Skocz do zawartości

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


Tsport

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą.

 

Holownik:

MW - 1332kg

DMC - 1882kg

"na haku" - 1600kg

- asystent jazdy z przyczepą

 

Przyczepa:

DMC - 1300kg

- stabilizator na zaczepie

- amortyzatory w zawieszeniu cepki

- cepka wyważona ( na haku 90-95kg)

 

 

Ja mniej więcej poruszam się z takimi prędkościami (prędkość z licznika):

Teren zabudowany - 50-60 km/h

Droga poza terenem zabudowanym  o jednym pasie ruchu w danym kierunku - 75-95 km/h

Drogi ekspresowe i autostrady - 99-104 km/h (ustawiane na tempomacie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 223
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

u mnie podobnie lecz wiadomo wszystko zależy od warunków , w sprzyjających warunkach i 110 licznikowe można pociągnąć a są warunki że i 80 będzie za dużo

 

sam miałem sytuacje jadąc z moją budą DMC 1050 ciągnąc ją  land cruiserem  DMC 2700 pomimo stałego napędu na cztery koła nie szło bezpiecznie jechać więcej jak 70-80 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą

 

 

Ja mniej więcej poruszam się z takimi prędkościami (prędkość z licznika):

Teren zabudowany - 50-60 km/h

Droga poza terenem zabudowanym  o jednym pasie ruchu w danym kierunku - 75-95 km/h

Drogi ekspresowe i autostrady - 99-104 km/h (ustawiane na tempomacie)

A co mówi PoRD.o ile pamietam to teren zabudowany 50km,a poza terenem 90km i nie ważne czy ekpresówka/autostrada masz jechać max.90km

Zrób tak w DE lub NL a nie starczy ci € na dojazd na kemping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przepisy to w terenie zabudowany zawsze 50km/h (lub mniej). Nawet jak są znaki podwyższające prędkość to nie dotyczą one zestawów.

Poza terenem zabudowanym maks to 80km/h nawet na autostradzie.

 

W praktyce można jechać ciut szybciej :) O ile w mieście ja zawsze staram się jechać zgodnie z przepisami, to poza terenem zabudowanym jadę miej więcej jak TIRy, żeby mnie nie wyprzedzały. Swoją drogą TIRy też mogą jechać maks 80 km/h. A widzieliście kiedyś tak jadącego TIRa?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Janusz... odsyłam cię do PRD. Zdziwisz się jak poczytasz...

 

Jadę tak żeby było bezpiecznie... podawanie cyferek wywoła pyskówke.

Jestem w trasie na objazdówce i szukam teraz głownie dróg dwu i trzy cyfrowych. Trzeba żwawo jechać żeby utrzymać średnią 60 na godzinę. Za to na autostradzie lub esce deptam bo o to tu chodzi a nie o oglądanie krajobrazu na dodatek za OPŁATĄ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przepisy to w terenie zabudowany zawsze 50km/h (lub mniej). Nawet jak są znaki podwyższające prędkość to nie dotyczą one zestawów.

Poza terenem zabudowanym maks to 80km/h nawet na autostradzie.

 

W praktyce można jechać ciut szybciej :) O ile w mieście ja zawsze staram się jechać zgodnie z przepisami, to poza terenem zabudowanym jadę miej więcej jak TIRy, żeby mnie nie wyprzedzały. Swoją drogą TIRy też mogą jechać maks 80 km/h. A widzieliście kiedyś tak jadącego TIRa?

TIR 90 max bo ma hydrauliczne hamulce w przyczepie czego my nie mamy dlatego my wolniej - 80

wg kodeksu

miasto 50

poza terenem zabud 70

ekspres. + autosrada 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIR 90 max bo ma hydrauliczne hamulce w przyczepie czego my nie mamy dlatego my wolniej - 80

wg kodeksu

miasto 50

poza terenem zabud 70

ekspres. + autosrada 80

 

I TIR (nie ważne czy solo czy z przyczepą) jedzie dokładnie tak samo.

 

Polecam art 20 Prawo o Ruchu Drogowym:

 

Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5.00-23.00 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 23.00-5.00 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.  
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:  
1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t: 
a) na autostradzie - 130 km/h, 
B) na drodze ekspresowej dwujezdniowej 110 km/h, 
c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h, 
d) na pozostałych drogach - 90 km/h; 
 
2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: 
a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h, 
B) na pozostałych drogach - 70 km/h. 
Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie było jasne i konkretne. Wiemy wszyscy albo prawie wszyscy co mówi prawo o prędkości pojazd 3,5t z przyczepą. Powstrzymajmy się od moralizatorskich treści.

Kolego Janusz110 w DE istnieje coś takiego jak tempo 100.

 

Kto chce to niech poda wartości kto nie chce niech nic nie podaje. 

Edytowane przez Tsport (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu to miałoby służyć. Przechwalaniu się? Szukaniu sensacji? Jeżdżąc VW, mam tu przewagę, bo liczniki najbardziej zawyżają wskazania prędkości :) Tylko co z tego, że napiszę 110 km/h wg licznika, bo czym jest to 110? Moim przekonaniem że jadę z taką prędkością.

 

Dość powiedzieć, że trzeba byłoby podawać prędkości realne (np. z GPS-u), a nie z licznika/tempomatu, bo to jest b. umowne (zależy od producenta samochodu, rozmiaru i stopnia zużycia opon [prędkość z licznika dla nowej i zużytej w 90% opony będzie ta sama, rzeczywista o pk. 2 km/h mniejsza - sprawdzone empirycznie i rachunkowo, często dopuszcza się różne rozmiary opon, które zmieniają relację prędkości licznikowej do rzeczywistej]). Wystarczy nie dopompować kół stosownie do obciążenia (zdziwisz się jak mało osób o tym pamięta). W skrajnym przypadku to wszystko się nałoży, i śmiało można pisać "walę z cepą 110 non stop i się nie przejmuję" - trochę niższy niż zalecany profil opon, opony zużyte w 90% i do tego niedopompowane, holownik vw, i masz jak raz realnie... 90 km/h, ale za to jesteś kozak że ho,ho.

