Skocz do zawartości

Zakup przyczepy i pierwsze problemy


Kerim

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadłem na pomysł nabycia przyczepy. Posiadam starego T4 multivana zasmakowałem odrobinę uroków spania oraz wypoczynku bez ograniczeń pod twardym dachem i na wygodnym łóżeczku w pięknych miejscach. Więc postanowiłem zaczerpnąć wiedzy z waszego forum, i po przeczytaniu Pierwszych postów :look:  DMC moja zmora W dowodzie w polu F1. 2580 kg,  O1. 1910 kg i O2. 750 (czyli z hamulcem i bez) I z moich wyliczeń wynika, że mogę ciągnąć max 910 kg przy posiadanej kat B.  Posiadam troje dzieci, na wyjazdy sądzę że zabierał będę dwójkę bo najstarsze dziecko to już samo organizuje wczasy. I tu moje pytanie oraz prośba o doradzenie mi czy jest sens zakupu takiej przyczepy z waszego doświadczenia? Czy 2+2 będzie mogło spędzić miło i w miarę komfortowo czas? Jak tak to bardzo proszę o podsunięcie mi przykładowych pomysłów za czym się rozglądać (dodam że do tej pory wystarczał nam T4 i namiot) Jeśli chodzi o środki jakie chcę przeznaczyć to max 7000 pln ale myślałem o sporo tańszej przyczepce do poprawek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Burstner,hobby,knaus, z tych przyczep po 20 latach jeszcze cos pozostało do użytkowania, anglika za 7000 kupisz na jeden wyjazd i sie przełamie, nawet nie oglądaj. Dmc przy pierwszej rejestracji podobno można jakoś skorygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem ze nie będziesz jeździł z nią jesienią, masz max 170wzrostu, inaczej sie nie wyśpisz i lubisz przebierać sie stojąc na kolanach. Jak jeździsz w miejsca odludne to ptaki będziesz w niej słyszał jak byś z nimi na drzewie siedział. Nie polecam

Ah sory wersja n. W tej ubierzesz sie na stojąco, tylko taki plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jeszcze wzrost :oslabiony:  183 cm. Kurde naprawdę myślałem że uda mi się coś znaleźć. Zmiana auta i B+E nie wchodzi w chili obecnej w grę. A jeszcze na aukcjach nie podają DMC i człowiek ogląda i nie wie w sumie czy będzie mógł kupić. Ale mnie wzięło na tą przyczepę. :biwak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jeszcze wzrost :oslabiony: 183 cm. Kurde naprawdę myślałem że uda mi się coś znaleźć. Zmiana auta i B+E nie wchodzi w chili obecnej w grę. A jeszcze na aukcjach nie podają DMC i człowiek ogląda i nie wie w sumie czy będzie mógł kupić. Ale mnie wzięło na tą przyczepę. :biwak:

Robisz b96 i masz podniesione dmc do 4250kg, jeden dzień i dwie stówki, bez kursu, bez teorii. Sam egzamin. A zrobiąc to uorawnienie masz rozwiązany największy problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pieniądzach i masie to tylko niewiadówka. Ja za dzieciaka z rodzicami pół europy z niewiadką zjechaliśmy i też t4 :) mój tato zalicza się do wysokich, jak Ty albo troche więcej, i nigdy nie narzekał ma niewiadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak molestuję, cały czas czytam to forum i zdobywam wiedzę niezbędną oraz przeglądam ogłoszenia i widzę nawet ładne przyczepy w niskich cenach i że niby wszystko jest z nimi OK  + przedsionki.

-O co chodzi z nimi ?

-Cy stara znaczy zła ?

-Czy ramy mocno rdzewieją ?

-Czy taka przyczepa może posiadać ukryte wady ciężkie i drogie do usunięcia posiadając jakieś narzędzia i miejsce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Czytaj przede wszystkim wątki w "Kąciku kupującego".
Co do przyczepy: budżet im większy, tym lepiej (nieznacznie łatwiej znaleźć), jednak jeśli jest tak niski, jak napisałeś, to podstawową sprawą będzie suchość i całkowita szczelność przyczepy w każdym jej miejscu. Całą resztę ogarniesz "majsterkując". Wątki remontowe, a nawet takie, o odbudowie przyczepy od podstaw, też są na forum. W zasadzie, aby ważniejsze rzeczy przeczytać i tym samym nabrać podstawowej wiedzy, potrzebnych może być nawet kilka długich miesięcy. :hmm:
Bardzo starych przyczep nie należy się bać, tylko trzeba zdawać sobie sprawę, że znalezienie takiej, która będzie spełniać wymienione wyżej kryteria, aby nadawała się do odbudowy, a jej stan uzasadniał "wkładanie w nią" pieniędzy, będzie niezmiernie trudne. Większość tanich przyczep, a zwłaszcza bardzo tanich, dostępnych na polskim rynku, na ogół nadaje się wyłącznie do kasacji lub na tymczasowy składzik z narzędziami. Nie znaczy to jednak, że nie można trafić czasem jakiejś "perełki". Wytrwale szukając, zdarza się. W tym miejscu pojawia się naczelna zasada: nie ważny jest rocznik przyczepy, tylko jej ogólny stan techniczny.
Jest coś jeszcze: pomijając wszelkie trudności ze zdobyciem różnych elementów i części zamiennych do bardzo starej przyczepy (im starsza, tym gorzej), jej remont, a  zwłaszcza odbudowa, mogą pochłonąć dużo wyższe środki, niż te, które trzeba by było przeznaczyć na dołożenie do przyczepy nowszej.
Reguły jednak nie ma i liczy się suchość i jak wspomniałem, ogólny stan. Widywałem przyczepy mające 30 lat, po których nie było widać, że kiedykolwiek były używane i widywałem kilkuletnie, za które nie dałbym "grosza".

Niewiadówka na początek jest chyba najbardziej optymalnym wyborem - mamy często atrakcyjne ceny (nie wiem, dlaczego tak się dzieje :niewiem: ) oraz to, że zdarza się znaleźć całkiem dobry stan wyjściowy. Z taką przyczepą przejeździłem wiele, wiele lat i przesiadka do niej z namiotu (tak było i w moim przypadku), to pełny luksus pod każdym względem. :skromny:
Zresztą, mam ją do dzisiaj i na szybkie, krótkie wypady jest idealna. Szybkie i krótkie teraz, bo kiedyś bez problemu jeździłem z nią przez całe wakacje.
Wiadomo, zawsze po zmianie na lepsze, większe itd. apetyt rośnie, wymagania również, ale to wszystko jeszcze przed Tobą, więc nie skreślaj Niewiadówek.
Mam ok 186 cm wzrostu i nigdy nie odczuwałem braku miejsca do spania - trzeba tylko wybrać dobry układ. Moim zdaniem, największe możliwości daje ten z szafkami kuchennymi na przedniej ścianie, oraz z dwoma siedziskami i stolikiem na tylnej. Po rozłożeniu kanapy wzdłuż długiej ściany w połączeniu z łóżkiem powstałym z dwóch siedzisk i stolika, powstaje bardzo duża powierzchnia do spania, na której mogą spać cztery dorosłe osoby, a dwie dorosłe i dwoje dzieci, to już bez problemu.

Jeśli będziesz czytał forum, to pogłębisz wiedzę, co przyczyni się do lepszego rozpoznawania ofert wartych uwagi.
Z czasem sam zobaczysz, o jak wielu rzeczach nie wiedziałeś, a jak łatwo je teraz rozpoznajesz.
Podparcie teoretyczne bardzo dużo daje w samodzielnych poszukiwaniach i prawidłowej selekcji, a potem odpowiednim wyborze tej pierwszej, wyśnionej przyczepy.
Jeśli taką trafisz i się w niej "zakochasz", to z karawaningiem zostaniesz na wiele, wiele lat, ale jeśli górę weźmie pośpiech i brak chęci do czytania, to po zakupie możesz się do wszystkiego zrazić,a wtedy najprawdopodobniej zapomnisz o karawaningu bezpowrotnie.
Czytaj forum, śledź oferty, wyłapuj na zdjęciach usterki i niezgodności, naucz się czytać treści ogłoszeń (te między słowami), ucz się na teoretycznych błędach, a gwarantuję, że po pewnym czasie osiągniesz gotowość do trafnego i samodzielnego wyboru tej właściwej.
Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer  

 

Bardzo dziękuję za poświecenie swojej uwagi i tak obszerną wypowiedź .

 

nie ważny jest rocznik przyczepy, tylko jej ogólny stan techniczny

 

Tak właśnie się domyślałem, stan zależy od kultury użytkownika sprzętu oraz przechowywania, miałem okazję się przekonać niejednego przy zakupie motocykla.

 

Bardzo zainteresował mnie temat o sprawdzeniu szczelności oraz czytałem w innych postach sprawdzenia elementów nadwozia przyczepy.

Lecz nie wyczytałem jak to dokładnie zrobić. Gdzie stan zewnętrzny no OK na chłopski  rozum mniej więcej czaję, Ale ze szczelnością to nie mam pojęcia jak to zrobić a jest to chyba najważniejsza żecz.

Tak mi się wydaje:

- organoleptycznie :miga:  zapach 

- wizualne sprawdzenie  czy nie ma zacieków

- uszczelki okien drzwi itp.

A reszta wątpię aby sprzedający pozwolił mi polewać wężem strażackim przyczepę  :]

Kurcze niewiadówki spoko, ale nie miałem okazji zobaczyć na żywo jak wygląda w środku N126N A miałem okazję oglądać burstner,hobby,knaus itp wiadomo stoi tego bardzo dużo.

i porównując komfort jaki je różni to nie wiem, nie wiem już sam zastanawiałem się nad czymś takim 

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-abi-marauder-gold-z-przedsionkiem-CID5-IDnA9Rk.html#33666b321b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że rozważając zrobienie uprawnień B96 warto zastanowić się nad pełnym E do B.

Ja robiłem swoje po 28 latach posiadania uprawnień B i nie żałuję wydanych pieniędzy na kilka jazd szkoleniowych, choć z lekkimi (i nie tylko - mimo braku uprawnień) przyczepami przejechałem przez lata grube dziesiątki tysięcy km.
Jazdy na szybkim kursie zajęły mi to równe 4 dni, a potem ponad tydzień czekałem na egzamin (grafik dla BE i B96 w WORDach jest ten sam).

A mając B+E nie muszę się zastanawiać już czy zdarzy mi się zbliżyć do 4250, co przy DMC VW T4 mogącego targać 2 tonowy hamowany ogonek nie jest trudne.

Warto też wziąć pod uwagę fakt że ciężko będzie Ci się zmieścić w 3,5t zestawu, a to oznacza konieczność wyposażenia się w ViaToll. Przy kwalifikacji Euro2, a taka najprawdopodobniej Ci grozi, podróżowanie z pikaczem zaczyna być znaczącą pozycją w budżecie.... 

Jako (jeszcze) posiadacz T4 z uwagą będę śledził ten wątek :)

Życzę powodzenia i zadowalającego zakupu :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.