Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Napięcie 12V po stacyjce?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 ed

ed

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2536 postów
  • Telefon:Jak potrzebny podam na PW
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 400-2
  • Holownik:Toyota Corolla 1,4

Napisano 01 sierpień 2017 - 19:20

No i możliwość stanięcia gdzie się chce a nie gdzieś blisko skrzynki też jest fajna.

 

Jedyny feler - odpada stanie w cieniu pod drzewami, wtedy niestety, średnio solar ładuje jak w cieniu przez cały dzień jest i jak masz duże potrzeby prądowe to może wystąpić zonk po kilku dniach :)

Jednak nie tam gdzie się chce :yay:


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:    Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.

Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

 

ed


#17 Krzysiek5

Krzysiek5

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UK

Napisano 01 sierpień 2017 - 19:42

Oj ta, raz na kilka dni warto i tak się przestawić ;)


Krzysiek

 


#18 mac28

mac28

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 79 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 485T Nomad 1992
  • Holownik:Ford Mondeo mkIV 2.0 TDCI 130KM automat

Napisano 01 sierpień 2017 - 21:06

Niby wszystko się zgadza ale przy rocznym urlopie 26 dni i jakiś paru może więcej weekendowych wyjazdach myślę, że trochę potrwa zwrot zainwestowanych pieniążków. To jest dopiero nasz pierwszy sezon z przyczepą i tak się składa, że teraz jesteśmy w Chorwacji pierwszy raz z nią. Cena parceli zawiera prąd więc bez różnicy chociaż po paru noclegach na Węgrzech byłoby już taniej. Sprawa wymaga przemyślenia w czasie zimowych wieczorów. W każdym razie dzięki za rady.

#19 witus

witus

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3915 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland Holiday 415 TM (5303)
  • Holownik:Hyundai i30

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:20

Niby wszystko się zgadza ale przy rocznym urlopie 26 dni i jakiś paru może więcej weekendowych wyjazdach myślę, że trochę potrwa zwrot zainwestowanych pieniążków. To jest dopiero nasz pierwszy sezon z przyczepą i tak się składa, że teraz jesteśmy w Chorwacji pierwszy raz z nią. Cena parceli zawiera prąd więc bez różnicy chociaż po paru noclegach na Węgrzech byłoby już taniej. Sprawa wymaga przemyślenia w czasie zimowych wieczorów. W każdym razie dzięki za rady.


Nie rozpatruj tego jak inwestycję, karawaning to kaprys :)


#20 Krzysiek5

Krzysiek5

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UK

Napisano 02 sierpień 2017 - 17:54

@Mac28 - tak jak witus napisał, to nie ma się opłacać, to ma być fajne :) Ja u siebie ustawilem wszystko tak ze do szczęścia potrzebuję jeden dzień słońca raz na 3-4 dni, i butlę z gazem raz na dwa trzy tygodnie - cała reszta - światło/ładowarki (w tym laptopowe) idzie z akumulatora, a ciepła woda/lodówka/ogrzewanie z gazu. I żadnego kabla na zewnątrz :) Dzięki temu nie muszę się zastanawiać jak daleko do prądu tylko po prostu staję tu gdzie mi pasuje :) ale ja sobie lubie podłubać i potem cieszyć się efektami tego dłubania , i ekonomia jest na końcu :)


Krzysiek

 


#21 mac28

mac28

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 79 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 485T Nomad 1992
  • Holownik:Ford Mondeo mkIV 2.0 TDCI 130KM automat

Napisano 02 sierpień 2017 - 21:34

Trochę racji pewnie macie bo dwa dni temu ustawiłem przyczepę, wypoziomowałem , sprawdziłem kierunki wiatrów ;-), wykręciłem podpory i... okazało się, że brakuje mi ok. 5m do skrzynki z prądem. Wszystko trzeba było przestawiać, podpory w górę, żona za jeden uchwyt, starszy synek drugi i jazda przestawiać żeby kabla starczyło. Operacja zakończyła się na szczęście powodzeniem bo parcela jest nieco w dołku i inaczej już nie dałbym rady ustawić. Gdybym miał solary i możliwość wciśnięcia butli 11kg do bakisty nie byłoby problemu ale niestety znając życie z solarami się trochę powaham a z butlą wyszło ,że mam dwie 5kg i testuję czy wystarczą na 4 tygodnie.

#22 MartiNBR

MartiNBR

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 111 postów
  • SkądBraniewo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tec Tm3
  • Holownik:Volvo V70 2,5 tdi

Napisano 12 sierpień 2017 - 18:47

Ja też mam ten komfort że mogę stanąć nawet na dziko. Volvo ma w bagażniku gotowe + i - do przyczepy. Stajemy gdzie chcemy i podstawowe sprzęty chodzą na 12 z auta czyli światło, woda i kibelek. Reszta o ile jest taka potrzeba chodzi na gaz.

#23 Kvasir

Kvasir

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 244 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 520 2008r.
  • Holownik:VW Passat B8 1.8 TSI

Napisano 26 sierpień 2017 - 19:37

Tylko będzie zonk jak kibelek zabierze za dużo prądu i Volvo stwierdzi że tu jest fajnie i dalej nie jedzie :P

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka



#24 Proqr

Proqr

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 18 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 650 KMFe 2010r 6-8 os
  • Holownik:Volvo XC90 D5 190km

Napisano 26 sierpień 2017 - 20:57

Ja też mam ten komfort że mogę stanąć nawet na dziko. Volvo ma w bagażniku gotowe + i - do przyczepy. Stajemy gdzie chcemy i podstawowe sprzęty chodzą na 12 z auta czyli światło, woda i kibelek. Reszta o ile jest taka potrzeba chodzi na gaz.


Ja wlasnie w moim XC90 po podlaczeniu wtyczki do przyczepy mam tylko swiatla zewnetrzne i bede szukal opcji aby wszystko mi dzialalo w przyczepce z aku samochodu :)

#25 MartiNBR

MartiNBR

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 111 postów
  • SkądBraniewo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tec Tm3
  • Holownik:Volvo V70 2,5 tdi

Napisano 27 sierpień 2017 - 14:43

Tylko będzie zonk jak kibelek zabierze za dużo prądu i Volvo stwierdzi że tu jest fajnie i dalej nie jedzie :P



Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


Jestem gotowy na taką ewentualność. Podczas jazdy raczej mu prądu nie zabraknie ale na postoju gdy zapomnę wyłączyć lodówkę... :)

Ja wlasnie w moim XC90 po podlaczeniu wtyczki do przyczepy mam tylko swiatla zewnetrzne i bede szukal opcji aby wszystko mi dzialalo w przyczepce z aku samochodu :)


To chyba trochę nowsza konstrukcja. U mnie w bagażniku przy kostce do świateł są 2 dodatkowe przewody stworzone do tego celu :)

#26 Proqr

Proqr

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 18 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 650 KMFe 2010r 6-8 os
  • Holownik:Volvo XC90 D5 190km

Napisano 01 wrzesień 2017 - 20:35

To ja podbijam temat. mam gniazdo w aucie 7 pin, do przyczepy idzie 13 pin, światła mam tylko zewnętrzne.

po otwarciu skrzyneczki widzę podłączone kable, ale prąd jest tylko tam gdzie zaznaczyłem i tu mam pytania: :)

1. Jak w aucie wtyczka jest 7 pin i do przyczepki idzie 13 pin to jakoś te kable są zmostkowane na wtyczce?

2. jak widzicicie ani lodówka ani oświetlenie do przyczepki mam nie działające pomimo podpięcia - czy na wtyczce Niemieckiej 13 pin jest to jakoś lepiej rozwiązane?

3. Jak przypinam kable od oświetlenia przyczepki do górnych złącz z oświetlenia zewnętrznego - to w przyczepce wszystko ruszyło :) i działa wszystko ok (ale tylko jak w aucie mam włączone światła) - Szukam jak tu podłączyć dodatkowy akumulator w przyczepce aby ładował się w trakcie jazdy (co jeszcze dokupić?) a na postoju korzystać z aku.

4. Lodówka - jak podłączam / mostkuję lodówkę tak jak kable od oświetlenia, to mam taki objaw że włączam lodówkę (Thetford N112) na tryb z kabla (jak przy 230V) - światełko w lodówce włącza się i wygląda na to że lodówka działa ok (choć jest zasilana z 12V), ale jak przełączę na tryb z AKU (symbol baterii) to wtedy światełko w lodówce świeci słabiej i przygasają światła z oświetlenia w przyczepce (wszystko przy włączonym silniku w aucie i ciągłym doładowywaniu z alternatora). Czy coś źle podpinam czy tak właśnie ma być? :)

 

Dzięki z góry za pomoc - bo teraz włąśnie chcę kupić większy akumulator (docelowo planuję solary) - proszę doradźcie co najlepiej dokupić aby mieć ładowanie aku w trakcie jazdy i z 230V.

Załączone miniatury

  • Inked20170831_224017_LI.jpg


#27 witus

witus

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3915 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland Holiday 415 TM (5303)
  • Holownik:Hyundai i30

Napisano 02 wrzesień 2017 - 07:11

To ja podbijam temat. mam gniazdo w aucie 7 pin, do przyczepy idzie 13 pin, światła mam tylko zewnętrzne.
po otwarciu skrzyneczki widzę podłączone kable, ale prąd jest tylko tam gdzie zaznaczyłem i tu mam pytania: :)
1. Jak w aucie wtyczka jest 7 pin i do przyczepki idzie 13 pin to jakoś te kable są zmostkowane na wtyczce?
2. jak widzicicie ani lodówka ani oświetlenie do przyczepki mam nie działające pomimo podpięcia - czy na wtyczce Niemieckiej 13 pin jest to jakoś lepiej rozwiązane?
3. Jak przypinam kable od oświetlenia przyczepki do górnych złącz z oświetlenia zewnętrznego - to w przyczepce wszystko ruszyło :) i działa wszystko ok (ale tylko jak w aucie mam włączone światła) - Szukam jak tu podłączyć dodatkowy akumulator w przyczepce aby ładował się w trakcie jazdy (co jeszcze dokupić?) a na postoju korzystać z aku.
4. Lodówka - jak podłączam / mostkuję lodówkę tak jak kable od oświetlenia, to mam taki objaw że włączam lodówkę (Thetford N112) na tryb z kabla (jak przy 230V) - światełko w lodówce włącza się i wygląda na to że lodówka działa ok (choć jest zasilana z 12V), ale jak przełączę na tryb z AKU (symbol baterii) to wtedy światełko w lodówce świeci słabiej i przygasają światła z oświetlenia w przyczepce (wszystko przy włączonym silniku w aucie i ciągłym doładowywaniu z alternatora). Czy coś źle podpinam czy tak właśnie ma być? :)

Dzięki z góry za pomoc - bo teraz włąśnie chcę kupić większy akumulator (docelowo planuję solary) - proszę doradźcie co najlepiej dokupić aby mieć ładowanie aku w trakcie jazdy i z 230V.


Wymień w samochodzie gniazdo na 13 pinowe, z porządną wiązką elektryczną. W przyczepie też zrób to od nowa, nie podłączaj lodówki pod światła, oświetlenia pod światła, wszystko zemści się w trasie. Będziesz po ciemku rozpinał tego pająka.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych