Skocz do zawartości

Lodówka Electrolux strasznioe smierdą spaliny po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z lodówką ,otóż po odpaleniu na gaz   smierdzi w przedsionku gazem a raczej spalinami (wydech jest od strony przedsionka ) a nigdy przedtem nie miałem z tym problemu dodam ze mam tą samą butle co w zeszlym roku ,ponieważ zużyłem tylko polowę gazu  i zastanawiam się co może być przyczyną   pozdrawiam

 

Edytowane przez michupaw (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy połowie butli?

Jeśli idzie o czyszczenie dyszy (o sposoby oczyszczenia "duszy" mnie lepiej nie pytać). Trzeba zakręcić gaz, odpiąć butlę (może przesada, ale i bezpieczeństwo), zdjąć dolną kratkę lodówki, odkręcić wkręt trzymający osłonę palnika i odgiąć osłonę palnika, odkręcić przewód metalowy gazowy od palnika, klucz 12 mm, odkręcić i wyjąć palnik, dysza "siedzi" na wlocie przewodu do palnika (uważając, żeby nie wypadła rzeczona dysza). Dysza to taka metalowa błyszcząca miseczka, ok. 10 mm średnicy, z otworkiem pośrodku. Palnik i dyszę przedmuchać, raczej nie czyścić niczym tego otworka mechanicznie, chyba, że masz przetykacz do dysz z bardzo ale to bardzo cieniutkim włosiem (jeśli nie wiesz co to przetykacz, to nie masz). W praktyce, zdarza mi się przepychać różne dysze jakimś miękkim cienkim włosem ze szczotki lub sztywniejszego pędzla. Chodzi o to, że czymkolwiek sztywniejszym, można tę dyszę rozkalibrować, i po zabawie, będzie potrzebna nowa.

Niestety tam się osypują i osadzają drobinki rdzy z palnika, przewodów, lub nawet z gazu (bo skąd opiłki metalu w fltrach lpg? z gazu, z kompresorów), trochę tego na dyszy miałem, ale palnik mimo palił, i to nawet, nawet.

Po oczyszczeniu i przedmuchaniu korpusu palinika i dyszy, montaż w odwrotnej kolejności. Koniecznie trzeba sprawdzić szczelność połączenia przewód-palnik (co najmniej tester w sprayu, albo "niuchacz", na odkręconym gazie i odpowietrzonej instalacji (niuchacz raczej w drugim rzucie, po odpaleniu palnika, żeby nie świrował od gazu z palnika). Jeżli nie czujesz się na siłach rozebrać tego i złożyć żeby gaz się nie ulatniał, serwis.

Jeżeli chodzi o przewód metalowy do gazu, nie różni od sztywnego przewodu hamulcowego w samochodzie, i tak samo jest podłączany do palnika. Jak teraz kumasz o co kaman, dasz radę. Jeśli nie, zastanów się czy się za to brać.

 

Rzecz przeważnie do ogarnięcia od zewnątrz, niewygodnie, ale da radę.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też mam ten problem bo zaczęło śmierdzieć i nie wiem czy mało gazu bo akurat mam końcówkę, mam też reduktor 37 mbr a pisze 30, lub palnik bo kratka wylotowa zaczyna być czarna

Ale głównie szukam jakiegoś rysunku czy zdjęcia jak jest rozebrany cały palnik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.