Skocz do zawartości

Jaką przyczepe moge podczepić???


tomekp254

Rekomendowane odpowiedzi

Ile razy będziecie powtarzać bzdury na temat  przelicznika. Liczy się to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym i potwierdzi to każdy inspektor ITD jak również infolinia i drogówka.

To jeżeli niemiec czy holender jedzie do Polski i ciągnie przyczepę zgodnie z wpisem w dowodzie to mijając granicę nie może jechać dalej? Ja jeżdżę z lawetą 3,5 tony podpiętą do nissana patrola 3,5 na haku i nigdy podczas kontroli w Polsce czy w Niemczech nie było żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zarejstrowany w polsce czy w niemczech? Ten patrol. Jeżeli w polsce i masz hamulec najazdowy to nie możesz targać 3,5t. Koniec kropka, jeżeli jakiś niebieski kolega mówi inaczej to świadczy tylko o jego niedouczeniu

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytajcie, forum nie wierzcie policjantom ani nam. Wystarczy ruszyć tyłek i poszperać w ustawie, ta jest nad wszystkim, i forum i polica i dowód rejestracyjny.

Mi przy kolizji drogówka się nie dopatrzyła, ale o tej drogówce też może świadczyć że jechałem na zwykłym B zestawem 4.3t. I to znaczy że można tak jeździć? Nie.

 

Największy problem jest przy jakimś poważniejszym wypadku

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również popytałem w tym temacie diagnostów i meritum jest takie. LICZY SIĘ DMC PRZYCZEPY WPISANA W DOWÓD REJESTRACYJNY HOLOWNIKA. To jest dokument urzędowy wystawiony zgodnie z homologacją pojazdu. Żaden policjant czy inspektor nie bedzie, i nie ma prawa liczyć kalkulatorem mas. I wg uznania pozwalać lub nie na dalszą jazdę. To tak jak by wam zważyli w trasie holownik i dali mandat za nadwagę mimo że waży mniej niż DMC z dowodu. I jeśli ktokolwiek będzie chciał Wam wlepić mandat, to nie należy go przyjmować!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tyle razy było o tym. Przekonasz się sam gdy spowodujesz wypadek, a ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, powołując się na to:

 

Dotychczasowe Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 30.01.2015 mówi:

 

§ 14. 7

"W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,

którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 01 stycznia 1968 r."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, pierdziel to! Ty wiesz, ja wiem że tak jest ale inni wiedzą lepiej. Benzyna też przecież lepsza niż diesel bo przecież sobie go eco-zczipowałem bez wycinania DPF-a ale i tak nie dbam o środowisko i jestem kopciuch pomimo że pali litr mniej na każde 100km. Szkoda czasu na odzywanie się w tych tematach bo i tak wcześniej czy później Cię zhejtują!!!

A policjanci, inspektorzy ITD i diagności- gro z nich nawet przepisów nie zna bo robotę mają po znajomości niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdylion razy było to omawiane i cytowane z ustawy. Możesz ciągnąć max co jest w dowodzie ale mając hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy. Tak trudno poczytać?

A widzieliscie taki hamulec w samochodzie osobowym?

Czy którykolwiek z Was ma w DR wpisaną masę zgodnie z tym przelicznikiem? Po co wiec jest tam wpisywana?

W DR mam DMC samochodu 2040kg a masę przyczepy z hamulcem 1600, ktoś w urzędzie wylosował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzieliscie taki hamulec w samochodzie osobowym?

Czy którykolwiek z Was ma w DR wpisaną masę zgodnie z tym przelicznikiem? Po co wiec jest tam wpisywana?

W DR mam DMC samochodu 2040kg a masę przyczepy z hamulcem 1600, ktoś w urzędzie wylosował?

Ktoś tu na forum ma taki hamulec. A wpisywana jest bo takie są warunki techniczne i homologacja auta i haka, producenta nie interesuje jakie są wewnętrzne przepisy w każdym kraju. W urzędzie wpisują to co jest w dokumentach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w & 3.1 Dziennika ustaw z 30 stycznia 2015 jest napisane:

 

dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

B) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg

, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

Źródło :http:// http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20150000305&type=2

Edytowane przez automaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, pierdziel to! Ty wiesz, ja wiem że tak jest ale inni wiedzą lepiej. Benzyna też przecież lepsza niż diesel bo przecież sobie go eco-zczipowałem bez wycinania DPF-a ale i tak nie dbam o środowisko i jestem kopciuch pomimo że pali litr mniej na każde 100km. Szkoda czasu na odzywanie się w tych tematach bo i tak wcześniej czy później Cię zhejtują!!!

A policjanci, inspektorzy ITD i diagności- gro z nich nawet przepisów nie zna bo robotę mają po znajomości niestety...

I jesteś pewien że to zgodne z przepisami, masz emisje zgodne homologacją i moc po chipie wpisaną w DR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że niema co dalej tematu mas ciągnąć .

Ja już podałem rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakie się stosuje i Elvis a Jacek to dokładnie wytłumaczył. Każdy zrobi i tak jak uważa. Ja tam wolałbym nie ryzykować wyjazdu. Miałem na lawecie zlecenie odbioru z trasy przczepy bo kierowca dostał zakaz dalszej jazdy właśnie przez przelicznik. A do domu miał 300 km.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy będziecie powtarzać bzdury na temat przelicznika. Liczy się to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym i potwierdzi to każdy inspektor ITD jak również infolinia i drogówka.

To jeżeli niemiec czy holender jedzie do Polski i ciągnie przyczepę zgodnie z wpisem w dowodzie to mijając granicę nie może jechać dalej? Ja jeżdżę z lawetą 3,5 tony podpiętą do nissana patrola 3,5 na haku i nigdy podczas kontroli w Polsce czy w Niemczech nie było żadnego problemu.

Może. Poczytaj co to Konwencja Wiedeńska. A jak dla Ciebie polskie obowiązujące przepisy to bzdury to może lepiej oddaj prawo jazdy, bo zaraz na tej samej zasadzie uznasz, że ograniczenia prędkości czy kolory świateł to też bzdury...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.