Skocz do zawartości

Szukam fachowca od VW silników - benzyna


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mój problem jest taki: w aucie moi rodziców Golf 4 1,6 SR silnik APF robiłem coroczny przegląd ( oleje, filtry, odgrzybianie, wyważanie opon itp,itd.) i zobaczyłem, że na kokpicie świeci się kontrolka ESP . zaraz po uruchomieniu silnika. Ojciec mi powiedział, że ta kontrolka świeci mu sie już prawie rok i mu nie przeszkadza ale mi przeszkadza.

 

Podłączyłem urządzenie scanujące VAG i sprawdziłem błędy. Wyświetla tylko jeden błąd:

- 00812 samowyzwalający się włącznik cewki ciśnienia układu hamulcowego F84

Żadnych innych błedów

 

Problem przedstawiłem we miejscowym VW i polecili mi aby bez zastanowienia wymienił czujnik pedału hamulcowego oraz czujni ukł. ESP na pompie hamulcowej.

Tak tez zrobiłem na szybko bez zbytniego zastanawiania się ale nie ma zmiany. Kontrolka ESP dalej się zapala.

Z VW pobrałem wszystkie wartości dla tego silnika i zacząłem od początku krok po kroku sprawdzać układ zasilania, PIN-y na wtyczce czy któryś się nie zgiął, słowem rozprułem cała instalację elektryczną aż do licznika. Sprawdziłem wcześniej wartości ciśnienia w układzie hamowania - są prawidłowe jak i przy wciśniętym hamulcu i nie wciśniętym hamulcu jak i przy uruchomionym silniku jak i wyłączonym silniku. Wartości są prawidłowe.

Auto sprawdziłem we firmie na rolkach hamulcowych tutaj wartości hamowania dla lewego i prawego koła jak i hamulca ręcznego doskonałe.

 

Nie znalazłem NIC, kompletnie NIC co mogłoby mieć wpływ na działanie ESP.

 

Wjechałem autem na hamownie i sprawdziłem scannerem wartości silnika przy obciążeniu - tutaj akurat wyświetlił się inny problem po prostu po przekroczeniu 5200 obr./min silnik rozłącza dopływ powietrza i pokazuje brak zasilania na pierwszym cylindrze. Ale to jest inny problem ogarnę go na spokojnie.

 

Mój problem to kontrolka ESP - muszę rozpoznać dlaczego ona się zapala samoczynnie po uruchomieniu silnika wiedząc , że wszystkie teraz sensory/czujniki odpowiedzialne za ESP są w pełni sprawne. To jest taki "gó......ny" :miga: problem z którym nawet VW ASO mają problemy. Oni wymieniliby dalej pompę hamulcowa oraz serwo. Idąc tym tropem to wymieniłbym rodzicom auto  :]  ale tata starej daty człowiek wie zawsze wszystko lepiej i jemu może się cały kokpit świecić ważne , że jeździ.

 

Bardzo dziękuje za podpowiedzi ale okazuje się , że to jest problem pod górkę. Nie jestem wszystko wiedzący więc szukam pomocy :oslabiony: .

 

Ja szukam przyczyny problemu :hmm: . Może ktoś z użytkowników forum miał podobny problem. Podobno występuje raz na 1000 lub więcej aut.

 

Pozdrawiam 

Piotr Jaworski

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sterownik na pompie ABS rozłączałeś?

Wytłumacz mi czemu miałbym go rozłączyć?  Co mi to da? Ten silnik ma to do siebie, że ABS i ESP jest na tym samym obwodzie inne modele już miały to trochę inaczej zrobione. Większość jeżeli nie wszystkie wtyczki już sprawdziłem :hmm: . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój problem to kontrolka ESP - muszę rozpoznać dlaczego ona się zapala samoczynnie po uruchomieniu silnika wiedząc , że wszystkie teraz sensory/czujniki odpowiedzialne za ESP są w pełni sprawne.

 

nie wiem czy to Ci coś pomoże ale kiedyś koleżanka w golfie IV 1.6 pb miała podobny problem, mechanicy nie mogli początkowo dojść winnym okazała się jakaś taśma  czy czujnik przy kierownicy

, po jej wymianie problem z kontrolką ESP ustąpił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzu4x4, taśma szłaby w kierunku G85, a nie F 84.

 

F84 wydaje się m.zd. kluczowy, ztcw. F84 byłby to raczej cewka czujnika ciśnienia hamowania w serwie, niewymienne samo (z całym serwem). Jeżeli z tym błędem pali się ciągle kontrolka, to widzi ten błąd cały czas, przy sporadycznym kasowałby błąd co jakiś czas i kontrolka nie zawsze by się zapalała. Rzadka usterka, ale się zdarza (czasami sypnie się np. od wycieku płynu z pompy hamulcowej do serwa).

Najpierw jednak warto byłoby obejrzeć serwo i elektrykę wokoło, może to nie czujnik, a zwarcie obwodu (kabli), abo przerwany obwód i po prostu brak komunikacji kompa z czujnikiem.

Można też sprawdzić serwo, czy obwód podciśnienia i bęben serwa jest w 100% szczelny, zwłaszcza na podłączeniu węża serwa do dolotu (tam swego czasu - nie wiem jak w IVce bo nie miałem, ale nie sądze żeby to było diametralnie inne) były używane gumowe króćce lub kolana, które lubiły pękać po latach, a serwo nie osiągało nominalnego podciśnienia. Ten zawór przez to może dawać ogłupiające komp od esp odczyty, sprzeczne z odczytami innych czujników (np. "widzi" takie ciśnienie jak przy hamowaniu, a z czujnika pod pedałem ma info, że hamowania nie ma), albo wartości poza progiem tolerancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzu4x4, taśma szłaby w kierunku G85, a nie F 84.

 

F84 wydaje się m.zd. kluczowy, ztcw. F84 byłby to raczej cewka czujnika ciśnienia hamowania w serwie, niewymienne samo (z całym serwem). Jeżeli z tym błędem pali się ciągle kontrolka, to widzi ten błąd cały czas, przy sporadycznym kasowałby błąd co jakiś czas i kontrolka nie zawsze by się zapalała. Rzadka usterka, ale się zdarza (czasami sypnie się np. od wycieku płynu z pompy hamulcowej do serwa).

Najpierw jednak warto byłoby obejrzeć serwo i elektrykę wokoło, może to nie czujnik, a zwarcie obwodu (kabli), abo przerwany obwód i po prostu brak komunikacji kompa z czujnikiem.

Można też sprawdzić serwo, czy obwód podciśnienia i bęben serwa jest w 100% szczelny, zwłaszcza na podłączeniu węża serwa do dolotu (tam swego czasu - nie wiem jak w IVce bo nie miałem, ale nie sądze żeby to było diametralnie inne) były używane gumowe króćce lub kolana, które lubiły pękać po latach, a serwo nie osiągało nominalnego podciśnienia. Ten zawór przez to może dawać ogłupiające komp od esp odczyty, sprzeczne z odczytami innych czujników (np. "widzi" takie ciśnienie jak przy hamowaniu, a z czujnika pod pedałem ma info, że hamowania nie ma), albo wartości poza progiem tolerancji.

Dobrze mówisz , problem w tym, że przy tej awarii nie ma reguły i to jest problem. 

Większość czujników można sprawdzić diagnostycznie VAG / VCDS również parametry odpowiedzialne za prace tych czujników.

Wygląda na to, że stoję przed faktem wymiany serwa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer też nie "sprawdza" tego czujnika, na logikę zestawia wartości jego odczytów z danymi z innych czujników, stosownie do algorytmu zaszytego w programie, i na tej podstawie wywala kod błędu czujnika. Po mojemu, ostatnią rzeczą byłoby zakładanie uszkodzenia samego czujnika, zacząłbym od dokładnego sprawdzenia działania serwa i szczelności samego serwa/podłączenia do kolektora, ew. pomierzenia wartości podciśnienia w stanie spoczynkowym i przy hamowaniu (działaniu serwa), i porównał to z dającymi się pomierzyć sygnałami z czujnika /ew. otwarciem/zamknięciem obwodu/ po wpięciu się w obwód czujnika na krótko. Poszukaj, może ktoś miałby wakuometr żeby pomierzyć warości podciśnienia w serwie i porównać z reakcjami czujnika. W necie (nie mam tego czasu szukać) da się wyszukać charakterystyki podciśnienia, zadane do pracy czujnika (np. 1,06 bar - hamowanie, 1,48 - stan spoczynkowy - tyle że nie pamiętam już w jakim modelu/silniku te wartości były zadane). Przy tego rodzaju awariach, niestety, trzeba sprawdzić wszystko "analogowo", i nie ma co zawczasu wierzyć w diagnozę komputerem (komp niekoniecznie widzi wadliwe odczyty z czujnika, czujnik może być dobry, tylko nie pasuje to do odczytów z innych czujników, wystarczy za niska wartość podciśnienia, żeby czujnik dawał komputerowi info o stanie hamowania, podczas gdy z innych czujników dostaje info, że... hamowania nie ma - i np. z tego autor oprocgramowania założył, że przyczyną j est czujnik w serwie).

Poszperaj na vwgolf.pl, sporo tam piszą, czasem bez sensu (kiedyś było inaczej, teraz jakby gimbaza się dorwała), ale jest jeszcze paru naprawdę kumatych gości, którzy wiedzą o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperaj na vwgolf.pl, sporo tam piszą, czasem bez sensu 

Tam nawet nie wchodzę dyskusja w większości "bez płciowa"

 

Wyżej wspomniałem , że wartości ciśnienia w ukł. hamowania są wzorowe i to mnie wnerwia. Założyłem trochę przerobioną gruchę od Volvo do sprawdzenia ukła. podciśnienia i też wszystko OK. W weekend rozbiorę wszystko od czujnika przyspieszenia do serwa i ogarnę temat. Wezmę sobie motywator w postaci skrzynki Erdinger Weissbier  :] i rozgryzę ten problem. Najgorsze jest to, że dla tego problemu nie ma reguły i tego nie lubię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.