 

"ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą" - taką, jak ją opisywał S. Zasada w swojej starej, ale wciąż aktualnej książce - bezpieczną. Taką, która jest bezpieczna w danych warunkach na drodze, przy umiejętnościach i ocenie sytuacji na drodze, samopoczuciu, która daje szansę na jakiś plan "B", ekonomiczną i nie obciążającą smochodu. Inaczej - nie zakładam utrzymywania jakiejś z góry założonej prędkości czy przedziału, jak i "umownie" traktuję pewne ograniczenia, zwłaszcza gdy widzę ich bezsens, tym bardziej, żeby nie być przez budę oceniany wyłącznie jako zawalidroga. A przekroczeniami nie zamierzam się ani chwalić, ani chełpić.

 

A tak bez moralizowania, jak chciałeś, w zasadzie swoim pierwszym postem wyczerpałeś temat. Wszyscy trzymają się tych przedziałów, mniej lub bardziej, zależnie od wyskalowania licznika. Po prostu trudno jechać z przyczepą kempingową w innych przedziałach prędkości, np. po mieście 70-ką jako "przejazdową", przez miasto może dałoby się określić maksymalną, ale przejazdową? Co skrzyżowanie inna, a np. przejazd tranzytowy przez Częstochowę gierkówką nie liczy się jako miasto (a tam akurat warto uważać z cepą, rozdają nagrody pieniężne, niestety do zapłaty).

A jeśli szukasz dreszczyka emocji, czy wyzwań do pobicia, poczytaj forum, niektórzy już pisali co nieco o swoich prędkościach, bez wskazywania palcem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu to miałoby służyć. Przechwalaniu się? Szukaniu sensacji? Jeżdżąc VW, mam tu przewagę, bo liczniki najbardziej zawyżają wskazania prędkości :) Tylko co z tego, że napiszę 110 km/h wg licznika, bo czym jest to 110? Moim przekonaniem że jadę z taką prędkością.

 

Dość powiedzieć, że trzeba byłoby podawać prędkości realne (np. z GPS-u), a nie z licznika/tempomatu, bo to jest b. umowne (zależy od producenta samochodu, rozmiaru i stopnia zużycia opon [prędkość z licznika dla nowej i zużytej w 90% opony będzie ta sama, rzeczywista o pk. 2 km/h mniejsza - sprawdzone empirycznie i rachunkowo, często dopuszcza się różne rozmiary opon, które zmieniają relację prędkości licznikowej do rzeczywistej]). Wystarczy nie dopompować kół stosownie do obciążenia (zdziwisz się jak mało osób o tym pamięta). W skrajnym przypadku to wszystko się nałoży, i śmiało można pisać "walę z cepą 110 non stop i się nie przejmuję" - trochę niższy niż zalecany profil opon, opony zużyte w 90% i do tego niedopompowane, holownik vw, i masz jak raz realnie... 90 km/h, ale za to jesteś kozak że ho,ho.

 

"ciekawi mnie jaką realną prędkość "przejazdową" utrzymujecie na poszczególnych rodzajach dróg poruszając się z przyczepą" - taką, jak ją opisywał S. Zasada w swojej starej, ale wciąż aktualnej książce - bezpieczną. Taką, która jest bezpieczna w danych warunkach na drodze, przy umiejętnościach i ocenie sytuacji na drodze, samopoczuciu, która daje szansę na jakiś plan "B", ekonomiczną i nie obciążającą smochodu. Inaczej - nie zakładam utrzymywania jakiejś z góry założonej prędkości czy przedziału, jak i "umownie" traktuję pewne ograniczenia, zwłaszcza gdy widzę ich bezsens, tym bardziej, żeby nie być przez budę oceniany wyłącznie jako zawalidroga. A przekroczeniami nie zamierzam się ani chwalić, ani chełpić.

 

A tak bez moralizowania, jak chciałeś, w zasadzie swoim pierwszym postem wyczerpałeś temat. Wszyscy trzymają się tych przedziałów, mniej lub bardziej, zależnie od wyskalowania licznika. Po prostu trudno jechać z przyczepą kempingową w innych przedziałach prędkości, np. po mieście 70-ką jako "przejazdową", przez miasto może dałoby się określić maksymalną, ale przejazdową? Co skrzyżowanie inna, a np. przejazd tranzytowy przez Częstochowę gierkówką nie liczy się jako miasto (a tam akurat warto uważać z cepą, rozdają nagrody pieniężne, niestety do zapłaty).

A jeśli szukasz dreszczyka emocji, czy wyzwań do pobicia, poczytaj forum, niektórzy już pisali co nieco o swoich prędkościach, bez wskazywania palcem :)

Kolego Czyś nie sądzę żebym miał tu się czymś chwalić albo gdzieś tu szukać sensacji. Dreszczyka emocji szukam w innych obszarach a nie jadąc przyczepą z rodziną albo trolując forum. A co do stwierdzenia "wszyscy" trzymają się tych przedziałów to jesteś w błędzie, bo może duża cześć ale na pewno nie wszyscy - sprawdzone na drogach Europy.

 

 

Nie rozumiem skąd tyle pobocznych treści. Jeżeli ktoś nie chce pisać niech nie pisze. Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.