Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

Wszędzie możesz trafić na gościa co tylko myśli że zna przepisy. I tak naprawdę teoretycznie do wszystkiego może się czepić nie mając racji. Tym bym się nie przejmował. Jak wszystko masz w papierach ok to szerokiej drogi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście jest to dla mnie jasne, ale co w sytuacji gdy suma DMC samochodu i przyczepy - wpisana w dowodach - przekracza F3? a w rzeczywistości waga składu jest niższa niż wartość F3? Czyli F3 to 3550, DMC auta 2350 a przyczepy 1500 - kiedy w rzeczywistości auto , z kierowca itp wazy 2000, a przyczepa 1300 - czyli nie przekracza w sumie F3. W skrócie pytanie sprowadza się do tego czy F3 musi być sumą F2 i O1 (lub F2 DR przyczepy), czy też F3 odnosi się jedynie do realnej wagi zestawu

A w moim wpisie czego nie zrozumiałeś? Tam jest wszystko napisane. Nie wiem czemu chcesz sumować DMC pojazdu i przyczepy skoro to są wartości przewidziane dla tych pojazdów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego pytałem o praktykę, zwłaszcza za granicą - Austria, Włochy, Czechy....
Każdy kraj ma swoje przepisy. Ty masz być w zgodzie z przepisami krajowymi bo takie Cię obowiązują w kwestii prawidłowego zestawu itp.Na szczęście większość krajów ma bardziej lineralne przepisy. Nie mają przelicznika 1/33. Prędkości mają większe. Natomiast ograniczenie F3 to żadna nowość. Sporo aut to ma. Praktycznie wszystkie francuskie, gdzie Francuzi są dużo przed nami w kwestii karawaningu.

 

Obys miał rację, bo chce kupić cepke 1500 kg....:) - tyle mam w O1, ale F2 to 2310 a F3 to 3510..
Ja w F2 auta mam 2050, w F3 3130, a O1 1300. Czyli dokładnie taka sama sytuacja. Jeżdżąc takim zestawem nie możesz załadować na full ani auta ani przyczepy i o tym trzeba pamiętać.Ja mam około 100 kg zapasu w wadze zestawu. Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś rada? Waga do przyczepy, słyszałem o takich sprawdzających nacisk....czy do stacji diagnostycznej?


Po iluś razach nabierzesz wprawy i z grubsza będziesz wiedział :)

Teraz widzę ze ten sam silnik, jeno 2310 DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze? czy to tylko Wasz sposób?


Każdy kraj ma swoje przepisy. Ty masz być w zgodzie z przepisami krajowymi bo takie Cię obowiązują w kwestii prawidłowego zestawu itp. Na szczęście większość krajów ma bardziej lineralne przepisy. Nie mają przelicznika 1/33. Prędkości mają większe. Natomiast ograniczenie F3 to żadna nowość. Sporo aut to ma. Praktycznie wszystkie francuskie, gdzie Francuzi są dużo przed nami w kwestii karawaningu.

 

Ja w F2 auta mam 2050, w F3 3130, a O1 1300. Czyli dokładnie taka sama sytuacja. Jeżdżąc takim zestawem nie możesz załadować na full ani auta ani przyczepy i o tym trzeba pamiętać. Ja mam około 100 kg zapasu w wadze zestawu.

 

A jakie masz DMC w dowodzie przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1300

Bo tak sobie pomyślałem - jako młody adept sztuki - że w DR samochodu F3 to suma nie F2 i O1(tutaj nie ma mowy o DMC) ale F2 samochodu i F2 przyczepy, tutaj i tutaj jest mowa o DMC wiec F3 dowodu pasowałby....:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak sobie pomyślałem - jako młody adept sztuki - że w DR samochodu F3 to suma nie F2 i O1(tutaj nie ma mowy o DMC) ale F2 samochodu i F2 przyczepy, tutaj i tutaj jest mowa o DMC wiec F3 dowodu pasowałby....:P

Jeszcze raz. F3 to nie żadna suma.

 

DMC to wg przepisów największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem,

dopuszczonego do poruszania się po drodze.

 

Czyli zgodnie z powyższym kiedy masz zestaw składający się auta i przyczepy to po obciążeniu, zarówno auta jak i przyczepy, osobami i ładunkiem waga takiego zestawu nie może przekroczyć wagi wpisanej w F3.

 

Tu naprawdę nie ma nic skomplikowanego. W polu O1 natomiast masz wpisane maksymalne DMC przyczepy, które możesz podpiąć do swojego auta. Czyli dla takiego DMC Twoje auto uzyskało homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. F3 to nie żadna suma.

 

DMC to wg przepisów największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem,

dopuszczonego do poruszania się po drodze.

 

Czyli zgodnie z powyższym kiedy masz zestaw składający się auta i przyczepy to po obciążeniu, zarówno auta jak i przyczepy, osobami i ładunkiem waga takiego zestawu nie może przekroczyć wagi wpisanej w F3.

 

Tu naprawdę nie ma nic skomplikowanego. W polu O1 natomiast masz wpisane maksymalne DMC przyczepy, które możesz podpiąć do swojego auta. Czyli dla takiego DMC Twoje auto uzyskało homologację.

Wiem, wiem - dzięki za niesienie kaganka oświaty, teraz pozostała kwestia odpowiedniej wagi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100€ za niezachowanie odstępu. Wiem, bo płaciłem. Tak czy owak nie jest to mało, ale na pewno nie 600 ani 800.

30 miesięcy w pierdlu za przekroczenie prędkości w tym 18 w zawieszeniu  :]  :]  :]  :]  :]  :]

 

http://www.faz.net/aktuell/schweiz-fordert-haft-fuer-fluechtigen-deutschen-gotthard-raser-15070522.html

 

Odsyłam do forum Bussgeld tam jest pełno osób proszących o adwokata  :]  za nie zachowanie odstępu i kary przekraczające 1000 €.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.