Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tsport

Tsport

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 356 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kurczak 47 T Szara Linia :)
  • Holownik:Auto z ptakiem na masce TiDiT

Napisano 09 sierpień 2017 - 12:42

Hej ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą.

 

Holownik:

MW - 1332kg

DMC - 1882kg

"na haku" - 1600kg

- asystent jazdy z przyczepą

 

Przyczepa:

DMC - 1300kg

- stabilizator na zaczepie

- amortyzatory w zawieszeniu cepki

- cepka wyważona ( na haku 90-95kg)

 

 

Ja mniej więcej poruszam się z takimi prędkościami (prędkość z licznika):

Teren zabudowany - 50-60 km/h

Droga poza terenem zabudowanym  o jednym pasie ruchu w danym kierunku - 75-95 km/h

Drogi ekspresowe i autostrady - 99-104 km/h (ustawiane na tempomacie)

 



#2 Suzu4x4

Suzu4x4

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 451 postów
  • Telefon:w razie potrzeby podam na PW
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sport 500 QDK
  • Holownik:Honda CRV

Napisano 09 sierpień 2017 - 12:52

u mnie podobnie lecz wiadomo wszystko zależy od warunków , w sprzyjających warunkach i 110 licznikowe można pociągnąć a są warunki że i 80 będzie za dużo

 

sam miałem sytuacje jadąc z moją budą DMC 1050 ciągnąc ją  land cruiserem  DMC 2700 pomimo stałego napędu na cztery koła nie szło bezpiecznie jechać więcej jak 70-80 :hmm:



#3 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 09 sierpień 2017 - 12:53

W moim przypadku podane przez Ciebie prędkości są ultra bezpieczne. Myślę że przy realnej masie holownika zbliżonej do DMC nie ma się czego obawiać.



#4 Tsport

Tsport

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 356 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kurczak 47 T Szara Linia :)
  • Holownik:Auto z ptakiem na masce TiDiT

Napisano 09 sierpień 2017 - 13:18

Zakładałem oczywiście dobre warunki bez opadów i dużego wiatru.



#5 Janusz110

Janusz110

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 82 postów
  • SkądLublin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert 51 Auf
  • Holownik:Renault Grand Espace -170KM

Napisano 09 sierpień 2017 - 13:43

Hej ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą
 
 
Ja mniej więcej poruszam się z takimi prędkościami (prędkość z licznika):
Teren zabudowany - 50-60 km/h
Droga poza terenem zabudowanym  o jednym pasie ruchu w danym kierunku - 75-95 km/h
Drogi ekspresowe i autostrady - 99-104 km/h (ustawiane na tempomacie)

A co mówi PoRD.o ile pamietam to teren zabudowany 50km,a poza terenem 90km i nie ważne czy ekpresówka/autostrada masz jechać max.90km
Zrób tak w DE lub NL a nie starczy ci € na dojazd na kemping

#6 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3738 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 09 sierpień 2017 - 13:47

Jeśli chodzi o przepisy to w terenie zabudowany zawsze 50km/h (lub mniej). Nawet jak są znaki podwyższające prędkość to nie dotyczą one zestawów.

Poza terenem zabudowanym maks to 80km/h nawet na autostradzie.

 

W praktyce można jechać ciut szybciej :) O ile w mieście ja zawsze staram się jechać zgodnie z przepisami, to poza terenem zabudowanym jadę miej więcej jak TIRy, żeby mnie nie wyprzedzały. Swoją drogą TIRy też mogą jechać maks 80 km/h. A widzieliście kiedyś tak jadącego TIRa?


Użytkownik jacek00 edytował ten post 09 sierpień 2017 - 13:49


#7 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4852 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:12

Kolego Janusz... odsyłam cię do PRD. Zdziwisz się jak poczytasz...

 

Jadę tak żeby było bezpiecznie... podawanie cyferek wywoła pyskówke.

Jestem w trasie na objazdówce i szukam teraz głownie dróg dwu i trzy cyfrowych. Trzeba żwawo jechać żeby utrzymać średnią 60 na godzinę. Za to na autostradzie lub esce deptam bo o to tu chodzi a nie o oglądanie krajobrazu na dodatek za OPŁATĄ



#8 szkl

szkl

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 206 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:daje rade

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:15

Jeśli chodzi o przepisy to w terenie zabudowany zawsze 50km/h (lub mniej). Nawet jak są znaki podwyższające prędkość to nie dotyczą one zestawów.

Poza terenem zabudowanym maks to 80km/h nawet na autostradzie.

 

W praktyce można jechać ciut szybciej :) O ile w mieście ja zawsze staram się jechać zgodnie z przepisami, to poza terenem zabudowanym jadę miej więcej jak TIRy, żeby mnie nie wyprzedzały. Swoją drogą TIRy też mogą jechać maks 80 km/h. A widzieliście kiedyś tak jadącego TIRa?

TIR 90 max bo ma hydrauliczne hamulce w przyczepie czego my nie mamy dlatego my wolniej - 80

wg kodeksu

miasto 50

poza terenem zabud 70

ekspres. + autosrada 80



#9 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4852 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:19

Matko... Co Wy piszecie!

Tir ma hamulce pneumatyczne a przepisy obowiązują nas te same czyli 50, 70, 80. Ludzie opamiętajcie się


Użytkownik Commander edytował ten post 09 sierpień 2017 - 14:19


#10 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3738 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:24

TIR 90 max bo ma hydrauliczne hamulce w przyczepie czego my nie mamy dlatego my wolniej - 80

wg kodeksu

miasto 50

poza terenem zabud 70

ekspres. + autosrada 80

 

I TIR (nie ważne czy solo czy z przyczepą) jedzie dokładnie tak samo.

 

Polecam art 20 Prawo o Ruchu Drogowym:

 

Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5.00-23.00 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 23.00-5.00 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.  
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:  
1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t: 
a) na autostradzie - 130 km/h, 
B) na drodze ekspresowej dwujezdniowej 110 km/h, 
c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h, 
d) na pozostałych drogach - 90 km/h; 
 
2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: 
a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h, 
B) na pozostałych drogach - 70 km/h. 

Użytkownik jacek00 edytował ten post 09 sierpień 2017 - 14:30


#11 Tsport

Tsport

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 356 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kurczak 47 T Szara Linia :)
  • Holownik:Auto z ptakiem na masce TiDiT

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:26

Panowie, pytanie było jasne i konkretne. Wiemy wszyscy albo prawie wszyscy co mówi prawo o prędkości pojazd 3,5t z przyczepą. Powstrzymajmy się od moralizatorskich treści.

Kolego Janusz110 w DE istnieje coś takiego jak tempo 100.

 

Kto chce to niech poda wartości kto nie chce niech nic nie podaje. 


Użytkownik Tsport edytował ten post 09 sierpień 2017 - 14:28


#12 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3516 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:37

Jak masz bude zarejstrowaną w de i tam rozszerzony przegląd po spełnieniu określonych warunków, to wtedy masz 100, inaczej normalne prędkości
Lepiej stracić sekunę z życia, niż życie w sekundę.

#13 czyś

czyś

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 399 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 15:17

Nie wiem czemu to miałoby służyć. Przechwalaniu się? Szukaniu sensacji? Jeżdżąc VW, mam tu przewagę, bo liczniki najbardziej zawyżają wskazania prędkości :) Tylko co z tego, że napiszę 110 km/h wg licznika, bo czym jest to 110? Moim przekonaniem że jadę z taką prędkością.

Dość powiedzieć, że trzeba byłoby podawać prędkości realne (np. z GPS-u), a nie z licznika/tempomatu, bo to jest b. umowne (zależy od producenta samochodu, rozmiaru i stopnia zużycia opon [prędkość z licznika dla nowej i zużytej w 90% opony będzie ta sama, rzeczywista o pk. 2 km/h mniejsza - sprawdzone empirycznie i rachunkowo, często dopuszcza się różne rozmiary opon, które zmieniają relację prędkości licznikowej do rzeczywistej]). Wystarczy nie dopompować kół stosownie do obciążenia (zdziwisz się jak mało osób o tym pamięta). W skrajnym przypadku to wszystko się nałoży, i śmiało można pisać "walę z cepą 110 non stop i się nie przejmuję" - trochę niższy niż zalecany profil opon, opony zużyte w 90% i do tego niedopompowane, holownik vw, i masz jak raz realnie... 90 km/h, ale za to jesteś kozak że ho,ho.

"ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą" - taką, jak ją opisywał S. Zasada w swojej starej, ale wciąż aktualnej książce - bezpieczną. Taką, która jest bezpieczna w danych warunkach na drodze, przy umiejętnościach i ocenie sytuacji na drodze, samopoczuciu, która daje szansę na jakiś plan "B", ekonomiczną i nie obciążającą smochodu. Inaczej - nie zakładam utrzymywania jakiejś z góry założonej prędkości czy przedziału, jak i "umownie" traktuję pewne ograniczenia, zwłaszcza gdy widzę ich bezsens, tym bardziej, żeby nie być przez budę oceniany wyłącznie jako zawalidroga. A przekroczeniami nie zamierzam się ani chwalić, ani chełpić.

A tak bez moralizowania, jak chciałeś, w zasadzie swoim pierwszym postem wyczerpałeś temat. Wszyscy trzymają się tych przedziałów, mniej lub bardziej, zależnie od wyskalowania licznika. Po prostu trudno jechać z przyczepą kempingową w innych przedziałach prędkości, np. po mieście 70-ką jako "przejazdową", przez miasto może dałoby się określić maksymalną, ale przejazdową? Co skrzyżowanie inna, a np. przejazd tranzytowy przez Częstochowę gierkówką nie liczy się jako miasto (a tam akurat warto uważać z cepą, rozdają nagrody pieniężne, niestety do zapłaty).
A jeśli szukasz dreszczyka emocji, czy wyzwań do pobicia, poczytaj forum, niektórzy już pisali co nieco o swoich prędkościach, bez wskazywania palcem :)

#14 Tsport

Tsport

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 356 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kurczak 47 T Szara Linia :)
  • Holownik:Auto z ptakiem na masce TiDiT

Napisano 09 sierpień 2017 - 16:07

Nie wiem czemu to miałoby służyć. Przechwalaniu się? Szukaniu sensacji? Jeżdżąc VW, mam tu przewagę, bo liczniki najbardziej zawyżają wskazania prędkości :) Tylko co z tego, że napiszę 110 km/h wg licznika, bo czym jest to 110? Moim przekonaniem że jadę z taką prędkością.

Dość powiedzieć, że trzeba byłoby podawać prędkości realne (np. z GPS-u), a nie z licznika/tempomatu, bo to jest b. umowne (zależy od producenta samochodu, rozmiaru i stopnia zużycia opon [prędkość z licznika dla nowej i zużytej w 90% opony będzie ta sama, rzeczywista o pk. 2 km/h mniejsza - sprawdzone empirycznie i rachunkowo, często dopuszcza się różne rozmiary opon, które zmieniają relację prędkości licznikowej do rzeczywistej]). Wystarczy nie dopompować kół stosownie do obciążenia (zdziwisz się jak mało osób o tym pamięta). W skrajnym przypadku to wszystko się nałoży, i śmiało można pisać "walę z cepą 110 non stop i się nie przejmuję" - trochę niższy niż zalecany profil opon, opony zużyte w 90% i do tego niedopompowane, holownik vw, i masz jak raz realnie... 90 km/h, ale za to jesteś kozak że ho,ho.

"ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą" - taką, jak ją opisywał S. Zasada w swojej starej, ale wciąż aktualnej książce - bezpieczną. Taką, która jest bezpieczna w danych warunkach na drodze, przy umiejętnościach i ocenie sytuacji na drodze, samopoczuciu, która daje szansę na jakiś plan "B", ekonomiczną i nie obciążającą smochodu. Inaczej - nie zakładam utrzymywania jakiejś z góry założonej prędkości czy przedziału, jak i "umownie" traktuję pewne ograniczenia, zwłaszcza gdy widzę ich bezsens, tym bardziej, żeby nie być przez budę oceniany wyłącznie jako zawalidroga. A przekroczeniami nie zamierzam się ani chwalić, ani chełpić.

A tak bez moralizowania, jak chciałeś, w zasadzie swoim pierwszym postem wyczerpałeś temat. Wszyscy trzymają się tych przedziałów, mniej lub bardziej, zależnie od wyskalowania licznika. Po prostu trudno jechać z przyczepą kempingową w innych przedziałach prędkości, np. po mieście 70-ką jako "przejazdową", przez miasto może dałoby się określić maksymalną, ale przejazdową? Co skrzyżowanie inna, a np. przejazd tranzytowy przez Częstochowę gierkówką nie liczy się jako miasto (a tam akurat warto uważać z cepą, rozdają nagrody pieniężne, niestety do zapłaty).
A jeśli szukasz dreszczyka emocji, czy wyzwań do pobicia, poczytaj forum, niektórzy już pisali co nieco o swoich prędkościach, bez wskazywania palcem :)

Kolego Czyś nie sądzę żebym miał tu się czymś chwalić albo gdzieś tu szukać sensacji. Dreszczyka emocji szukam w innych obszarach a nie jadąc przyczepą z rodziną albo trolując forum. A co do stwierdzenia "wszyscy" trzymają się tych przedziałów to jesteś w błędzie, bo może duża cześć ale na pewno nie wszyscy - sprawdzone na drogach Europy.

 

 

Nie rozumiem skąd tyle pobocznych treści. Jeżeli ktoś nie chce pisać niech nie pisze. Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich



#15 Janek przewodnik

Janek przewodnik

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 235 postów
  • Telefon:669025365
  • SkądCZ: Rokytnice nad Jizerou PL: Złoty Stok
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:beyerland quartz 380 2
  • Holownik:Sharan 1.9__ W124 2.5__kangoo1.4

Napisano 09 sierpień 2017 - 20:35

zabudowany wiadomo 

poza 70/85

autostrada tyle co ''tiry''






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych