Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

 

mogli walic w nich

Przy pierwszej próbie zatrzymania zachował się jak "milicjant" ale przy drugiej próbie starał się zachować już jak Policjant.

Jak porównać dwa filmiki to zachowanie w obu przypadkach było podobne. Do szkoły wysłać :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

filmik znany i stary, pokazuje patologię jaką widzimy każdego dnia na naszych drogach. Sami bierzemy w tym udział, filmików niedługo będzie więcej niż z Rosji. Dla mnie na dziś jazda samochodem po większych miastach bez kamerki a najlepiej dwóch (przód / tył) to proszenie się o kłopoty.  Ja przeważnie mam trochę czasu i po nagraniu takiego zachowania policjantów rozważyłbym kroki prawne aby pozbawić ich pracy. Czasami wystarczy jedno pismo za potwierdzeniem odbioru aby ruszyła maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym, żeby wprowadzono mandaty na niemiecki wzór za zbyt małą odległość między samochodami i skuteczne egzekwowanie tego rodzaju wykroczenia. I mandaty rzędu 2-5 tysięcy PLN :D

 

Wysłane z telefonu

W Polsce nikt nie jest w stanie wyegzekwować prawidłowo ustawionych świateł, a co dopiero takie.....

Mandaty za prędkość, to się liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie na dziś jazda samochodem po większych miastach bez kamerki a najlepiej dwóch (przód / tył) to proszenie się o kłopoty. .Ja przeważnie mam trochę czasu i po nagraniu takiego zachowania policjantów rozważyłbym kroki prawne aby pozbawić ich pracy. Czasami wystarczy jedno pismo za potwierdzeniem odbioru aby ruszyła maszyna.
No nie dokońca. Aby machina ruszyła musi być przesłuchany świadek czyli kierowca. Somo nagranie jest pomocne Ale nie jest dowodem w sprawie. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dokońca. Aby machina ruszyła musi być przesłuchany świadek czyli kierowca. Somo nagranie jest pomocne Ale nie jest dowodem w sprawie. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

ale wysyłając pismo trzeba liczyć się i z konsekwencjami, wizytami na przesłuchaniach i pewnie namawianiem na uciszenie sprawy. Jedno jest pewne - machina ruszy. Ja na dziś mam kilka nagrań, które odebrałoby P.J. czyli prace dla kierowców w firmach, nie wysyłam nigdzie bo to nie w mojej naturze. Jednak zawsze mogę ich jeszcze na drodze spotkać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ponawiamy temat DMC. Dzisiaj wreszcie przyszlo stanowisko Komendy Glownej Policji i... sprzeczne z przedstawiana tutaj interpretacja. Ich zdaniem DMC zespolu to suma DMC pojazdu i przyczep. DMC ma charakter admistracyjny i odnosi sie do przepisow ruchu drogkwego. Natomiast maksymalna masa przyczepy ma charakter techniczny dotyczacy mozliwosci samochodu. W razie roznic pomiedzy w/w nalezy przyjac, iz suma DMC pojazdu i przyczepy moze przekroczyc pozycje O3 tylko w miejscach gdzie nie maja zastosowania pelne przepisy ruchu drogowego np. Na drogach prywatnych. Niestety brak podstaw prawnych.... (sorry za forme, ale pisze wzburzony z telefonu...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiamy temat DMC. Dzisiaj wreszcie przyszlo stanowisko Komendy Glownej Policji i... sprzeczne z przedstawiana tutaj interpretacja. Ich zdaniem DMC zespolu to suma DMC pojazdu i przyczep. DMC ma charakter admistracyjny i odnosi sie do przepisow ruchu drogkwego. Natomiast maksymalna masa przyczepy ma charakter techniczny dotyczacy mozliwosci samochodu. W razie roznic pomiedzy w/w nalezy przyjac, iz suma DMC pojazdu i przyczepy moze przekroczyc pozycje O3 tylko w miejscach gdzie nie maja zastosowania pelne przepisy ruchu drogowego np. Na drogach prywatnych. Niestety brak podstaw prawnych.... (sorry za forme, ale pisze wzburzony z telefonu...)

 

Ale podali jakąkolwiek podstawę prawną? Bo przepisy też jakieś trzeba interpretować, więc które konrketnie przepisy interpretowali? :) Bo jeśli oni uważają, że DMC zespołu to suma DMC pojazdu i przyczepy to już napisali nieprawdę. Co w przypadku właśnie ograniczonego DMC zestawu z pola F3, które nie jest sumą DMC pojazdu i przyczepy z pola O2? Sami nie wiedzą co piszą i wychodzą im bzdury.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie podali. Ich interpretacja ma charakter celowosciowy i tutaj jestem sklonny zgodzic sie z tak przedstawionym stanowiskiem. Natomiast interpretacja literalna wskazuje na odmienne byty DMC pojazdu, przyczepy i zespolu pojazdow. Dla rozstrzygniecia sytuacji niezbedny jest Sad, byc moze jest to podstawa nawet do skierowania pytania prawnego do Sadu Najwyzszego...

Generalnie w Polsce nie mam obaw, ale jak to wyglada w Europie? Czy ktos cos wie, albo byl pod tym wzgledem kontrolowany? Troche sie zezlilem bo przyczepa juz wybrana a jej DMC zsunowane z DMC samochodu przekracza DMC zestawu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Natomiast interpretacja literalna wskazuje na odmienne byty DMC pojazdu, przyczepy i zespolu pojazdow. 

 

I tego się trzymajmy. Jeśli ktoś uważa inaczej, w tym wypadku komenda to niech podadzą podstawę prawną. Ja także bym na Twoim miejscu ich prosił o wskazanie. Bo o ile na potrzeby Viatolla czy prawa jazdy jest wprost napisane, że brana pod uwagę jest suma DMC obu pojazdów, to w przypadku możliwości zestawu nigdzie takiego zapisu nie ma. 

 

Generalnie w Polsce nie mam obaw, ale jak to wyglada w Europie? 

 

 

Generalnie to obowiązują Cię polskie przepisy w kwestii wag zestawu. Czyli Twój zestaw ma być zgodny z polskimi przepisami. Na tej samej zasadzie obowiązuje Cię przelicznik 1/33, mimo, że za granicą on nie obowiązuje. 

 

Ale za granicą mają bardziej liberalne przepisy. Np w DE liczy się masa rzeczywista a nie to co masz wpisane w O1. 

 

Troche sie zezlilem bo przyczepa juz wybrana a jej DMC zsunowane z DMC samochodu przekracza DMC zestawu...

 

 

U mnie tak samo. I jeżdzę tak i nadal będę tak jeździł. Jak mnie ktoś zatrzyma i będzie twierdził inaczej to niech poda podstawę prawną. Ja będę stać przy swoim stanowisku i przy tym co wielokrotnie było tu już pisane na forum. Że F3 nie jest sumą DMC pojazdu i DMC przyczepy i z sumą nie ma nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kategoryzację prawa jazdy, to bez wątpienia mowa jest o łącznej DMC, ale w wypadku Viatolla nie byłbym taki pewny. Przeleciałem ustawę o drogach publicznych  i w art 13 ust 1 pkt 3 nie ma mowy o "łącznym" sumowaniu DMC: 

 

"przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, za które uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej"

 

Nie wiem skąd pojawiły się takie głosy na forum, gdzie wskazywano na treść ustawy. Niestety tę kwestię ukształtowało raczej orzecznictwo które jest jednoznaczne tzn : wskazuje na konieczność sumowania DMC . Przejrzałem kilka orzeczeń i nigdzie nie wskazano, że taki sposób naliczania DMC zespołu, dotyczy jedynie opłat za drogi..

 

w art 13 k ust 1 występuje sformowanie:

 

"– w przypadku zespołu pojazdów o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony złożonego z samochodu osobowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony oraz przyczepy" - dotyczy kary, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to dokładnie napisane w rozporządzeniu w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej.

 

W załączniku nr 3 rozporządzenia masz kategorie pojazdów. Jedną z kategorii są pojazdy samochodowe o DMC powyżej 3.5t i poniżej 12t.

 

Zgodnie z przypisem do tej kategorii DMC to dopuszczalna masa całkowita łącznie z dopuszczalną masą całkowitą przyczepy (naczepy).

 

 

Do tego w Ustawie o drogach publicznych masz art

Art. 13. 1. Korzystający z dróg publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za:

 

3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, za które uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

 

Czyli jest dokładnie tak jak pisałem. Jest napisane wprost, że na potrzeby viaTOLL sumujemy DMC obu pojazdów w przypadku zespołu pojazdów.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie filmiku powyżej zamieszczonego.

 

Miałem kiedyś taką sytuacją (2 lata wstecz) ,że cwaniaczki Alfą z regionu Kłodzka wskoczyły mi przed ciężarówkę (podjazd w stronę Bardo) i wyhamowały mnie do dolnej skrzyni.

Masa 40 ton wyhamowana w ten sposób to ewidentna głupota z narażeniem życia owych pajacy. Jechali tak 500/600 metrów po chamsku mnie spowalniając (o zagrożeniu w ruchu nie wspomnę) po czym dali w pedał i szybko odjechali przed siebie. Myślałem ,że po tej prowokacji gdzieś z przodu mnie zatrzymają pod byle pozorem ale nie.

Zniknęli.

Do dzisiaj nie wiem co miał znaczyć ten kretyński wybryk policjantów z tamtego regionu. I zapewne się nie dowiem.

Numery auta ,datę i godzinę oraz miejsce zdarzenia zachowałem dla siebie. Niby nie możliwe w tych czasach ...a jednak.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto tekst odpowiedzi

 

Masz to dokładnie napisane w rozporządzeniu w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. W załączniku nr 3 rozporządzenia masz kategorie pojazdów. Jedną z kategorii są pojazdy samochodowe o DMC powyżej 3.5t i poniżej 12t. Zgodnie z przypisem do tej kategorii DMC to dopuszczalna masa całkowita łącznie z dopuszczalną masą całkowitą przyczepy (naczepy). Do tego w Ustawie o drogach publicznych masz art Art. 13. 1. Korzystający z dróg publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za: 3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, za które uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Czyli jest dokładnie tak jak pisałem. Jest napisane wprost, że na potrzeby viaTOLL sumujemy DMC obu pojazdów w przypadku zespołu pojazdów.

 

Jeśli chodzi o Viatoll, to taki zapis musiał się znaleźć, inaczej dochodziłoby do absurdalnego naliczania wg. F3. Natomiast trzeba pamiętać ze w ustawie o kierujących pojazdami art 6 ma ustęp 2, gdzie niestety nie ma już mowy o łącznej DMC, ale o DMC zestawu...

 

a dla relaksu pismo KWP:

]Informuję,
iż w dniu 16października
2017 roku do tut. wydziału
wpłynęło
stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
Komendy
Głównej
Policji dotyczące
kwestii związanych
pytaniem
zawartym
w Pana korespondencji
z dnia 20 sierpnia 2017 roku.
Z otrzymanego
stanowiska
wynika,
iż wartość
określająca
"dopuszczalną
masę
całkowitą"
ma formalny
charakter
związany
z dopuszczeniem
pojazdu
do poruszania
się po
drodze,
w odróżnieniu
od określonej
przez producenta
wartości
"maksymalnej
masy
całkowitej",
wyznaczającej
techniczną
granicę zachowania
przez pojazd cech użytkowych.
W praktycznym
ujęciu wartość "maksymalnej
masy całkowitej
przyczepy,
określająca
konstrukcyjną
zdolność
pojazdu
ciągnącego,
może być przydatna
np. przy eksploatacji
zespołu pojazdu
poza drogami
publicznymi,
strefą zamieszkania
lub strefą ruchu, a więc np.
na drogach
wewnętrznych
czy "bezdrożach",
gdzie przepisy
ustawy
Prawo o ruchu
drogowym
obowiązują
jedynie w ograniczonym
zakresie.
Stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
KGP stwierdza,
że poruszający
się po drodze
publicznej,
strefie zamieszkania
i strefie ruchu zespół pojazdów
musi spełniać
formalne
warunki
polegające
na zsumowaniu
DMC pojazdu
ciągnącego
z DMC przyczepy
i odniesienie
uzyskanej
wartości
do tej określonej
w punkcie
F.3 dowodu
rejestracyjnego
pojazdu
ciągnącego
(DMC zespołu
pojazdów).
Jednocześnie
należy mieć na uwadze
rzeczywistą
masę całkowitą
przyczepy
oraz zespołu
pojazdów,
w celu ustalenia,
czy
spełnione
zostały warunki
dotyczące
ciągnięcia
przyczep
określone
w ustawie Prawo o ruchu
drogowym
oraz w Rozporządzeniu
Ministra
Infrastruktury
w sprawie warunków
technicznych
pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia.
sparz.
1 egz.
przesł.
mailem
wyk.:
Ł.T.
 
 
Informuję,
iż w dniu 16października
2017 roku do tut. wydziału
wpłynęło
stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
Komendy
Głównej
Policji dotyczące
kwestii związanych
pytaniem
zawartym
w Pana korespondencji
z dnia 20 sierpnia 2017 roku.
Z otrzymanego
stanowiska
wynika,
iż wartość
określająca
"dopuszczalną
masę
całkowitą"
ma formalny
charakter
związany
z dopuszczeniem
pojazdu
do poruszania
się po
drodze,
w odróżnieniu
od określonej
przez producenta
wartości
"maksymalnej
masy
całkowitej",
wyznaczającej
techniczną
granicę zachowania
przez pojazd cech użytkowych.
W praktycznym
ujęciu wartość "maksymalnej
masy całkowitej
przyczepy,
określająca
konstrukcyjną
zdolność
pojazdu
ciągnącego,
może być przydatna
np. przy eksploatacji
zespołu pojazdu
poza drogami
publicznymi,
strefą zamieszkania
lub strefą ruchu, a więc np.
na drogach
wewnętrznych
czy "bezdrożach",
gdzie przepisy
ustawy
Prawo o ruchu
drogowym
obowiązują
jedynie w ograniczonym
zakresie.
Stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
KGP stwierdza,
że poruszający
się po drodze
publicznej,
strefie zamieszkania
i strefie ruchu zespół pojazdów
musi spełniać
formalne
warunki
polegające
na zsumowaniu
DMC pojazdu
ciągnącego
z DMC przyczepy
i odniesienie
uzyskanej
wartości
do tej określonej
w punkcie
F.3 dowodu
rejestracyjnego
pojazdu
ciągnącego
(DMC zespołu
pojazdów).
Jednocześnie
należy mieć na uwadze
rzeczywistą
masę całkowitą
przyczepy
oraz zespołu
pojazdów,
w celu ustalenia,
czy
spełnione
zostały warunki
dotyczące
ciągnięcia
przyczep
określone
w ustawie Prawo o ruchu
drogowym
oraz w Rozporządzeniu
Ministra
Infrastruktury
w sprawie warunków
technicznych
pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia.
sparz.
1 egz.
przesł.
mailem
wyk.:
Ł.T.
 
 
Informuję,
iż w dniu 16października
2017 roku do tut. wydziału
wpłynęło
stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
Komendy
Głównej
Policji dotyczące
kwestii związanych
pytaniem
zawartym
w Pana korespondencji
z dnia 20 sierpnia 2017 roku.
Z otrzymanego
stanowiska
wynika,
iż wartość
określająca
"dopuszczalną
masę
całkowitą"
ma formalny
charakter
związany
z dopuszczeniem
pojazdu
do poruszania
się po
drodze,
w odróżnieniu
od określonej
przez producenta
wartości
"maksymalnej
masy
całkowitej",
wyznaczającej
techniczną
granicę zachowania
przez pojazd cech użytkowych.
W praktycznym
ujęciu wartość "maksymalnej
masy całkowitej
przyczepy,
określająca
konstrukcyjną
zdolność
pojazdu
ciągnącego,
może być przydatna
np. przy eksploatacji
zespołu pojazdu
poza drogami
publicznymi,
strefą zamieszkania
lub strefą ruchu, a więc np.
na drogach
wewnętrznych
czy "bezdrożach",
gdzie przepisy
ustawy
Prawo o ruchu
drogowym
obowiązują
jedynie w ograniczonym
zakresie.
Stanowisko
Biura Ruchu Drogowego
KGP stwierdza,
że poruszający
się po drodze
publicznej,
strefie zamieszkania
i strefie ruchu zespół pojazdów
musi spełniać
formalne
warunki
polegające
na zsumowaniu
DMC pojazdu
ciągnącego
z DMC przyczepy
i odniesienie
uzyskanej
wartości
do tej określonej
w punkcie
F.3 dowodu
rejestracyjnego
pojazdu
ciągnącego
(DMC zespołu
pojazdów).
Jednocześnie
należy mieć na uwadze
rzeczywistą
masę całkowitą
przyczepy
oraz zespołu
pojazdów,
w celu ustalenia,
czy
spełnione
zostały warunki
dotyczące
ciągnięcia
przyczep
określone
w ustawie Prawo o ruchu
drogowym
oraz w Rozporządzeniu
Ministra
Infrastruktury
w sprawie warunków
technicznych
pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia.
sparz.
1 egz.
przesł.
mailem
wyk.:
Ł.T.
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.