Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#31 krispo

krispo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 161 postów
  • SkądLegionowo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS SPORT 530
  • Holownik:TOYOTA AVENSIS 2,2 D4D 150KM

Napisano 18 sierpień 2017 - 17:39

Spoczko ;-)



#32 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4052 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 18 sierpień 2017 - 17:56

Dla osób podnoszących temat TIR-a informuje, że nie jest to rodzaj pojazdu tylko TIR - międzynarodowa konwencja o tranzycie samochodów ciężarowych. A przepisy o prędkości obowiązują wedle typu pojazdów. Proponuje wszystkim jeżdżącym jazdę zgodna z przepisami zwłaszcza ciągnącym "domy na kołach" dla bezpieczeństwa przede wszystkim własnego, nas forumowiczów ale i wszystkich innych uczestników ruchu. Zachęcam

TIR wg Słownika Języka Polskiego PWN to duży samochód ciężarowy służący do przewozu towarów na trasach międzynarodowych.

Skrót to jedno, ale język też ewoluuje i często nazwy potoczne wchodzą do języka na stałe. Tak też stało się i w tym przypadku.

A co do prędkości to TIRa obowiązują przepisy krajowe więc TIR może jechać w Polsce max 80 km/h. A jak wszyscy wiemy, to żaden TIR nie jedzie w PL zgodnie z przepisami. Dlatego przez to jazda z przyczepą 80 km/h powoduje sporo niebezpieczeństw ponieważ łamiące przepisy TIRy ciągle będą nas wyprzedzać.

Użytkownik jacek00 edytował ten post 18 sierpień 2017 - 18:00


#33 Voku

Voku

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1086 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560
  • Holownik:Ford S-Max 2.0

Napisano 18 sierpień 2017 - 19:25

Nie tylko w Pl w żadnym kraju przez który miałem okazję jechać Tiry nie jechały 80km/h prędkość przelotowa tira to 90-95km/h.

#34 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4030 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:03

Tylko dochodzi jeszcze różnica realnej prędkości a licznikowej, zawsze na liczniku jest więcej. A jak dobierze się odpowiednio rozmiar opon to jeszcze można podnieść
Facet jest jak niemowle, jak mu źle to chce albo cycka albo butelkę :)

#35 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 119 postów
  • SkądSieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:15

w moich autach ciezarowych tyle ile na liczniku tyle na gpsie.

w realu w koniu 90km/h w osobówce 94km/h

na wytartych oponach gubi 2/3 oczka ale staramy sie po wymianie opon jezdzic na kalibracje tacho



#36 krispo

krispo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 161 postów
  • SkądLegionowo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS SPORT 530
  • Holownik:TOYOTA AVENSIS 2,2 D4D 150KM

Napisano 18 sierpień 2017 - 23:38

Panowie TIR-y to nie tylko ciezarowki i ciagniki siodlowe z naczepami...

#37 powolniak

powolniak

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 847 postów
  • Telefon:na Windows 10
  • Skądwoj. łódzkie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knausiu, jeszcze młody, ale już po gwarancji
  • Holownik:SUW z ledwie V6

Napisano 19 sierpień 2017 - 06:15

Nie po to Niemcy  robią homologację na 100km żeby jechać 80 :P Zresztą mało kto jeździ 80km/h po autostradach, raczej 100 to standard.

Tylko, że po większości  zachodnich autostrad (w tym Francja, Hiszpania, Portugalia) płynie się jak po masełku. Zaś po naszych krajowych traktach oznaczonych jako A i S jedzie się jak po grudzie, wszechobecna trzęsiona i wibracje pod kołami. 


Day by day, nothing changes, but when you look back, everything is different ...


#38 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 974 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 19 sierpień 2017 - 08:14

Powolniak, bez przesady. Drogi u nas sa juz w duzej mierze dobre. Za granica tez jest duzo kiepskich odcinkow.

#39 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4746 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 sierpień 2017 - 08:35

Zgadzam się. Z jakości A i S jestem zadowolony. Skoro we Francji dopuszcza się i 130kmh dla zestawu to przy odpowiedniej konfiguracji zestawu lekko ponad 100kmh da się jechać bezpiecznie. Mam wrażenie, że niektórych boli, że inne holowniki dają radę tą 100 przekroczyć.

Każdy odpowiada za siebie finansowo, prawnie i życiem swojej rodziny. Temat miał być o prędkości przelotowej a nie marudzeniu.
Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#40 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4052 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 19 sierpień 2017 - 08:44

Też nie zauważyłem aby nasze S czy A odbiegały od tych zachodnich. Powiem więcej. Nasze drogi w wielu przypadkach są dużo lepszej jakości niż sporo zachodnich autostrad. O czeskich, słowackich czy węgierskich nawet nie ma co wspominać bo to przepaść na korzyść naszych dróg rzecz jasna.

Jedynie nasze S i A w niektórych miejscach mogłyby mieć po jednym pasie więcej

#41 Voku

Voku

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1086 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560
  • Holownik:Ford S-Max 2.0

Napisano 19 sierpień 2017 - 09:33

No ale wiadomo że jak jest droga do d.. czy też wiatr szaleje to się prędkość dostosowuje do warunków na drodze. Przecież nie jedziemy za wszelką cenę te 100km/h :P


Użytkownik Voku edytował ten post 19 sierpień 2017 - 09:34


#42 wilk435

wilk435

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 119 postów
  • SkądSieradz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk Sport 435 '85r
  • Holownik:Scenic '01r 1,9Dti 100ps / '11r 1,9Dci 130ps

Napisano 19 sierpień 2017 - 11:33

Każdy odpowiada za siebie finansowo, prawnie i życiem swojej rodziny. Temat miał być o prędkości przelotowej a nie marudzeniu.


Proszę przemyśl jeszcze raz co napisałeś...
Jeździsz po drodze publicznej a nie po swoim podwórku.
Zrobiłem z 1,5mln kilometrów i sie juz na oglądałem rajdowców rozmazanych na asfalcie.
Taka budka wywrocila na filmiku Expedition wiec czy jest znaczenie czym to ciągniesz.
Sorry za ot ale przez taki tok myślenia strach na ulice wyjechac

#43 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 667 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 19 sierpień 2017 - 12:39

Z tym ,że u nas można 80 ta lecą po 100, jak by było można 130 to by latali po 150, jeszcze się chwalą i piszą ,że zagrożenia nie powodują ...tragedia

#44 Marcin_G

Marcin_G

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 454 postów
  • Skądmałopolskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:angielska
  • Holownik:francuski

Napisano 19 sierpień 2017 - 13:36

Miałem okazję jeździć po Europie i twierdzę, że drogi w PL są dobrej jakości. Na pewno jeśli chodzi o A, S, i krajowe. Jest dużo remontów i stan nawierzchni się poprawia z roku na rok w wielu miejscach. W bardzo wielu gminach wyremontowano drogi lokalne i te też są naprawdę dobre. Oczywiście jest jeszcze dużo do poprawy, ale nie narzekajmy. Pokutuje u nas ciągle przekonanie że drogi są do d... Były 20 lat temu, ale już nie są. I wiele innych rzeczy też nie jest bo Polska zrobiła duży postęp, niezależnie od tego co bredzą po jednej i drugiej stronie sceny politycznej.
A co do prędkości przelotowe to ja utrzymuję po prostu bezpieczną. Nie będę udawał świętego bo zdarza mi się jechać ciut szybciej, ale z zestawem to jest ok 80-90 km/h po autostradach i 70-80 km/h po nie-autostradach. Przy takiej prędkości nie wiem co to jest wężykowanie, boczny wiatr czy podmuch od tira. Jest za to komfort podróżowania. A że na Istrię jadę dwa dni? Przynajmniej zaliczę baseny i gulasz na Węgrzech.

Wysłane z Tapatalk. Przepraszam za literówki.



#45 chiccoo

chiccoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 116 postów
  • SkądWROCŁAW BSK
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hymer eriba nova
  • Holownik:BMW 530d Touring

Napisano 30 sierpień 2017 - 23:29

Ja jeżdżę z budką ok 90 km/h- jak jest oczywiście możliwość na S czy A.
Choć zdarzyło się 100 i to pod górkę :-)
Na DK i lokalnych oczywiście wolniej- do 80 max.
Wiec prędkości różne jak i nawierzchnia i ruch na drodze.
Był Bürsnter LUX 4851TN, Bürsnter City 3552,
Jest Hymer eriba nova 540 :-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych