Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
396 odpowiedzi w tym temacie

#166 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5104 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:34

Kolego... Mam dla ciebie auto.
Nissan Terrano II 2,4 pb. Ma napędy, reduktor silnik pod gaz i będzie w miarę młode i niedrogie. Kiedyś kolega miał i średnio palił mu 15 litrów na 100 w układzie 1/3 miasto 2/3 trasa.

#167 swrx

swrx

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 117 postów
  • Telefon:samsung ;-)
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland 560 TK
  • Holownik:Legacy 2.5 M/T 2007,Kia Sorento 3.3 PB 2008 A/T

Napisano 13 wrzesień 2017 - 15:36

 Nie to ,że mam i zachwalam ,bo w którymś wątku sam napisałem,że średnio jestem zadowolony z Sorento, chyba dlatego,że nie lubię takich ,,czołgów". to jednak to auto byłoby wg kolegi kryteriów najlepszym rozwiązaniem.  Silnik 3,3,lub 3,5,rama,reduktor,zapinany na sztywno napęd 4x4,na haku 3,5 tony (wersja 3.3) klasa emisji Euro 4 . I w cenie podejrzewam,że 20-25tys wystarczy na jakiś sensowny egzemplarz.


Użytkownik swrx edytował ten post 13 wrzesień 2017 - 15:37


#168 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1702 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Citroen Jumper w trakcie konwersji z blaszaka
  • Holownik:Isuzu D-max 3.0 TDi

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:05

Piszesz że zostaniesz przy swoim W124 w najgoreszej opcji.
Trochę się zgubiłem, w opcji MB 124 da radę z tą łodzia a Ty wybrzydzasz w innych bo silnik nie taki, cena nie ta, w ogłoszeniu napisane że dużo wymienił, za duży przebieg, pali za dużo, reduktora brak (jak by 124 go miała i 4*4), rocznik nie ten (bo 124 jest pow. 2000r).

Przeczytalem jeszcze raz wątek i moim zdaniem założyłeś go tylko po to aby znaleźć 1mln powodów dla których nie zmienisz auta z W124 lub aby mieć wymówkę że jak coś kupisz i będzie "tak sobie" to napiszesz, nic innego nie było.
Sorry ale wszystko co jest w Twoich kryteriach jest na nie, chlopaki sie naszukali a tobie nawet wygoda w jakimś tam jednym nie odpowiada.

Czegoś nie rozumiem. Mam bardzo zadbanego W124, który ma dla mnie parę wad: diesel (a wolę benzynę), starszy niż 2000 r (a chcę od 2000), nie ma reduktora i ma manualną skrzynię (a ja wolę automat). Jeżdżę tym samochodem prawie 8 lat i utrzymuję go w naprawdę dobrym stanie technicznym, ale potrzeby i upodobania się zmieniają więc ludzie zmieniają samochody. Co w tym dziwnego? Ja napisałem, że zostanę ostatecznie przy W124 gdybym nie dał rady kupić samochodu, który będzie spełniał moje aktualne preferencje. Jeśli pytam na forum o samochody 4x4, a w odpowiedzi otrzymuję posty, żebym sobie postawił łódź przy pomoście przystani albo zlecił transport raz do roku, to nieporozumienie. Chodziło mi o odpowiedzi sugerujące konkretne modele, które sobie wpiszę do kryteriów wyszukiwania na allego, olx, mobile.de, autoscout24 itp.

Jeśli chodzi o zmianę W124 to nie trzymam się go kurczowo- wprost przeciwnie, dawałem już jakiś czas temu ogłoszenie m.in. u nas na forum, ale nie było szalonego zainteresowania. Jeśli jesteś zainteresowany takim samochodem to zapraszam na prv i możemy domknąć transakcję dziś wieczorem. Auto w pełni sprawne więc wrócisz do domu bez problemu niezależnie od odległości.

Jednak gdy sprzedam W124 to muszę kupić kolejne auto, a że nie siedzę w temacie 4x4 (jeździłem w życiu chyba tylko 3 terenówkami i to nie swoimi, a przebieg rzędu kilu tys. km to zrobiłem tylko jednym wiec nie mam doświadczenia) stąd podpytuję innych co warto kupić. I dlatego założyłem ten wątek. Kto ma ochotę ten wpisze swoją opinię albo podzieli się doświadczeniem. Takie wpisy się pojawiły, np. odnośnie Kia Sorento, za co dziękuję.

 

Kolego... Mam dla ciebie auto. Nissan Terrano II 2,4 pb.

Dzięki - wydaje się bardzo fajny. Włączam do poszukiwań mimo niewielkich rozmiarów i mocy raczej na granicy akceptowalności, choć przy reduktorze moc do przeżycia. Ma tylko jedną wadę (i tak go wciągam na listę mimo tej wady) - właśnie sprawdzałem na mobile.de i po 2000 r jest dokładne 1 sztuka do kupienia w całych Niemczech i to niestety 3-drzwiowa. Dla mnie oczywiście tylko 5-drzwiowa wchodzi w grę, ale może coś się pojawi.

 

 Nie to ,że mam i zachwalam ,bo w którymś wątku sam napisałem,że średnio jestem zadowolony z Sorento, chyba dlatego,że nie lubię takich ,,czołgów"

Sorento jest na liście. Nie na czele, ale jak najbardziej do zaakceptowania.



#169 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3510 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 13 wrzesień 2017 - 22:02

Inhalt, nie że chcę kupić Twojego W124 (szczerze gratuluję sztuki, b.ładna), tylko propozycji juz bylo trochę i w zasadzie każdą storpedowałeś.
Dostałeś nie raz info że coś z kryteriami trzeba zrobi i wtedy ok lub wybrać mniejsze zło a nie dyskwalifikować od ręki.

Nie mniej, życzę owocnych poszukiwań. Trzymam kciuki.

P.S.
Jeżeli auto masz gdzieś wystawione lub coś, daj znać na PW, znam pasjonate i kto wie ;).

#170 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1039 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 14 wrzesień 2017 - 21:28

Tak, robi. Nie chodzi o jakieś moje blokady mentalne tylko o normy emisji spalin. W Polsce jest już ustawa pozwalająca samorządom na wprowadzanie ograniczeń wjazdu do centrów miast. Póki co chyba nikt się nie zdecydował, ale obawiam się, że Gdynia może być pierwsza. A jak się okazuje samochód benzynowy z 1999 roku ma normę o klasę gorszą niż z 2000 roku. No i w jakiejś perspektywie autem z 2000 roku wjadę do Gdyni, a z 1999 roku nie wjadę.

 

 

:bzik:  :bzik:  :bzik: 

 

Ty chyba robisz wszystko żeby nie kupić :hehe: 



#171 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1702 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Citroen Jumper w trakcie konwersji z blaszaka
  • Holownik:Isuzu D-max 3.0 TDi

Napisano 14 wrzesień 2017 - 22:09

Ludzie, czy to takie dziwne, że ktoś może nie chcieć kupować samochodu starszego niż 17 lat? W innych wątkach o zakupie samochodu (a jest ich trochę na forum) ludzie pisali o kupnie nowego, albo kilkuletniego i nikt im nie wygrażał, że robią wszystko by nie kupić. A jak ja napisałem, że chcę nie starszy niż 17 lat (a wolał bym nawet nie starszy niż około 12 lat) to nagle co trzeci wpis sugeruje, że nie chcę kupić samochodu.

Czy to naprawdę aż takie wielkie dziwactwo nie chcieć auta z ubiegłego wieku, skoro mamy już 2017 rok? Jeden stary to ja już mam i drugi też nie młody, bo 2003 r. Wolę teraz coś niepełnoletniego.


Użytkownik inhalt edytował ten post 14 wrzesień 2017 - 22:10


#172 automaciek

automaciek

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 327 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS Azur 450 TF 2002r
  • Holownik:VW Passat 147kW

Napisano 15 wrzesień 2017 - 05:36

Chodzi o to, że wszytkich kryteriów które podałeś nie da rady spełnić na raz. A jedne wykluczają drugie. Ma być mocny, ciężki koń pociągowy, z niedużym mocnym silnikiem, mało palić na mieście, bezawaryjny samochód użytkowy, w którym lepiej aby nikt nic nie wymieniał (bo to świadczy o tym że awaryjny). Aa, przy okazji musi być reprezentacyjny, bo np. Sorrento na koncu listy (mój teść wstydził by sie nowym kia pod dom podjechać...). Majac takie kryteria nie będzie ani tanio ani mało palić, ani bezawaryjnie. Kolejne propozycje są "be", i kolejne osoby przestają brać udział w dyskusji, która jest bezcelowa. A Ty się obruszasz.

#173 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1702 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Citroen Jumper w trakcie konwersji z blaszaka
  • Holownik:Isuzu D-max 3.0 TDi

Napisano 15 wrzesień 2017 - 09:19

Ok, moja wina - nie napisałem jasno czego oczekuję.

  1. Ma nie być mocny (np. 250-300 KM nie jest mi potrzebne, bo to jak wiadomo uzyska się tylko z wielkiego silnika). Po prostu ma być wystarczająco mocny i np. okolice 180 KM są ok, a do tego benzynowy silnik może mieć około 3 litrów i nawet mniej.
  2. Ma nie być ciężki jak np. Toyota Tundra, tylko średni, czyli okolice 2 ton albo nieco mniej.
  3. Nie ma mało palić w mieście, tylko rozsądnie palić. Jeśli dzisiaj mam Ducato na LPG, które na pusto waży 3 tony i spala mi średnio 15,7 litra LPG to spokojnie akceptuję podobne albo ciut większe spalanie w samochodzie o tonę lżejszym. Czyli 16-17 litrów LPG jest ok więc nie powiem by to było oczekiwanie małego spalania.
  4. Ma nie być awaryjny, a to oczywiste. Land Rovery znane są z awaryjności i drogich części wiec nie chcę się w to pchać. A o Jeepy pytałem i choć wiele osób ma lub miało Jeepa to jakoś konkretnych odpowiedzi nie uzyskałem na temat częstości usterek, ale treść ogłoszeń daje do myślenia, bo w innych markach nie ma całych litanii napraw wypisanych w ogłoszeniu o sprzedaży.
  5. Co do reprezentacyjności to totalna pomyłka. Ma nie być reprezentacyjny. Sorento jest pod koniec listy między innymi właśnie dlatego, że jest nazbyt elegancka, ma "za dużo dywaników", a za mało chamskiej prostoty. Czym prościej i bardziej po wiejsku tym lepiej. Ale to nie jest kryterium przesądzające o zakupie, to gdyby tak było to bym musiał kupić GAZ'a. Elegancja jest kryterium trzeciorzędnym.
  6. Kolejne propozycje nie są "be" tylko są skrzętnie zapisywane i wciągane na listę. A lista trafia do wyszukiwarki.

Dziękuję za uwagi osobom, którym chciało się poświęcić swój czas i coś napisać.



#174 swrx

swrx

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 117 postów
  • Telefon:samsung ;-)
  • SkądJelenia Góra
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland 560 TK
  • Holownik:Legacy 2.5 M/T 2007,Kia Sorento 3.3 PB 2008 A/T

Napisano 15 wrzesień 2017 - 12:27

 

 

Co do reprezentacyjności to totalna pomyłka. Ma nie być reprezentacyjny. Sorento jest pod koniec listy między innymi właśnie dlatego, że jest nazbyt elegancka, ma "za dużo dywaników", a za mało chamskiej prostoty. Czym prościej i bardziej po wiejsku tym lepiej. Ale to nie jest kryterium przesądzające o zakupie, to gdyby tak było to bym musiał kupić GAZ'a. Elegancja jest kryterium trzeciorzędnym.

 

 

  Z tym postrzeganiem elegancji to rzecz względna, Sorento nie jest archaizmem,ale żaden ,,wersal" ,to to nie jest. Dla mnie,to typowy koreańczyk z początku wieku.:-)


Użytkownik swrx edytował ten post 15 wrzesień 2017 - 12:29


#175 Kamil_K

Kamil_K

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1032 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea 542PK
  • Holownik:Pickup 4x4

Napisano 15 wrzesień 2017 - 13:48

@inhalt kierowcy/użytkownicy Jeep'ów maja "poJeepane" w głowach - wiem co mówię :D 

więc każdy wypisuje co zrobił bo po prostu lubimy grzebać w Jeep'ie ... 

 

Wciąż i niezmiennie bym Ci podsunął pod rozwagę Grand Cherooke albo Commandera ... fajne auta ze świetnymi benzynowymi silnikami - w podanych przez Ciebie litrach/100km się zmieścisz.

Na prawdę zadbany egzemplarz nie będzie się psuł :)



 


#176 Benior

Benior

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 338 postów
  • SkądLublin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Niewiadów N132 taki inny ...
  • Holownik:X trzydziesty piąty, jeepek V8

Napisano 15 wrzesień 2017 - 14:23

Kolega wcześniej już na pisał o poJEEPach ;) lista jest długa to raczej sygnał że o auto się dbało. Przynajmniej po samych naprawach wiesz co masz szukać przed zakupem.

Jak kupowałem LC LJ73 to jakoś listy co było zrobione ani do zrobienia nie było a każdy wie, że tojtoj to auto niezajebliwe i nigdyniepsujące. Pakiet startowy 6tyś i głównie zostawiony w przednim moście potem dopiero powychodziły inne sprawy jak przegniły bak a ponoć to standard.

 

Po zakupie jeepka pakiet startowy 1,5tś + 4 instalacja gazowa. Teraz padła przekładnia kierownicza więc pewnie z 1tyś, w zimie jak przebijałem się przez zaspy to przesadziłem i zgiąłem amor skrętu (ceny nie pamiętam ale to jakaś flaszka lub dwie). Spalanie, no cóż jest ale komfort, moc i radocha z jazdy jest tego warta :slina:

 

Jak dla mnie nie ma terenówek w tej kasie aby nie było coś do zrobienia. W jeepku odpada Ci sprawdzenie ramy czy nie przegniła :yay:

W pajero chyba najmniej włożyłem ale to był zizel 2,8 i miał przegniłą ramę więc pojechał do Ukrainy.



#177 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5104 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 17 wrzesień 2017 - 15:05

Cześć.
Inhalt mam kolejne autko. Mitsubishi L 400.
3.0, lpg, automat, 4X4, reduktor i blokady mostów bo dół od Pajero.
Jest jedno w twoich okolicach za 25 tys. Widziałem kiedyś test w TVN Turbo i auto robiło wrażenie... Może to ... To jedyne?

#178 vrs

vrs

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 739 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC 510TK a niedługo...
  • Holownik:LR Discovery 3 i drugi też na F

Napisano 17 wrzesień 2017 - 15:10

Land Rovery znane są z awaryjności i drogich części wiec nie chcę się w to pchać.

Ach te historie... Jak kto serwisuje tak ma. Nie ma samochodów co się nie psują.
Oczywiście nie namawiam Cię na LR, nie lubię tylko takiego generalizowania.
Pozdrawiam Michał

#179 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1039 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 17 wrzesień 2017 - 15:23

Cześć.
Inhalt mam kolejne autko. Mitsubishi L 400.
3.0, lpg, automat, 4X4, reduktor i blokady mostów bo dół od Pajero.
Jest jedno w twoich okolicach za 25 tys. Widziałem kiedyś test w TVN Turbo i auto robiło wrażenie... Może to ... To jedyne?

Mostu czy mostów? W liczbę mnoga bardzo wątpię.


Ludzie, czy to takie dziwne, że ktoś może nie chcieć kupować samochodu starszego niż 17 lat? W innych wątkach o zakupie samochodu (a jest ich trochę na forum) ludzie pisali o kupnie nowego, albo kilkuletniego i nikt im nie wygrażał, że robią wszystko by nie kupić. A jak ja napisałem, że chcę nie starszy niż 17 lat (a wolał bym nawet nie starszy niż około 12 lat) to nagle co trzeci wpis sugeruje, że nie chcę kupić samochodu.

Czy to naprawdę aż takie wielkie dziwactwo nie chcieć auta z ubiegłego wieku, skoro mamy już 2017 rok? Jeden stary to ja już mam i drugi też nie młody, bo 2003 r. Wolę teraz coś niepełnoletniego.

18 letni be a 17 igła....

Pozostaje być wytrwałym :yes:



#180 automaciek

automaciek

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 327 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS Azur 450 TF 2002r
  • Holownik:VW Passat 147kW

Napisano 17 wrzesień 2017 - 17:28

Ach te historie... Jak kto serwisuje tak ma. Nie ma samochodów co się nie psują.
Oczywiście nie namawiam Cię na LR, nie lubię tylko takiego generalizowania.

Tak sie składa że LR to akurat trudny w serwisie jest. Odkąd ożenili sie z BMW, jest lepiej ale czy dobrze.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych