Skocz do zawartości

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


Tsport

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 223
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dla osób podnoszących temat TIR-a informuje, że nie jest to rodzaj pojazdu tylko TIR - międzynarodowa konwencja o tranzycie samochodów ciężarowych. A przepisy o prędkości obowiązują wedle typu pojazdów. Proponuje wszystkim jeżdżącym jazdę zgodna z przepisami zwłaszcza ciągnącym "domy na kołach" dla bezpieczeństwa przede wszystkim własnego, nas forumowiczów ale i wszystkich innych uczestników ruchu. Zachęcam

TIR wg Słownika Języka Polskiego PWN to duży samochód ciężarowy służący do przewozu towarów na trasach międzynarodowych.

 

Skrót to jedno, ale język też ewoluuje i często nazwy potoczne wchodzą do języka na stałe. Tak też stało się i w tym przypadku.

 

A co do prędkości to TIRa obowiązują przepisy krajowe więc TIR może jechać w Polsce max 80 km/h. A jak wszyscy wiemy, to żaden TIR nie jedzie w PL zgodnie z przepisami. Dlatego przez to jazda z przyczepą 80 km/h powoduje sporo niebezpieczeństw ponieważ łamiące przepisy TIRy ciągle będą nas wyprzedzać.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moich autach ciezarowych tyle ile na liczniku tyle na gpsie.

w realu w koniu 90km/h w osobówce 94km/h

na wytartych oponach gubi 2/3 oczka ale staramy sie po wymianie opon jezdzic na kalibracje tacho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to Niemcy  robią homologację na 100km żeby jechać 80 :P Zresztą mało kto jeździ 80km/h po autostradach, raczej 100 to standard.

Tylko, że po większości  zachodnich autostrad (w tym Francja, Hiszpania, Portugalia) płynie się jak po masełku. Zaś po naszych krajowych traktach oznaczonych jako A i S jedzie się jak po grudzie, wszechobecna trzęsiona i wibracje pod kołami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Z jakości A i S jestem zadowolony. Skoro we Francji dopuszcza się i 130kmh dla zestawu to przy odpowiedniej konfiguracji zestawu lekko ponad 100kmh da się jechać bezpiecznie. Mam wrażenie, że niektórych boli, że inne holowniki dają radę tą 100 przekroczyć.

 

Każdy odpowiada za siebie finansowo, prawnie i życiem swojej rodziny. Temat miał być o prędkości przelotowej a nie marudzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie zauważyłem aby nasze S czy A odbiegały od tych zachodnich. Powiem więcej. Nasze drogi w wielu przypadkach są dużo lepszej jakości niż sporo zachodnich autostrad. O czeskich, słowackich czy węgierskich nawet nie ma co wspominać bo to przepaść na korzyść naszych dróg rzecz jasna.

 

Jedynie nasze S i A w niektórych miejscach mogłyby mieć po jednym pasie więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wiadomo że jak jest droga do d.. czy też wiatr szaleje to się prędkość dostosowuje do warunków na drodze. Przecież nie jedziemy za wszelką cenę te 100km/h :P

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy odpowiada za siebie finansowo, prawnie i życiem swojej rodziny. Temat miał być o prędkości przelotowej a nie marudzeniu.

Proszę przemyśl jeszcze raz co napisałeś...

Jeździsz po drodze publicznej a nie po swoim podwórku.

Zrobiłem z 1,5mln kilometrów i sie juz na oglądałem rajdowców rozmazanych na asfalcie.

Taka budka wywrocila na filmiku Expedition wiec czy jest znaczenie czym to ciągniesz.

Sorry za ot ale przez taki tok myślenia strach na ulice wyjechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jeździć po Europie i twierdzę, że drogi w PL są dobrej jakości. Na pewno jeśli chodzi o A, S, i krajowe. Jest dużo remontów i stan nawierzchni się poprawia z roku na rok w wielu miejscach. W bardzo wielu gminach wyremontowano drogi lokalne i te też są naprawdę dobre. Oczywiście jest jeszcze dużo do poprawy, ale nie narzekajmy. Pokutuje u nas ciągle przekonanie że drogi są do d... Były 20 lat temu, ale już nie są. I wiele innych rzeczy też nie jest bo Polska zrobiła duży postęp, niezależnie od tego co bredzą po jednej i drugiej stronie sceny politycznej.

A co do prędkości przelotowe to ja utrzymuję po prostu bezpieczną. Nie będę udawał świętego bo zdarza mi się jechać ciut szybciej, ale z zestawem to jest ok 80-90 km/h po autostradach i 70-80 km/h po nie-autostradach. Przy takiej prędkości nie wiem co to jest wężykowanie, boczny wiatr czy podmuch od tira. Jest za to komfort podróżowania. A że na Istrię jadę dwa dni? Przynajmniej zaliczę baseny i gulasz na Węgrzech.

 

Wysłane z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jeżdżę z budką ok 90 km/h- jak jest oczywiście możliwość na S czy A.

Choć zdarzyło się 100 i to pod górkę :-)

Na DK i lokalnych oczywiście wolniej- do 80 max.

Wiec prędkości różne jak i nawierzchnia i ruch na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.