Skocz do zawartości

Jakość opon do przyczepy a może problem z osią?


maarec

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Wiedziałem, że opony do samochodu z roku na rok są coraz słabsze. Mają może i lepsze parametry ale przebiegi przynajmniej u mnie mają coraz niższe.

 

Dziś przekonałem się, że opona wzmocniona dawana na 1 montaż może być jeszcze gorsza. Otóż zastałem dziś przyczepe lekko przechyloną, wczoraj wróciliśmy po morderczej walce z korkami przez ponad 7 godzin z Zakopanego (ok 250km).

 

Kompresor z Forda dał radę podnieść te moje nieszczęsne 1600kg w górę, podnośnik żaba też się spisał. Koło zdemontowane.

 

I co ? Porównajcie bieżnik na bokach z kołem zapasowym. Tak samo wygląda drugie koło. Oba krzywo starte od strony zewnętrznej. Wskazuje to chyba, że brak "geometrii" a przyczepa nie doładowana lub oś jeszcze nie ułożona ?

 

Dla niewtajemniczonych przyczepa 2016r, przebieg może 13 do 16.000km dmc 1700 obstawiam, że nie przekracza 1650kg, co znowu muszę sprawdzić.

 

I teraz pytanie, jak żyć i co robić? Po naprawie jeździć czy kupić nowe? Gdzie jest problem?

post-8007-0-14326500-1501097881_thumb.jpg

post-8007-0-64792400-1501097900_thumb.jpg

post-8007-0-47410000-1501097916_thumb.jpg

post-8007-0-55409200-1501097934_thumb.jpg

post-8007-0-99010100-1501097952_thumb.jpg

post-8007-0-57010400-1501097966_thumb.jpg

post-8007-0-26739800-1501097978_thumb.jpg

post-8007-0-23789200-1501097988_thumb.jpg

post-8007-0-57064700-1501098049_thumb.jpg

post-8007-0-71059000-1501098134_thumb.jpg

post-8007-0-08208400-1501098143_thumb.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 230
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej :)

 

Jest nadmiernie zużyta po OBU bokach, a to, wg. prawideł wskazuje na zbyt niskie ciśnienie w oponie  :hmm:  Jeśli tak zużyte są obie, to zastanów się na mocniejszym dopompowywaniem kół  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że druga opona jest wytarta bardziej równo, po obu stronach bieżnik się wytarł. To koło ma prawdopodobnie cięzej. Tuż nad nim jest klima, koło zapasowe, zbiornik z wodą, akumulator i stół 35kg.

Chyba od środka Ci je bierze, a nie od zewnątrz ?

Sprawdziłem jeszcze raz, obie bierze bardziej od zewnątrz, nie od ramy.

 

Ciśnienie sprawdzałem ostatnio w maju, rok po zakupie i przez trasą do Cro. Ksiązkowo to co na nadkolu 4.25.

 

Teraz zeszło do 1 w tej uszkodzonej. Ciekawe gdzie będzie uszkodzenie. Delta, rany cały. Po trasie stała w pozomie, zrobiłem 90m na moverze.

post-8007-0-06700400-1501098459_thumb.jpg

post-8007-0-48750900-1501098471_thumb.jpg

post-8007-0-14203700-1501098510_thumb.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Reklamuj oś. Koła są rozbieżne.

Przy niedociśnieniu wypracowałoby obie krawędzie jednakowo i bark opony byłby zmęczony.

Ok, pierwszy "ciekawy" głos. Masz coś na poparcie tezy aby mnie na telefonie nie wyśmiali w elcampie? Pojedziemy tam razem?

 

Czekam od kwietnia na info o 4 usterkach w ramach zabudowy na gwarancji. Pewnie czekają aż ta się skończy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Spokojnie, nie śpieszę się.

 

Luzu nie sprawdzalem, zrobię to montując oponę po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Oś to Delta, ciśnienie 4.25 atm a opony to maxmiller Gt radial. Nosność 106/104 chyba 14tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Objawy są takie same, jak u mnie, jak miałem 3,2 - 3,5 atm w oponach. Jeśli było powyżej 4 atm to jaki czort spowodował starcie zewnętrznych bieżni .... ? Aż niemożliwe.

 

Rzuciłem okiem na instrukcję Knausa i przykładowo wychodzi, że na 1500 - 1600 DMC ciśnienie w oponie 185/14C powinno mieć 4,5 atm, kurcze sam nie wiem, czy ta różnica 0,25 mogłaby spowodować takie zużycie ... ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ciśnienie zamierzone teraz i jest 4.0 w sprawnej oponie.

 

Starte są prawie identycznie, lecz jednak bardziej z zewnątrz obie sztuki. Oś alko.

 

Na nadkolu naklejka 4.25 atm

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.