http://4x4.auto-swia...a-kazdego/8e4wc
Ciekawostką jest,że zawieszenie było opracowane przy udziale firmy Porsche.

#35 mafik

mafik

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 538 postów
  • Telefon:608 462 509
  • SkądStolyca
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Chausson

Napisano 12 sierpień 2017 - 11:51

A może Chrisler Pacific?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#36 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądSieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 12 sierpień 2017 - 12:21

Miałem
To nie jest terenówką.
Jest nisko zawieszona i tam chyba nie ma blokad(miałem fwd)
Ale auto mega wygodne

#37 mafik

mafik

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 538 postów
  • Telefon:608 462 509
  • SkądStolyca
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Chausson

Napisano 12 sierpień 2017 - 12:39

Miałem
To nie jest terenówką.
Jest nisko zawieszona i tam chyba nie ma blokad(miałem fwd)
Ale auto mega wygodne

Auto duze z opcja AWD, duza moc, duza przestrzeń w środku, myślę że na holownik się nada, a z tego co czytam, to właściwości terenowe nie są już tak mega konieczne...

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik mafik edytował ten post 12 sierpień 2017 - 12:40


#38 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądSieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 12 sierpień 2017 - 13:19

2t ciaglem nią prawie 450km i spoko sie jechało.
Super fajne szerokie auto.
Jak odbije sie od dna po budowie to znowu zawita u mnie tylko po liftowa 4,0

#39 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:ostatnio był Knaus
  • Holownik:Klasyczny MB S124 TD (3 litry, 6 cylindrów)

Napisano 12 sierpień 2017 - 21:42

Auto duze z opcja AWD, duza moc, duza przestrzeń w środku, myślę że na holownik się nada, a z tego co czytam, to właściwości terenowe nie są już tak mega konieczne.

Pacifica to fajne auto, ale nie dla mnie.

AWD to nie to samo co 4x4 załączane przez kierowcę na stałe. Do tego Pacifica nie ma reduktora, a bez reduktora dla mnie nie ma sensu kupować samochodu. Pomijając masę przyczepy od strony formalnej (przepisy), to nawet Ford 2.0 TDCi mojej żony uciągnie tę przyczepę po płaskim i nawet pod górkę (320 Nm robi swoje). Ale problemem jest wyciąganie zestawu po stromym slipie. To nie jest kemping tylko podłodziówka. Musi być reduktor albo nie kupię auta.

Same właściwości terenowe nie są dla mnie aż tak ważne. Istotne jest bym miał woła roboczego, a nie kremowe skóry i welury. Ja chcę auto, do którego wsiądę nawet w mokrych kaloszach (ubłoconych też). Ma być prosty, wytrwały, łatwy w naprawie i trwały w eksploatacji. Nie interesują mnie odtwarzacze dvd ani masaż pupy. Prosta terenówka dla drwali albo pick-up są ok. Tylko silnik ma być benzynowy, skrzynia automatyczna (klasyczna, nawet 4-biegowa, choć wolał bym 5-cio) i koniecznie reduktor.


Użytkownik inhalt edytował ten post 12 sierpień 2017 - 21:42


#40 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3517 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 12 sierpień 2017 - 21:49

A navara II? Automat 5 biegów, napęd cztery buty, benzyniak 2,5 190KM. Tylko nie wiem czy ma reduktor
Lepiej stracić sekunę z życia, niż życie w sekundę.

#41 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4856 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:07

Wychodzi mi z tego zestawienia Uaz...

#42 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:ostatnio był Knaus
  • Holownik:Klasyczny MB S124 TD (3 litry, 6 cylindrów)

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:27

Uaz ...  :]  ... A mnie Toyota Land Cruiser 70, ale niedostępna w Europie i do tego cena.

 

A co do Navary to jest problem. Z danych to mógłby być, ale ja nim kiedyś jechałem. Z przodu spoko, ale to jest auto 2-osobowe. Tylna ławka to jakiś żart. Tylko dla teściowej i to na krótko! Dla rodziny można proponować Navarę tylko gdy się nią nigdy nie jechało. Niestety, ale Nissan dał d... w tym aucie.



#43 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3517 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:31

Ok, szukamy dalej :)

Nie pamiętam o jaki to model chodziło, jakiś czas temu ktoś na forum opisywał że kupił do firmy navaropodobnego pick upa ale chińczyka. Był bardzo z niego zadowolony, trzebaby się przyjrzeć specyfikacji. Szukam ale nie mogę znaleźć tego tematu, może ktoś skojarzy i podrzuci.

Navarą jechałem, ale z przodu, wtedy jeszcze bie zwracałem uwagi na tył :)

Użytkownik jacekzoo edytował ten post 12 sierpień 2017 - 22:32

Lepiej stracić sekunę z życia, niż życie w sekundę.

#44 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądSieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:37

Ja do 20tys kupowałbym Rextona 3,2
To jest za niski budżet na cos porządniejszego a te auta nie maja poważniejszych usterek.
Stare dobre 3,2 z mietka

#45 Janek przewodnik

Janek przewodnik

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 235 postów
  • Telefon:669025365
  • SkądCZ: Rokytnice nad Jizerou PL: Złoty Stok
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:beyerland quartz 380 2
  • Holownik:Sharan 1.9__ W124 2.5__kangoo1.4

Napisano 12 sierpień 2017 - 23:04

Jak nie uaz to Niva ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych