Skocz do zawartości

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


Tsport

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tylko w Pl w żadnym kraju przez który miałem okazję jechać Tiry nie jechały 80km/h prędkość przelotowa tira to 90-95km/h.

tak ci się wydaje,w ciężarowych autach licznik jest skalibrowany tak jak na gps-ie czyli bez nadwyżki no czyba że opony zużyte a w osobowych nie dokładnie zawsze zawyża.Przypomnę że w starszych ciężarowych silnik odcina na 89 a nowoczesne na 85.Jadąc za takim tzw.TIR-em u niego 89 a w osobowym 92-94 km/godz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 223
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie, odgrzewam kotleta.

Zastanawiam się nad formą turystyki zmotoryzowanej jaką chcę uprawiać i mam pytanie co do maksymalnej realnej prędkości przelotowej jaką można utrzymywać autem z budą w trasie (abstrachując od przepisów)

zakładając konfigurację:

holownik DMC powyżej 2500kg (suv typu grand cherokee, ewentualnie duże kombi typu V70)

buda "klasy 4m z nawiązką" czyli max 4,5m i max DMC 1300-1500kg

dobra pogoda, bez silnego wiatru, buda wyważona.

da radę takim czymś "lecieć" w miarę bezpiecznie licznikowe 110-120 (100-115 wg GPS)? 

Edytowane przez Dedis (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dedis napisał:

Panowie, odgrzewam kotleta.

Zastanawiam się nad formą turystyki zmotoryzowanej jaką chcę uprawiać i mam pytanie co do maksymalnej realnej prędkości przelotowej jaką można utrzymywać autem z budą w trasie (abstrachując od przepisów)

zakładając konfigurację:

holownik DMC powyżej 2500kg (suv typu grand cherokee, ewentualnie duże kombi typu V70)

buda "klasy 4m z nawiązką" czyli max 4,5m i max DMC 1300-1500kg

dobra pogoda, bez silnego wiatru, buda wyważona.

da radę takim czymś "lecieć" w miarę bezpiecznie licznikowe 110-120 (100-115 wg GPS)? 

Myślę, że na forum znajdziesz odpowiedź na wszystkie nurtujące Cię pytania.My też witamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dedis napisał:

Panowie, odgrzewam kotleta.

Zastanawiam się nad formą turystyki zmotoryzowanej jaką chcę uprawiać i mam pytanie co do maksymalnej realnej prędkości przelotowej jaką można utrzymywać autem z budą w trasie (abstrachując od przepisów)

zakładając konfigurację:

holownik DMC powyżej 2500kg (suv typu grand cherokee, ewentualnie duże kombi typu V70)

buda "klasy 4m z nawiązką" czyli max 4,5m i max DMC 1300-1500kg

dobra pogoda, bez silnego wiatru, buda wyważona.

da radę takim czymś "lecieć" w miarę bezpiecznie licznikowe 110-120 (100-115 wg GPS)? 

Da radę, nawet szybciej. Lecieć i to dosłownie. Przy sytuacji awaryjnej prosto do piekła. 

Realnie 100kmh przy optymalnych warunkach to górna granica bezpieczeństwa. Jadąc 120kmh na limicie 80kmh bardzo wyróżniasz się na drodze, wyprzedzasz setki ciężarówek a jak trafisz na wideorejestrator to Ci jeszcze prawko zabiorą za nagranie z odcinka np 10km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dedis napisał:

da radę takim czymś "lecieć" w miarę bezpiecznie licznikowe 110-120 (100-115 wg GPS)? 

da rade ale w praktyce większość jadzie 86 ( równiutko za tirami ). Jeżeli widzisz w tym jakiś problem to zastanów się czy ten rodzaj spędzania wakacji jest dla Ciebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, chris_66 napisał:

dawno nie widziałem takiej sytuacji , chyba, że nie ma koników w holowniku i chowa się w tunelu za dużym

albo gada przez komórkę

 

Potwierdzam. Nie widziałem dawno takiej jazdy. Wracałem z Włoch w 2019 z wczasów, 3 pasy autostrady zajęte przez zestawy ( koniec ferii niemieckich) prędkości ok 99-105 wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, maarec napisał:

Potwierdzam. Nie widziałem dawno takiej jazdy. Wracałem z Włoch w 2019 z wczasów, 3 pasy autostrady zajęte przez zestawy ( koniec ferii niemieckich) prędkości ok 99-105 wszyscy.

100, do 110 to rozsądna prędkość i kompromis między spalaniem, komfortem i znudzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latać licznikowe 110-120 jako przelotowa? Kto tyle nigdy przez chwilę nie pojechał, choćby przez nieuwagę lub z konieczności (np. kończąc wyprzedzanie), niech się odezwie, ale nikt z taką prędkością nie jeździ z założenia całej trasy. O ile do tych 100 to jeszcze nawet Policja przymknie oko i nikt z tego rabanu nie robi, to gwarantuję, jeśli będziesz jechał z cepą (nie ważne jak ciężkim i mocnym holownikiem) licznikowe 120, Twoja sława wyprzedzi Cię na kilkanaście kilometrów (CB), ale epitetów wolałbym nie słuchać, a do tego każdy patrol z radarem który znajdzie się na twojej drodze, będzie strugał wrednego szeryfa z klasyków gatunku ("Mistrz kierownicy ucieka" itp.). Pprzede wszystkim pojeźdź najpierw trochę z jakąkolwiek dużą i ciężką cepą, przekonasz się że 120 z kempingiem to już prawie naddźwiękowa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czyś napisał:

Latać licznikowe 110-120 jako przelotowa?

Jeśli traktować to jako średnią prędkość, to jest to IMO niemożliwe - trzeba byłoby lecieć ciągle 130-140 km/h aby tyle mieć. 

8 godzin temu, czyś napisał:

Kto tyle nigdy przez chwilę nie pojechał, choćby przez nieuwagę lub z konieczności (np. kończąc wyprzedzanie), niech się odezwie, ale nikt z taką prędkością nie jeździ z założenia całej trasy. O ile do tych 100 to jeszcze nawet Policja przymknie oko i nikt z tego rabanu nie robi, to gwarantuję, jeśli będziesz jechał z cepą (nie ważne jak ciężkim i mocnym holownikiem) licznikowe 120, Twoja sława wyprzedzi Cię na kilkanaście kilometrów (CB), ale epitetów wolałbym nie słuchać, a do tego każdy patrol z radarem który znajdzie się na twojej drodze, będzie strugał wrednego szeryfa z klasyków gatunku ("Mistrz kierownicy ucieka" itp.). Pprzede wszystkim pojeźdź najpierw trochę z jakąkolwiek dużą i ciężką cepą, przekonasz się że 120 z kempingiem to już prawie naddźwiękowa.  

Masa jest takich co z przyczepą zasuwają po 120 km. 

Ja generalnie z przyczepą staram się jechać szybciej niż TIRy. Raz, że nie mam ochoty być przez nich wyprzedzanym, dwa że nie lubię jeździć za tirami. Sam wolę je wyprzedzać. Więc moja prędkość oscyluje w okolicach 90-100 km/h. I uwierz mi, że często jestem wyprzedzany przez inne zestawy. Zarówno w PL ja i za granicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za kilka fajnych wpisów. 

Udało mi się przez to nakreślić sobie skalę "problemu" i mogę z tego wyciągnąć miarodajną średnią :) myślę, że taka esencja przyda się nie jednemu w przyszłości. DZIĘKUJĘ.

generalnie widzę, że można lecieć przysłowiową "złotówę" bez większego stresu. Każdy kmh w górę będzie zwiększał dyskomfort zarówno z samego faktu ciągnięcia przystanku za sobą jak i wzmagał nerwowe spoglądanie w lusterka i na yanosika na zmianę :D. Co nie zmienia faktu że "w razie draki", albo na pustkowiu bez świadków da radę i 120 "pociągnąć" przez jakiś czas.

Generalnie interesuje mnie turystyka w rejonach mało zurbanizowanych, ale zwykle w takie okolice trzeba najpierw "przelecieć" kilka tys kilometrów stąd moje pytanie.

zastanawiam się nad budową campervana, bądź przystosowania budy do biwakowania na dziko - zbieram listę "za" i "przeciw"

 

niemniej jednak - dzięki za opinie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że niektórzy tutaj jadąc na wakacje aby odpocząć stawiają sobie za wyzwanie aby z przyczepą osiągać jak najwyższe prędkości i aby dojechać za wszelką cenę, zamiast jechać spokojnie aby dotrzeć do celu. Czy jadąc na wakacje mam się spieszyć, ścigać z ciężarówki i innymi przyczynami ? jak dojadę godzinę czy kilka godzin później, czy nawet dzień później  to się coś stanie ??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu mamy się spieszyć ?  dla mnie jazda z budą przy 80 jest bardziej męcząca i mniej komfortowa niż przy 100.

oczywiście nie mam na myśli drogi krajowej czy lokalnej tylko szeroką autostradę w drodze na zachód czy południe , jak warunki pozwalają.

i pośpiech nie ma tu nic do rzeczy w zeszły weekend  poszliśmy spać 80 km od celu choć tylko godziny jazdy brakowało.

Jaki jest powód tego że zdecydowana większość karawaningowców woli jechać szybciej niż TIRY?

Który kierowca TIRa jedzie przepisowe 80 ??

ŻADEN

który kierowca TIRA utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego go pojazdu przed wyprzedzaniem na autostradzie ??

prawie ŻADEN

zdecydowana większość podjeżdża pod sam zderzak czekając aż znajdzie się luka na lewym pasie i biorą się za wyprzedzanie z prędkością o 2 km większą od poprzedzającego ich pojazdu.

To jest główny powód .

O wyprzedzaniu przez TIRY i AUTOKARY jadące w tunelach na ograniczeniu do 80 ponad 100 nie wspomnę , przeżyłem to kilkukrotnie.
 

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.